Nieuw Blade 130 X

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door Nebukadzir, 12 apr 2012.

1. jorrick

jorrick

Lid geworden:
    20 sep 2011
    Zou deze heli geschikt zijn als redelijk beginners toestel?
    Hij kan 3d enz. maar ik hoor op het laatste filmpje ook dat hij erg stabiel is met hoveren enz.

2. brutus

brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Qua vlieggemak is het waarschijnlijk makkelijker om met iets groters te beginnen als eerste CP, maar verder niet moeilijker of makkelijker dan om het even welke andere CP van goed merk/reputatie.

Qua afmetingen en prijs (en vermoedelijk ook redelijk qua crashbestendigheid) zal het vast beter te behappen zijn, maar dat moet zich nog bewijzen (of hij net zo "bomvrij" is als de MCP X)

Groet, Bert

3. SandorV

SandorV

Lid geworden:
    20 nov 2011
    Als hij net zo bomvrij is als de mcpx wil ik ook wel eentje. :D

Verder vind ik zoiets als een mcpx of 130x ideaal om mee te beginnen, je moet uren draaien als beginner zodat je die orientaties leert. Crashes = oprapen en verder gaan.

4. MacIak

MacIak

Lid geworden:
    10 sep 2011
    Hoi allen!
    Heb dit scharminkeltje ook al in pre-order staan..moet zeggen dat ik met de dag ongeduldiger word!
    Ben nu ook al op zoek naar betaalbare lipo's. Goeie tip van de turnigy nano's maar..:
    Is t vervangen van de discharge plug op de heli door n jst female stekker goed te doen? Ik heb nooit eerder met deze stekkers gewerkt. Als ik ze zo los te koop zie heb ik geen idee of je ze moet solderen of met n speciale tang aan de gang moet..

5. kmk

kmk

Lid geworden:
    14 okt 2009
    Ik heb er een adaptor voor bestelt beast-F-to-JST-M [beast-F-to-JST-M] - $6.39 : RC-Connectors.com Van de stekker van de controler zou ik afblijven anders vervalt je garantie.

Grtz Rudi

6. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Hoi Rudi.
    Goeie tip zeg dat van die stekker.
    Ik heb me er net ook eentje besteld.
    Kost wel effe een paar dollars, maar dan ben je ook gelijk van dat soldeer gezemel af en de garantie loopt dan ook geen gevaar.
    Dus bedankt voor die gouden tip!!

Ik heb gisteren gebeld met m'n leverancier.
    En helaas een lichte terugslag, want het schijnt dus dat de levering van de Blade 130-X inderdaad verlaat is.
    Wordt nu eind juni en zelfs DAT is nog niet zeker want er schijnt dan slechts een bepaalde hoeveelheid geleverd te worden van deze machines.
    Slechts met een Pre-Order maak je de meeste kans.
    Om eind juni of begin juli effe zo'n Blade 130-X te kopen zal bijna niet lukken vrees ik.
    Bof ik even dat ik al maanden die Pre-Order heb staan.
    We moeten dus nog even meer geduld opbrengen.
    Vr Gr Erwin

7. jorrick

jorrick

Lid geworden:
    20 sep 2011
    Je kan hem niet in het buitenland bestellen?

8. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    In het buitenland een Blade 130-X bestellen zou zekers kunnen.
    Maar.........persoonlijk heb ik het niet zo op dat bestellen van complete toestellen uit het buitenland.
    Was het alleen al om eventuele garantie gevallen.
    Ik haal mijn Ge-Pre-orderde Blade 130-X straks weg uit een gerenomeerde modelbouwwinkel kort bij huis.
    Persoonlijk het gelikte toestel ophalen en met eventuele problemen altijd gemakkelijk en snel terug kunnen vallen op de Hollandse modelbouwwinkel.
    Nog een paar weken geduld opbrengen.
    Hoe het ook gaat lopen..........het is slechts een kwestie van geduld.
    Ik kan mezelf nu al zien staan op het veld heerlijk te genieten van het vliegen met de Blade 130-X.
    Vr Gr E

9. MacIak

MacIak

Lid geworden:
    10 sep 2011
    Hee Rudi,

Bedankt voor de tip vanwege garantie maar... Is de JST aan t uiteinde wel de juiste connector ?? Ik zie op de afbeelding van de Nano's dat daar al een 'male' connector op zit..las elders trouwens dat deze ook passen, wat prijziger maar misschien de moeite waard?
    mylipo.de - 40C lipo-akku 400mah, 7.4v BLADE 130 X umx Lipo 400mAh 7,4V 40C/80C BLADE 130 X Q40-0400-2H

10. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Hoi.
    Om zo vrij te mogen zijn om even voor Rudi te mogen antwoorden.....
    Denk dat jij inderdaad gelijk hebt en er een male JST stekker aanzit.
    Heb het zelf ook al besteld en is onderweg.
    Denk dus bijna zeker te weten dat die verloop stekker met JST NIET zal gaan passen op de stock Turnigy Nano packjes.
    Maar...................
    Het zal een hele kleine moeite zijn om die male JST stekker van dat verloopkabeltje even af te knippen en om te solderen naar een female JST stekkertje.
    Dan gaat het helemaal goed komen.
    Zelfs al zou men die moeite nemen dan kun je erna gewoon al je stock Nano packjes gebruiken en...........kom je voor geen millimeter aan de stock connector van de Blade 130-X ivm eventuele garantie gevallen.
    Want dat is voor mij het allerbelangrijkste dat speelt.
    Kijk........het stock connectortje van de Blade 130-X even afknippen en omsolderen naar een female JST stekker is zo gepiept.
    Maar dan zit je dus echt met de garantie indien dat nodig mocht zijn.
    Vr Gr E

11. MacIak

MacIak

Lid geworden:
    10 sep 2011
    Je hebt helemaal gelijk.. Ik heb eerlijk gezegd nooit gebruik gemaakt van garantie, zou ik ns vaker aan moeten denken! Maar nou heb ik nog steeds geen idee hoe ik die jst stekkers aanpak?! Google of youtube leveren weinig bruikbaars op.

12. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Hoi.
    Het is echt niet lastig hoor.
    Indien je gaat voor vliegen met JST stekkers dan zul je of de stock stekker moeten vermaken naar een female JST stekker of zo'n adapter stekker moeten bestellen en dan die vermaken naar female JST en gebruiken.
    Ik kies dus voor het tweede ivm een eventueel garantie geval.
    Krijg die adapater stekker nog binnen voordat de Blade 130-X leverbaar is.
    En die vermaak ik dan.Kwestie van de male JST afknippen en er dan een female JST aansolderen.Is nog geen 5 minuten werk.
    Gisteren bij een RC Webshop 10 stuks female JST stekkers met 10cm draad eraan binnengekregen na bestelling.
    Ga die straks gebruiken.
    Vr Gr E

13. MacIak

MacIak

Lid geworden:
    10 sep 2011

Oh..ok. Wist niet dat je ze kon krijgen met draad. Dan is t inderdaad peanuts. Thx.

14. Stefaan.

Stefaan.

Lid geworden:
    31 jul 2011
    Hey iedereen, ik ben ook aan het overwegen om de 130X te kopen en heb al veel opgestoken door dit draadje te lezen. Mijn intresse gaat vooral uit om een adaptor te kopen in samenwerking met de 2s hobbyking lipo's en dit omwille van het vervallen van de garantie. Maar zou het kunnen dat jullie verkeerd zijn... Ik kwam namelijk volgende foto tegen van de control unit Bl Fbl 3-in-1 Control Unit,RX/ESC/Gyros: 130 X | Horizon Hobby daar zijn duidelijk 2 pinnetjes te zien in de beast umx connector, dus dan heb je toch eigenlijk deze adaptor nodig? beast-M-to-JST-F [beast-M-to-JST-F] - $5.99 : RC-Connectors.com om de hobbyking lipo via JST stekker op de control unit aan te sluiten?

Of ben ik hier mis?

Mvg
    Stefaan

15. Stefaan.

Stefaan.

Lid geworden:
    31 jul 2011
    Hier nog wat meer info en foto's om mezelf te verduidelijken:

De originele lipo met beast umx connector
    Dus deze connector heb je dus nodig samen met de JST connector welke op de hobbyking lipo past

Grts
    Stefaan

16. MacIak

MacIak

Lid geworden:
    10 sep 2011
    Yep! Dat moet m worden..

17. Gert-JanP

Gert-JanP

Lid geworden:
    17 okt 2011
    Zeker weten?

18. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Ha ha ha ha ha ha.............stelletje fanaten............
    Nou ben zelfs ik in de war.........ha ha ha ha.
    Ik weet het effe niet meer, maar heb inmiddels al wel dat item onderweg die Rudi ook had besteld.
    Ik hoop dat het toch gaat passen straks.
    En mocht het item straks toch helemaal verkeerd zijn en met geen mogelijkheid passen op de Blade 130-X dan ga ik niet moeilijk doen, maar zet dan gelijk rechtstreeks een Female JST op de stock stekker die van de Blade 130-X afkomt.
    Dan verknip ik die stock stekker wel en soldeer er direkt een female JST aan.
    Want hoe dan ook..........vliegen zal die Blade 130-X op mijn Turnigy Nano 300Mah 35C packjes.Ha ha ha ha ha ha.
    Linksom of rechtsom................
    Vr Gr E

19. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Ha ha ha ha ha ha ha................
    Ik denk dat Rudi en ik dan toch de verkeerde stekker besteld hebben.
    Heb er net nog even goed naar gekeken.
    Damn...................
    Maar................omdat ik straks toch liever NIET ga knippen en snijden in een gloednieuwe Blade 130-X van 220 euries heb ik me daarnet maar die andere verloop connector ook besteld.
    Kosten: 13 dollar.
    Voor die paar rotcenten ga ik niet moeilijk doen.
    Item is onderweg en hopenlijk op tijd binnen nog voordat die kleine donder hier thuis staat.
    Vr Gr Erwin

20. Gert-JanP

Gert-JanP

Lid geworden:
    17 okt 2011
    ik 2 voor $19 ;)

Deel Deze Pagina