Nieuw Blade 130 X

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door Nebukadzir, 12 apr 2012.

1. kmk

kmk

Lid geworden:
    14 okt 2009
    Het blijft een gok maar ben er vrij gerust op dat ze passen:cool: Je zal zien dat zodra de 130x beschikbaar is ( de Australiërs krijgen 'm waarschijnlijk als eerste )deze lipo's een dag later uitverkocht zijn en dat vervolgens een hele tijd zullen blijven door de grote vraag.
    Ik kan mij moeilijk voorstellen dat er veel mensen zullen zijn die de E-flight lipo's gaan kopen aan zéker 16 euro per stuk als je de Nano's aan huis geleverd krijgt aan minder dan 4 euro per stuk;)
    Ik vlieg de 3S 2200mah Nano's ook op mijn Trex en ben er best tevreden over, dus waarom zouden deze 2S lipo's slechter zijn?

Grtz Rudi

2. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Ben het helemaal met jou eens Rudi.
    En dat verhaal over die Turnigy Nano Lipo pakjes dat die straks hoogstwaarschijnlijk niet aan te slepen zullen zijn en dan met regelmaat uitverkocht en voor maanden wachttijd op backorder staan bij HobbyCity geloof ik ook heilig in.
    Ga het niet gokken en bestel me er nu gelijk weer 5 bij.
    Dan heb ik er straks 15 stuks om mee te stoeien.
    Zo had ik het voorheen ook met de Blade mcp-X als ik naar het veld ging.Steenvast 15 Lipo packies gingen mee om zo lekker door te kunnen vliegen.
    Vr Gr E

3. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Afgelopen middag nog even langs m'n lokale vliegleverancier geweest.
    Hij verwacht de Blade 130-X toch echt midden juni liet hij mij weten.
    Dat is dus over een 4 weekjes.
    kan niet wachten totdat ik het wonder in de handen heb.
    Gr E

4. TLS

TLS

Lid geworden:
    27 dec 2011
    Als ik voor de 130 zou gaan, gaat m'n mcpx op rust en bouw ik de 1S nanotech's om naar 2S. Maar hopelijk kan m'n mcpx me opnieuw volgen na de brushless ombouw (vooral twijfels over de staart) en kan ik wachten tot de storm voor de 130 voorbij is...

5. Nebukadzir

Nebukadzir

Lid geworden:
    15 jun 2011
    Verbind je twee lipo's aan elkaar met een stekker?
    Mvg.Bernard

6. TLS

TLS

Lid geworden:
    27 dec 2011
    Ja kan de plastic cap die op de nano's zit ervan trekken(opgelet:kabeltjes!), deze is slechts met hot-glue vastgemaakt.

Dus de stekkers verwijderen van de 1S, doorverbinden met een tweede cel, balaceerdraadje en een stekkertje voor de power.... Ik heb dit nog niet gedaan, maar zie er geen probleem in

7. kmk

kmk

Lid geworden:
    14 okt 2009
    Lipo's kunnen wél serieus knallen hoor als je toevallig een kortsluitingkje maakt:schrik::schrik:
    Persoonlijk denk ik dat het sop de kool niet waard is, je moet aan balanceerkabels zien te raken, dan nog eens nieuwe krimpkous EN een pak werk bovenop terwijl je voor amper 4 euro een 2S lipo hebt:confused:

Grtz Rudi

8. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Of gewoon straks lekker met een Blade 130-X gaan vliegen en de Blade mcp-X lekker laten voor wat het is.
    Ik heb mijn voorhene Blade mcp-X toen helemaal stock gelaten.
    Niets geen upgrades erop betreffende elektronika of aluminium parts.
    Toestel vloog goed en vond het de centen niet waard.
    Achteraf ben ik blij met die keuze, want het boodt geen meerwaarde.
    Zag dat wel aan een vliegmaatje van me die zijn Blade mcp-X helemaal had ge-upgrade en toestel vloog exact als de mijne.

Om een Blade mcp-X up te graden naar Brushless en dan naar 2 cell Lipo lijkt me ook niet wat.
    Heb er genoeg over gelezen, maar nog nimmer eentje in het echt zien vliegen op 2S met Brushless ombouw.
    Vraag me toch echt af of het nou zoveel meer plezier geeft dan de stock versie die overigens al behoorlijk rap van z'n plekje gaat.

Wat ik wel weet is dat ik hopenlijk straks helemaal verlost zal zijn van de 'zwakke' punten die de Blade mcp-X had.
    Met name de stock Brushed motoren erop(het slijt, hoe dan ook) en dat staartje dat met flink raggen last had van blow outs zal hopenlijk verleden tijd zijn met de komende Blade 130-X
    Ook het iets grotere formaat van de Blade 130-X en dat de Lipo packjes op een 'normale' manier worden geplaatst vind ik een meerwaarde.
    Zo kun je nog eens verschillende packjes uitproberen.
    Mag nog even geduld opbrengen voordat mijn Blade 130-X hier in de woonkamer staat maar de tijd kan mij niet snel genoeg gaan.
    Midden juni klinkt helaas nog erg ver weg.
    Vr Gr E

9. Patatduif

Patatduif

Lid geworden:
    17 mrt 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  10. MicroVlieger

MicroVlieger

Lid geworden:
    24 mei 2012
    De man heeft skillzSs :cool:

11. Nebukadzir

Nebukadzir

Lid geworden:
    15 jun 2011
    Dat is pas vliegen.

Mvg.Bernard

12. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Vet filmpje.
    Die gast heb potdomme al een Blade 130-X
    Half juni klinkt nog zo ver weg.
    Hebben jullie zijn vette brievenbus gezien? Is een vliegtuig!! Ha ha ha ha.
    Enne die Blade 130-X klinkt wel als een toestel met bakken veel vermogen aan boord.
    Wat giert dat eroverheen zeg!!
    En hij prakt het toestel ook nog tussendoor in het gras.Oprapen en weer verder vliegen!!
    Lijkt wel erg veel op de crashbestendigheid van een Blade mcp-X.
    Allemachtig mijn geduld begint op te raken.
    Wil die Blade 130-X zo snel mogelijk.
    Elke mooie zomerdag zonder zo'n Blade 130-X gevlogen te hebben is een verloren vliegdag.
    Gr E

13. kmk

kmk

Lid geworden:
    14 okt 2009
    NICE!! Je kan de 130x ook gebruiken om de heg of bomen te snoeien:cool:
    De 2de maal dat hij de boom raakte kwam er een tak naar beneden van 1cm dik zonder dat de motor haperde:D

Mijn 10 lipo's zijn ondertussen binnen, nu de 130x nog:mad:.
    @ erwin, ben je zeker dat hij er binnen 2 weken is?? Op de meeste sites staat ie voor half JULI aangemeld :help:
    Blade 130 X BNF - BLH3780 - £159.99
    Grtz Rudi

14. Patatduif

Patatduif

Lid geworden:
    17 mrt 2012
  15. Nebukadzir

Nebukadzir

Lid geworden:
    15 jun 2011
    Ik ga morgen is even langs bij mijn LCH om te horen of ze deze maand komen.
    Normaal gesproken worden de States en Canada als eerste voorzien, dit houdt in dat ook de onderdelen hier langzaam worden geleverd als de Blade 130X hier beschikbaar is.

Mvg.Bernard

16. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Ik hou het op half juni wat de release datum betreft van dit kleine wonder.
    Heb er ook nog eens een goed gevoel over.
    Dus half juni gaat het worden!!
    Vr Gr E

17. Patatduif

Patatduif

Lid geworden:
    17 mrt 2012
  18. jorrick

jorrick

Lid geworden:
    20 sep 2011
    Is dit de enige heli van dit formaat van CP is en dubbel brushless is?

Ben naar zoiets opzoek...

Hoe houd deze heli zich buiten met wind? in vergelijking met b.v. een honeybee FP2 ?

19. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Double Brushless is de Blade 130-X niet hoor!
    Het toestel heeft een enkele inrunner als hoofdmotor en dan loopt er een TT (Torque Tube) systeem door de staart buis om de Tail Unit aan te drijven.
    Kop en kont worden dan wel op een CP (collective pitch) manier aangestuurd.
    Ik dacht dat Walkera ook een soortgelijke Micro heeft, maar nadeel daarvan is dat het dan MET een Walkera zender gevlogen dient te worden.

Maar als ik de filmpjes zo bekijk en afgaande op mijn vele vlieguurtjes met de voorhene Blade mcp-X (krap 500 vluchtjes) dan durf ik er wel een bak met centen om te wedden dat deze Blade mcp-X nog beter zal gaan vliegen dan zijn kleinere broertje de Blade mcp-X
    Moet ik er wel even bijzeggen dat de Blade mcp-X erg maar dan ook erg goed vliegt met winderig weer.
    Zal wel te maken hebben met de hoge Headspeed die het toestelletje draaid, maar het vliegt echt goed tot zelfs windkracht 3.
    En dat is echt een groot wonder kan ik zeggen voor een vliegmachientje dat ±70 gram weegt.

Ik heb erg hoge verwachtingen van de komende Blade 130-X
    Die ik overigens nog steeds WEL verwacht midden juni.
    Dus over een dikke 2 weken denk ik wel te kunnen fladderen met dat wonder.
    Waarom??
    Omdat ik nauw contact heb met 2 modelbouwwinkels in Holland die toch echt stellig beweren dat midden juni de Blade 130-X leverbaar is.
    Dus ik denk toch echt dat het wel goed gaat komen.
    Vr Gr E

20. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Stond afgelopen middag samen met m'n vliegmaatjes op het veld te vliegen en was daarom niet thuis.
    Maar bij thuiskomst zag ik 3 order bonnen van de postbode liggen die ik maandag op kan halen bij het postkantoor.
    Het waren 3 pakketjes van HobbyCity en hoogstwaarschijnlijk mijn Lipo packjes voor de komende Blade 130-X (15 stuks bestelde Turnigy Nano packjes)
    Gaat me nu echt jeuken.Ha ha ha ha ha ha.
    En afgelopen middag nog even met een Blade mcp-X rondgevlogen van een vliegmaatje.
    Blijft toch wel erg leuk hoor zo'n Micro en het vliegt zelfs met de straffe wind nog verdomde goed.
    Nu is het wachten op de Blade 130-X-
    Kom maar op met die machine ben er helemaal klaar voor.
    Vr Gr E

Deel Deze Pagina