Nieuw Blade 130 X

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door Nebukadzir, 12 apr 2012.

1. Nebukadzir

Nebukadzir

Lid geworden:
    15 jun 2011
    Vandaag mijn msrx door de kristallen lamp heen gevlogen met als gevolg een kristal kapot.
    Mag nu niet meer binnenshuis van mijn vrouw vliegen.
    Kan niet wachten om met de Blade 130 X lekker buiten te gaan vliegen.
    Mijn woonkamer is niet zo klein en vlieg ook met de mcpx binnenshuis maar buiten vliegen is toch leuker. Alleen het weer hè, dan regen en dan weer wind, het is het nog niet.
    Ik hoop wel dat de onderdelen van de Blade 130 X op tijd aanwezig zijn want als dat later komt dan wordt het weer eens wachten als je schade vliegt.
    Mvg.Bernard

2. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Met welke Lipo packies ben jij dan van plan om straks te gaan vliegen?
    Ik zag mooie packies van Turnigy.
    Die Nano 300Mah packs.
    Gr E

3. kmk

kmk

Lid geworden:
    14 okt 2009
    Heb je een linkje Erwin ? Mijn 130X is ook gereserveert bij één van de sitesponsors hier:cool:

Grtz Rudi

4. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Hoi Rudi.
    Zag die Nano lipo's bij HobbyCity.
    2S 300Mah 35C
    Volgens mijn DE ideale packjes voor de komende Blade 130-X
    Kosten ook geen drol en als ze net zo goed presteren als toen die Nano packjes voor de Blade mcp-X dan zit het wel snor.
    Vr Gr E

5. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Gaat om deze packs: Turnigy nano-tech 300mah 2S 35~70C Lipo Pack
    Volgens mij zijn de afmetingen ook juist voor de Blade 130-X.
    Maar helemaal zeker weten doe ik dat helaas niet.
    Vr Gr E

6. de79

de79

Lid geworden:
    22 feb 2012
    heb er ook wel zin in. Een 130x of een mcpx gaat het worden. Dit zal mijn eerste CP heli zijn (stap over van FP).

7. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Super!!
    Met welke FP heli heb je gevlogen dan??
    Ik vlieg nog dagelijks met mijn laatste aanwinst: Walkera HM-UFLY. (FP heli met CP staart)
    Heerlijke machine.

Wat je volgende aankoop betreft zou ik het wel weten:
    Heb geduld en wacht op de komende Blade 130-X
    Weet vrijwel zeker dat die nog beter gaat vliegen dan dat de Blade mcp-X al deed.
    De zwakheid van de Blade mcp-X is het staartmotortje.
    Het kan het lang niet altijd bijhouden op sommige momenten waardoor je ongecontroleerd Crasht en het motortje slijt ook nog eens net als de hoofdmotor.
    Met de Blade 130-X zullen dat soort zaken hopenlijk voorgoed verleden tijd zijn.
    Vr Gr E

8. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Kon het niet laten en heb me daarnet een genoeg aantal Lipo packjes besteld bij HobbyCity.
    Worden de Turnigy Nano 2S 300Mah 35-70C packjes die hopenlijk passen in de komende Blade 130-X
    Want als ik straks die heli binnen krijg dan zal ik mezelf kennende niet genoeg hebben aan 1 stock Lipo packje dat erbij zal zitten.Ha ha ha ha ha.
    Vr Gr E

9. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    En omdat het credo luidt: geld moet rollen en geniet iedere dag maximaal, heb ik me daarnet een Blade 130-X in pre-order gezet.
    Kan niet wachten om dat kleine wonder uit te testen.
    Als dat machientje minsten zo goed vliegt als de Blade mcp-X waarmee ik vorig jaar erg veel mee heb gevlogen dan ben ik al meer dan blij.
    Was het alleen al om die Brushless inrunner die erop zit en dat TT staartje.
    Dat wordt weer knallen op het veldje met dit kleine wonder.
    Op naar de maand juni.
    Vr Gr Erwin

10. kmk

kmk

Lid geworden:
    14 okt 2009
    Hi Erwin,

Hoe zeker ben je dat de balance stekkers gaan passen:confused: of ga je via de JST stekker met een verloopstukje.
    Wel een goed idee om ze nu al te bestellen want eens de 130X uit is gaan die lipo's SNEL uitverkocht zijn;)

Grtz Rudi

11. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Hoi Rudi.
    Ik ben van plan om het precies zo te gaan doen alsdat ik deed voorheen met mijn Blade mcp-X
    En dat wil zeggen: ik vermaak de originele stekker die op de Blade 130-X zit naar een JST contra stekker zodat al mijn Turnigy Nano 2S 300Mah 35-70C packjes daar gelijk oppassen.
    Op die manier had ik het en beviel super.
    Nu alleen nog het geduld opbrengen om te wachten totdat het kleine wonder uitkomt en leverbaar is.
    Vr Gr E

12. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Hoorde van mijn dealer dat de Blade 130-X zo rond midden juni verwacht wordt.
    Dat is op zich al best wel vlot omdat we volgende week alweer richting eind mei gaan.
    Heb inmiddels alle filmpjes gezien die er voorhanden zijn omtrend deze Blade 130-X, en het ziet er tot nu toe veelbelovend uit.
    Kon het daarom ook niet laten en heb me zojuist weer een 5 tal Turnigy Nano 2S 300Mah 35-70C Lipo packjes besteld.
    Zit daarmee op 10 stuks en heb stille hoop dat ze met het formaat zonder enige aanpassing aan de heli erin zullen passen.

Zodra het kleine wonder volgende maand vliegt dan wil ik er ook stevig mee kunnen doorvliegen.
    Was het alleen al om uit te testen hoe het toestel zich zal houden op de langere duur en bij intensief gebruik ervan.
    Met mijn vorige Blade mcp-X krap 500 vluchtjes gedraaid en die hield zich kranig.
    Ik stel mijn verwachtingen van deze Blade 130-X dus eigenlijk nog hoger bij.
    Moet er wel bij zeggen dat ik geen echte 3D vlieger ben.
    Voorheen waren het slechts flipjes, rolls en inverted hoover op 4 meter hoogte met de Blade mcp-X maar over het algemeen vloog ik er lekker vlot mee rond en dat beviel zeer goed met de mcp-X.
    Want die mcp-X kopn ondanks zijn geringe formaat en vlieggewicht toch behoorlijk van z'n plek.
    Vr Gr E

13. kmk

kmk

Lid geworden:
    14 okt 2009
    Midden Juni al!!??:D:D
    Heb net ook een bestelling lipo's gedaan, 38 euro voor 10 stuks inclusief verzending, heb ik er hier 2 voor;)

Grtz Rudi

14. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Hoi Rudi.
    Heb jij dan ook die Turnigy Nano's onderweg?
    Die 2S 300Mah 35C?
    Denk jij dat deze Lipo packjes moeiteloos in de Lipo houder van de Blade 130-X zullen passen?

Ik zag wel dat de Blade 130-X een behoorlijk stukje groter in formaat is dan de Blade mcp-X.
    Zit feitelijk tussen de mcp-X en de Blade 300 in zeg maar.
    En ik denk een stukje kleiner dan een Trex250.
    Ben zo benieuwd.
    Vr Gr E

15. kmk

kmk

Lid geworden:
    14 okt 2009
    Hi Erwin,

Ik heb dezelfde lipo's als jij bestelt. de 130x heeft geen lipohouder, de lipo zit met velcro vast zoals een Trex. Als de canopy problemen geeft kan deze altijd wat naar voor geschoven worden:cool:
    Ben er vrij gerust in dat we de Nano's kunnen gebruiken.

Grtz Rudi

16. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Hoi Rudi.
    Bedankt voor je reactie.
    Super........daar kan ik wat mee.
    Wist nog niet dat de Lipo packjes op de Blade 130-X net als bij de grotere CP heli's op een de Tray worden vastgezet.
    Het is dus totaal niet zo als bijvoorbeeld bij een Blade mcp-X waar de Lipo packjes ergens in werden geschoven.
    Oke, hier ben ik heel erg blij mee.

Dan nog even een vraagje aan jou Rudi, aangezien jij en ik straks een van de eerste zullen zijn die met een Blade 130-X zullen gaan vliegen vraag ik mij af met welke zender jij de jouw gaat vliegen?
    Heb jij ook net als ik een Spektrum DX6i zender?
    Ik vraag jou dit omdat ik straks waarschijnlijk graag het contact wens te onderhouden met jou omtrend de heli instellingen in de DX6i.
    Vaak hou ik als eerste de fabrieks instellingen aan, maar naderhand pas ik de zaken aan om de heli naar eigen smaak te laten vliegen.
    Ben straks erg benieuwd hoe jij jouw settings hebt in de zender.
    Hoor het graag van je.
    Vr Gr Erwin

17. Nebukadzir

Nebukadzir

Lid geworden:
    15 jun 2011
    Als ik goed lees hebben jullie al lipo's besteld? Zeker weten dat deze ervoor geschikt zijn of is het gokken.
    Ga ze ook bestellen als deze goed zijn.
    Ik gebruik een DX7S en wil best instellingen hier ventileren.
    Dat worden wel instellingen voor outdoor want indoor mag ik niet meer vliegen haha.

Mvg.Bernard

18. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Hoi Bernard.
    Dat heb je helemaal juist.
    In dit geval hebben Rudi en ik afzonderlijk van elkaar al de nodige Lipo packjes besteld en zijn reeds onderweg die volgende maand worden gebruikt in de Blade 130-X
    Ik heb er straks 10 stuks tot mijn beschikking en Rudi ook naar wat ik heb gelezen.
    10 stuks Lipo packjes zijn voor mijn persoonlijk wel het minimum.
    Ik ben nogal een fanaat als het gaat om vliegen en dagelijks draai ik er de nodige Lipo packs doorheen.
    Vlieg zelf ook vaak buiten en als de weercondities het even toelaten ivm geen regen en niet al te harde wind dan sta ik of op het grote veld met vliegtuigen en Quadcopters of op het kleine veldje voor het huis met heli's te vliegen.

Het binnen vliegen met welk toestel dan ook vind ik persoonlijk niet je van het.
    Soms even wat hooveren met een Quad of heli maar daar blijft het bij.
    Ik kon mijn voorhene Blade mcp-X toch echt in alle bochten wringen, maar ermee rondjes vliegen binnen in de woonkamer vond ik toch echt te tricky en deed het zelden.
    Buiten ermee op het veldje daarentegen was toen echt dikke vette pret met zo'n soort Micro heli en dat zal straks met de Blade 130-X echt niet anders zijn.
    Mede daarom heb ik de Blade 130-X op de korrel en wil haar graag eens uitproberen.

Wat het gaan passen van die Turnigy Nano 2S 300Mah packjes op de Blade 130-X zal het wel loslopen.
    Het is bij die Blade 130-X dus niet zo dat er speciaal een battery tray is waarin alleen maar een bepaald formaat Lipo packs passen.( zoals vaak bij Micro heli's het geval is)
    Als ik het juist heb dan zijn dit de maten van de originele E-flite 2S Lipo voor de Blade 130-X---------------------->>> 52-32-8
    Indien Rudi het bij het juiste end heeft dan is er zelfs nog een marge om iets grotere Lipo packs uit te proberen.
    Denk dan bijvoorbeeld aan 350 of 400Mah.
    Maar dat zal de tijd straks uitwijzen zodra de Blade 130-X vollop wordt gevlogen door piloten.
    Vr Gr E

19. kmk

kmk

Lid geworden:
    14 okt 2009
    Zoals je kan zien wordt de lipo met velcro bevestigt en is er dus ruimte voor grotere lipo's, probleem zal de canopy zijn maar daar zullen wel aftermarket spullen voor op de markt komen:cool:

Grtz Rudi

20. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Hoi Rudi.
    Dat is wel een hele duidelijke foto.
    Nu weet ik helemaal zeker dat mijn komende Turnigy Nano Lipo's straks zullen passen op de Blade 130-X
    Ik ben nog wat wezen rondstruinen op het RCGroups Forum.
    En daar schijnt een gast te zijn die inmiddels al een ±90 vluchten heeft gedraaid met de Blade 130-X
    Denk een soort van testvlieger ofzo.

Die gast is zwaar tevreden over hoe de Blade 130-X vliegt en zich houdt.
    Zelfs de Crashbestendigheid schijnt boven gras puik te zijn.
    Maar dat moeten we volgende maand zelf maar even uitmaken lijkt mij.
    Ik denk ook dat als deze Blade 130-X eenmaal een tijdje op de markt is er upgrade parts voor gaan uitkomen.
    Want zo gaat dat meestal en al helemaal bij gewilde heli's.
    Niet dat er door upgrade parts en bling bling de heli er altijd beter van gaat vliegen, maar men kan het toestel zo wel naar eigen smaak verbouwen.
    Verleden jaar een gepimpte Blade mcp-X gezien van een vliegmaatje van me.
    Zag er met al dat alu toppie uit, maar de vliegeigenschappen werden ter vergelijk met mijn stock Blade mcp-X er absoluut niet beter van.
    Wel mooi om te zien zo'n verbouwde Micro heli.
    Vr Gr E

Deel Deze Pagina