Nieuw! Align Trex 150DFC

Heel af en toe hoor je berichten over nieuwe assen die krom uit het zakje komen. En dat is volgens mij niet alleen bij Aling.
 
Het zou me niet verbazen dat er af en toe krom exemplaar tussen zit, het kan voldoende zijn dat men het op de grond laat vallen tijdens de assemblage en je hebt dan een 'maandagmorgen' exemplaar;)
Ik heb zelf ook al onbruikbare assen gekocht zowel hoofdas als tailshafts en je merkt het meestal pas als ze gemonteerd zijn:mad: Shit happens zeker!?? Trouwens, een holle as schijnt sterker te zijn dan een volle...

Grtz Rudi
 
Beetje off topic: op mijn Logo 400SE zit een holle en geharde as. Inmiddels al 3 keer een flinke crash gehad en het ding blijft gewoon recht...... ?????? Ongelofelijk sterk spul.
 
Beetje off topic: op mijn Logo 400SE zit een holle en geharde as. Inmiddels al 3 keer een flinke crash gehad en het ding blijft gewoon recht...... ?????? Ongelofelijk sterk spul.

maar die is van staal, de 150 is alu, die kan je waarschijnlijk al plooien met 'm tussen je vingers te rollen:rolleyes:
 
maar die is van staal, de 150 is alu, die kan je waarschijnlijk al plooien met 'm tussen je vingers te rollen:rolleyes:
Aluminium??? Tja, dat kan inderdaad niet zo heel erg veel hebben. Zeker niet als de wanddikte minimaal is gehouden in verband met het gewicht.

Dan kan ik mij ook heel goed voorstellen dat, als de heli omvalt bij het optoeren, de boel direct krom is ;) Maar dat heeft bijna iedere heli wel.
 
2 assen kosten 5,99 €

zou ik meteen 'n paar kopen,
of misschien wachten tot een upgrade komt,
voor de Blade zijn ze al in

alu, carbon en titan, prijs tussen 9 en 20 € hahaha,

Groet
Uwe
 
Laatst bewerkt:
Normale as van de Logo 400 is €9,90 en de geharde is €28,00....... Maar ik verwacht wel dat er vrij snel hardere assen voor de 150 beschikbaar komen. De assen zijn niet aan te slepen als je deze moet vervangen bij iedere ongelukkige landing ;-)
 
... en dan is het ook niet zo erg,
als een as (misschien eenmalig) 20 € kost,
is gewoon een nuttige upgrade. :rolleyes:
 
De as was het niet..... Het is de lager in de swash,
Die zat iets scheef, ik had dit niet verwacht van align,
Drupje secondelijm was de oplossing
Heli vliegt nu zo strak als een snaar
 
De as was het niet..... Het is de lager in de swash,
Die zat iets scheef, ik had dit niet verwacht van align,
Drupje secondelijm was de oplossing
Heli vliegt nu zo strak als een snaar

De 150 heeft volgens mij 3 upgrades nodig om 'perfect' te zijn, metalen swash, metalen tailsteun en een CF main shaft.
En alle 3 zijn reeds verkrijgbaar bij Lynx en/of Microheli:cool: Alles bij elkaar 30 Euro;)

Grtz Rudi
 
Ik vind gewoon dat deze heli uit de doos al snaar strak behoort te vliegen voor dit geld;)


Het is toch van de gekke dat iedere heli piloot die deze koopt een technisch genie behoort te zijn om hem goed vliegend te kunnen krijgen, maar dit schijnt wel de trend te zijn in de RC-wereld van de vliegtuigen en heli's:confused:


Jan
 
..met de trend om een nieuwe heli eerst upgraden te moeten ...

ben ik ook eens,
3 van de laatsten 4 aankopen moest ik upgraden
of zijn problemen geweest, alle waren nieuw (bnf, rtf)

groetjes, Uwe
 
Hoi @Chow:

bij mijn laatsten 4 aankopen was geen Vario daarbij,
bij Vario moet je niks upgraden,
misschien wat aanpassen,
maar dat is een heel ander verhaal,

groetjes van Uwe
 
Sinds vanmiddag ook toegetreden tot de Trex 150 club:cool:
Allemaal 'A' parts van de 2de batch dus, maiden is al gemaakt en vliegt mooi trillingvrij, nu nog wat finetunen in de DX6i en controler en morgen een paar vluchtjes buiten maken, jammer genoeg nog maar één lipo maar daar komt tegen Vrijdag hopelijk verandering in;)

Grtz Rudi
 
Back
Top