Nieuw! Align Trex 150DFC

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door wimb, 12 okt 2013.

1. Tom Bollongino

Tom Bollongino

Lid geworden:
    24 feb 2004
    Weesp en tevens praktiserend praktijksprakker
    Ik laat deze maar aan mij voorbij gaan. Met mijn manier van draadloos klungelen voldoen de staartmotoren van de Super & de Master uitstekend.
    Toch gek dat als je een nieuwe heli een 150 noemt dat het niet de size is. Erg misleidend!

2. Sven75

Sven75

Lid geworden:
    10 apr 2013
    vind 'm ook aardig aan de prijs... met in het achterhoofd dat de V120d02s 130 euro kost.

3. Heli-Uwe

Heli-Uwe Forum veteraan

Lid geworden:
    9 apr 2012
    ..en de mCPX BL krijg je ook voor 159 €

4. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Waar zie je die voor 159 Uwe?

5. Heli-Uwe

Heli-Uwe Forum veteraan

Lid geworden:
    9 apr 2012
    je hebt PB
    groetjes van Uwe

6. Molen

Molen

Lid geworden:
    21 okt 2009
    Bij Fast lad : Trex150 pre order £184.99 = € 220,62
    @ Chow : ook bij Fast lad.
    Tip : nog even tot de kerst wachten met bestellen.

7. Rc-Flyfun

Rc-Flyfun

Lid geworden:
    6 jan 2006
    Eerste levering komt midden december tweede levering in januari.
    Net gehoord uit betrouwbare bron.

Eerste is dus iets uitgesteld.

Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  8. Dasuje

Dasuje

Lid geworden:
    16 aug 2012
    Ik haak ook af :(. Dit is mij teveel van het goede. Ook al is het van Align, Robbe of welk ander merk dan ook en mag deze wat mij betreft een ster op de motorkap hebben of 4 van de mooie ringen naast elkaar, maar het blijft nog altijd een micro heli voor veel geld, zonder zender en zonder noemenswaardige extra's waarmee het betaalleed een beetje wordt verzacht. (misschien ben ik nu wel heel erg bevooroordeeld :teacher:)

Jammer maar ik kan ermee leven. Er zijn zat andere betaalbare toestelletje. Toch wens ik voor ieder die wel overstag gaan een zeer leuke en mooie vlieg momenten en zie graag de postings tegemoet op dit draadje en blijkt het de verassing van het jaar te zijn :yes:

9. Tom Bollongino

Tom Bollongino

Lid geworden:
    24 feb 2004
    Nee, je bent niet bevooroordeeld!
    Ik schat dit model in net als veel kleine heli's van Blade die te duur zijn en er moet constant aan gesleuteld worden.

10. kmk

kmk

Lid geworden:
    14 okt 2009
    Yep, vindt 'm ook véél te duur en dan moet je nog afwachten wat er wordt bijgeleverd. Bij een Blade zit er een lipo, lader en extra blades bij, bij Align waarschijnlijk niks........
    Hierbij stel ik mij de vraag hoe duur ze hun onderdelen dan gaan verkopen want een heli in onderdelen kopen is duurder, dus 50 euro voor een BL main motor, 15 euro voor landingskids, 40 euro voor een canopy, 25 euro voor een servo of iets van die strekking, no thanks!???

Willen ze gaan concureren met de MCPx BL moeten ze voor een prijs gaan tussen de 180 en 200 euro:yes:
    En reken maar dat Blade dit niet over zijn kant laat gaan, meer dan waarschijnlijk gaan die tegen de feestdagen hun prijs voor micro's minstens 10% laten zakkken:cool:

Maar deze Trex blijft wél een hele mooie heli natuurlijk:yes::D:D

Grtz Rudi

11. Heli-Uwe

Heli-Uwe Forum veteraan

Lid geworden:
    9 apr 2012
    En mooie heli blijft die altijd die Rex 150,
    en er zullen ook genoeg zijn, die hem kopen ..

groetjes, Uwe

12. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Het is inderdaad een hele mooie Heli die Trex150DFC daar heb je gelijk in Uwe.
    Maar........dan zou het eigenlijk net zoiets kunnen zijn als een hele mooie vrouw waarmee je feitelijk alleen maar een slecht gesprek kan voeren en naar kan kieken omdat zij helaas communicatief niet erg vaardig is en het meer van haar looks moet hebben.
    Ik zie het liever anders.
    Dan maar een iets minder mooie vrouw ( Micro Heli die betaalbaarbaarder is zoals de Blade en Walkera Micro's en ook nettere prijzen heeft in spare parts) en goed vliegt.

Zag ik nou iemand schrijven dat die Trex150DFC formaat alla Blade mcp-X Brushless gaat krijgen???????
    Ik las op een Website dat het toestel 70 gram gaat wegen.
    Dat zal met Lipo dan nipt net zoveel zijn als mijn Walkera V120D02S.( want die zit ± aan de 100gram)
    En dat vind ik wel erg vreemd hoor.
    Zijn we dan nu al op voorhand met z'n allen ietsjes op het verkeerde been gezet door de aanduiding: Trex150 en dan met name het getal: 150????

Ik vind net als velen van jullie de prijs behoorlijk fors voor de Trex150DFC.
    Natuurlijk als het z'n geld waard is dan wellicht de moeite waard van aankopen maar toch........omdat er anno 2013 al andere merken bewezen goede Micro Heli's hebben zet ik een lichte kanttekening bij deze Trex150.
    Waarom??
    De meesten van jullie kennen vast nog wel de Hetze oftewel gekte van jaren geleden toen Align die Trex250 op de markt bracht.
    Nou......dat zou DE micro Heli zijn en Pre-orders waren op voorhand al vollop bezig.
    Ik heb me toen bewust ook niet gek laten maken en ben Godzijdank niet met die meute meegegaan.
    Want met alle respect: die Trex250 is never nooit niet een HIT geworden.
    Veel ellende met het staartje en duur in spare parts.
    Hoeveel mensen vliegen ermee? Weinig dunkt me en als ze er al eentje hebben in de collectie zal het vast niet hun fijnste Heli zijn.

Nu zie ik vergelijkbaar hetzelfde gebeuren met de Trex150DFC.
    Veel ophef en gezonde discussies op Forums.
    In Pre order al te bestellen en dan weet men totaal niet hoe en wat het vlieggedrag nou in het echt zal zijn.
    Voor zo'n hoog bedrag en dan voor een Micro Heli toch een flinke gok lijkt mij.
    Als het straks echt zo is dat die Trex150DFC het formaat Blade mcp-X Brushless heeft of op z'n minst ietsje groter alla Walkera V120D02S dan zou ik het echt een vette gemiste kans en behoorlijk misleidend gevonden hebben van Align.
    Want laten we wel zijn: noem dan in hemelsnaam je Micro Heli niet: 150 size.
    Vr Gr D

13. Tom Bollongino

Tom Bollongino

Lid geworden:
    24 feb 2004
    Sterker nog, hij is een stukje kleiner dan de V120. Hij zit tussen de Super en de V120 in. Ik schreef al dat 150 een totaal verkeerde naam is.
    Ik bouw mijn Super CP om naar tweemaal brushless en dan heb ik ongeveer hetzelfde, ik vlieg toch geen 3D.

14. wimb

wimb

Lid geworden:
    3 mei 2011
    Tja, de V120D02S heeft een rotor van 308mm.
    De Trex150 heeft een rotor van 270mm.....
    Hij is dus kleiner dan de V120 maar hij zal toch wel goed vliegen denk ik!

15. Tom Bollongino

Tom Bollongino

Lid geworden:
    24 feb 2004
    Het zal zeker goed vliegen, dat zal het punt niet zijn. Maar ik heb wel bijna tweemaal de V120 voor dezelfde prijs. Ook het intro filmpje van Align vind ik slecht, ik zie alleen maar harde 3D zonder het helikoptertje rustig te zien vliegen. Zo lijkt het wel dat het aan een bepaalde doelgroep opgedrongen wordt.

16. JoopB

JoopB

Lid geworden:
    10 jan 2013
    Dat valt best mee ;-)

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  17. Tom Bollongino

Tom Bollongino

Lid geworden:
    24 feb 2004
    Dit is een ander filmpje dan dat ik gezien had. Hier is de staart en het hele gedrag wel goed te beoordelen.

18. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Oke.
    Om zelf nog steeds onbevooroordeelt te blijven maar wel kritisch kunnen we nu dus op voorhand al stellen dat die komende Trex150DFC een stukje kleiner en lichter is dan de Walkera V120D02S en Blade 130-X.
    Behoorlijk aan de prijs zal zijn en incompleter dan dat men een Blade Micro Heli aanschaft van hetzelfde kaliber waarbij wel een lader en dat soort atributen bij de prijs inzit.
    En laten we niet vergeten dat de Trex150DFC nog steeds dat befaamde staart motortje erop heeft zitten.
    Dat het van de Promo filmpjes een strak vliegende Heli laat zien is inmiddels al wel bekend, maar daarmee weet de consument nog niet 100% zeker wat het toestel daadwerkelijk gaat doen met rondvliegen en 3D moves.

Ik vrees met grote vrezen dat de Trex150DFC zo'n beetje hetzelfde vlieggedrag gaat krijgen als de Walkera Master CP maar dan in een iets kleinere verhouding omdat de Master CP een veel groter formaat Heli is. (250 size)
    Waar ik op doel is met name hoe de staart zich zal gaan houden met sportief rondvliegen.
    Want dat is namelijk het enige dat ik zo'n beetje kan met een Heli.
    Waar ik bij de Master CP achterkwam na verloop van tijd is dat het staart/vlieggedrag met sportief en op snelheid rondvliegen en dan vlotte bochtjes trekken de Heli met tijd en wijlen het spoor bijster raakte en ook hoe de Heli zich door de bochten heen trok veel minder mooi en fraai om te zien was dan met een Heli die een CP staart aansturing heeft.
    We weten allemaal het verschil in theorie tussen de aansturing van een FP en CP staart aansturing en ook de gebreken van een FP staartje.

Ik ben de afgelopen 13 jaar nimmer een Heli tegengekomen met een FP staart aansturing die net zo lekker en goed vloog als een toestel met CP staart.
    Dacht dat de Master CP zo'n toestel zou zijn maar helaas was dat toestel met FP staart voor mijn best wel sportieve vlieggedrag niet degene die het waar kon maken.
    Heb er 2 stuks van gehad en veel mee gevlogen tot ik op het punt kwam dat het staart gedrag mij ging ergeren.
    Ik heb een zwaar vermoeden dat de Trex150DFC hetzelfde verhaal gaat worden.
    En juist daarom begrijp ik er nog geen sikkepit van dat ze bij Align die best wel mooie en goed uitziende Trex150DFC met een losse staartmotor hebben uitgerust.
    Dat vind ik eigenlijk best een gemiste kans en al helemaal voor de centen wat ie moet gaan kosten.

Wil niet overkomen als een zuunige Hollander, maar wens voor dik 200 euro en dan voor een 'kale' Micro Heli waar ook nog eens een ontvanger en Lipo's packjes bij moeten komen het een smak geld vinden, want op die manier wordt de totaal prijs behoorlijk ver opgedreven.
    Ik wil hier helemaal niet negatief praten over de Trex150DFC maar wel een realistisch beeld scheppen en weergeven van hoe de zaken ervoor staan.
    En zoals ik het nu zie en natuurlijk net als velen van jullie erg benieuwd ben is hoe dat toestel er straks daadwerkelijk uitziet als het naast een Walkera V120D02S/Blade mcp-X/Walkera Super CP/Blade 130-X staat in verhouding formaat ervan.
    En.........hoe het gaat vliegen.

Dat het goed zal vliegen zal vast goed komen.
    Maar voor degenen die al langer meedraaien in deze Hobby wensen vast een strak vliegende Micro Heli aan die Trex150DFC te hebben/krijgen en geen ge-emmer met een zwabberend staartje of het regelmatig uitbreken ervan als de Heli wat meer op z'n donder krijgt dan dat een beginnend piloot ermee lafjes vliegt.( met alle respect natuurlijk )
    Dat de levering voor het toestel van 2 december niet gehaald gaat worden zet bij mij eerlijk gezegt ook een klein vraagteken.
    Ze stellen het ietwat uit.
    Met welk reden en is dat puur logistiek of zijn er problemen met de Heli?
    Al met al heb ik na het vele lezen van alle info over deze Trex150DFC een zwaar wijfelend gevoel gekregen in mijn onderbuik.
    Of ik het toestel straks daadwerkelijk ga aanschaffen laat ik op dit moment even in het midden.
    Maar wellicht komt het ook door het pure feit dan ik nou eenmaal flink verwend ben met wat mijn Walkera V120D02S kan en hoe die in elkaar steekt en kost aan centjes. (zeer betaalbaar voor een strakke Heli met CP kop en CP staart en Torque Tube als staartaandrijving)
    Want voor dat geld weet ik nu al op voorhand dat die Trex150DFC er nooit aan kan tippen.
    Tenzij iemand merkgeil is en perse een Align wil/moet hebben en niet doorheeft dat een merk zoals Walkera op Micro Heli gebied in praktijk geen donder onderdoet voor zo'n gerenomeerd merk als Align.
    We zullen het gaan bezien met z'n allen en ik ben zeer benieuwd hoe het de Trex150DFC piloten straks zal vergaan een aantal maanden na de aankoop van hun toch best wel dure Micro Heli.
    Is het dan nog lekker dagelijks spelen en vliegen met dat kleine wonder of staat het toestel dan maar alleen mooi te wezen in de vitrine kast omdat het toestel uiteindelijk toch niet waar heeft kunnen maken wat al die mooie promotie filmpjes lieten zien?
    Affijn, gelukkig bestaat er ook nog zoiets als dit geweldige Forum waar men de Heli in het verkoop Topic aan de man kan brengen indien het toestel niet bevalt.
    Dat er dan zwaar geld moet worden ingeleverd zal velen van jullie ook niet onbekend in den oren klinken.Ha ha ha ha
    Vr Gr D

19. JoopB

JoopB

Lid geworden:
    10 jan 2013
    Wat nu kan helpen is een beetje geduld. Het is niet voor niets dat vlak voor de feestdagen een nieuwe heli uit komt.

Even geduld hebben tot volgend jaar en dan verwacht ik dat de prijs zal dalen omdat het nu gewoon geen concurerende prijs is. OF..... Het ding moet echt enorm goede recenties krijgen.

20. kmk

kmk

Lid geworden:
    14 okt 2009
    Hier in België moet ie 235 euro gaan kosten:mad:, een MCPx BL heb je hier voor 160 euro en een 130x voor 175:yes:
    Met wat lipo's en sateliet erbij ben ik dus al snel 300 euro kwijt voor een Trex 150!!! Niet dus.
    Ik ga dus deze winter buiten mijn 130x vliegen en binnen de NQX van Blade,( 79 euro by the way) in de woonkamer lekker knallen tussen de verlichting, tikkie up om de flatscreen te ontwijken dan een beetje zakken om achter de eettafel heen op de zitbank af te stevenen:D:D
    Komt helemaal goed en als de Align gekte in het voorjaar wat afgenomen is én we dan weten of de Trex 150 echt de moeite is om aan te schaffen dan wil ik er nog eens over nadenken;)ALS, de prijs correct is want nu is het dus poenpakkerij.

Grtz Rudi

Deel Deze Pagina