Nieuw! Align Trex 150DFC

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door wimb, 12 okt 2013.

1. RuudM

RuudM

Lid geworden:
    13 mei 2012
    Dr staat toch echt Futaba s-Fhss...

2. MacIak

MacIak

Lid geworden:
    10 sep 2011
    Aha!! Dus stock Futaba, rest optioneel!! Jammer van de s fhss, heb toevallig nog zo n zendertje liggen voor coaching maar fasst was toch wat handiger ivm 1 zender voor alles.

3. RuudM

RuudM

Lid geworden:
    13 mei 2012
    Weer nieuwe info;
    Now the world smallest and most petite 3D helicopter T-Rex 150 is ready and soonest to be released to you.

Uniquely design paired with twin brushless motor and 2s 7.4v 250mah battery provide strongly unimaginable power and brilliant
    flight control stability. What comes more is it equipped with an integrated control system optimized 3-axis gyro, receiver, electronic
    speed controller, and 4G servos, enable the model to posses the same stability, superior agility, and also tail holding effectiveness as
    the larger helicopters without doubt.

Not only full of inside beauty also with stylish outer faces of bold painting colors giving you unexpected surprising experience, such as double choices on black & orange blades. Most importantly, it’s compatible with Futaba S-FHSS 2.4Ghz, Spektrum DSM2/DSMX and JR DSM2/DMSS satellite receivers. So all you need is inputting of parameters listed
    in manual into your transmitter, then binding of your transmitter.

Super easy and practical just come and try by yourselves!

4. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Goeiemorgen allemaal.
    Ik blijf me verbazen over die knotsen van servo's zeg op de Trex150DFC.
    Wat een enorme joekels in verhouding tot het formaat toestel.
    Zou dat nou echt zo nodig zijn zulke joekels van servo's voor die Micro?
    Vr Gr D

5. JoopB

JoopB

Lid geworden:
    10 jan 2013
    Ik denk dat ze er groot uitzien omdat de heli zo klein is ;-)

6. Sven75

Sven75

Lid geworden:
    10 apr 2013
    maak er dan een kleine servo voor, kan walkera ook.

7. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Hoi Joop.
    Ik denk en weet haast zeker dat het NIET komt dat die servo's zo groot lijken omdat de Heli een klein formaat heeft.
    Ik vlieg zelf met een Walkera V120D02S en daarvan zijn de servo's wel in verhouding tot de Heli.
    Dat geval met die servo's van de Trex150DFC is net zoiets als Trex500 servo's op een Trex450 te zetten.
    Beetje idee van overdone/oversized.
    Vr Gr D

8. JoopB

JoopB

Lid geworden:
    10 jan 2013
    En toch zie ik daar in het geval van een crash wel de voordelen van. Dan blijven de servo's langer heel.

De servo's van een 450 bijvoorbeeld strippen bij iedere crash. Zelfs de metal gear. En dan is het een uitkomst als je er 500 size servo's op kan zetten met metal gear. Dan blijven ze heel en sneuveld er hopelijk een linkje.

Maar ik vrees dat de servo's van de 150 plastic gear hebben. De tijd zal dus uitwijzen of de servo's echt geschikt zijn. Hoe is bijvoorbeeld de speling na 100 vluchten? En wat zijn eventueel de alternatieven.

9. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Hoi Joop.
    Ik ga zekers ten dele mee in jouw mening.
    Wat die servo's betreft als ze metal gear zouden zijn in combinatie met Crashen gaat dat voor een 450 size Heli zekers op.
    Zelf heb ik al vele vlieguren achter de kiezen met mijn huidige Walkera V120D02S Heli's en moet zeggen dat ik er met eentje daarvan al dik 900 vluchtjes vrijwel probleemloos en zonder noemenswaardige ellende mee heb gevlogen.
    Die servo's van de V120D02S zijn een stuk kleiner in formaat dan die van de komende Trex150DFC.
    En die van de V120D02S zijn ook geen metal gear servo's.
    Maar wat het Crashen betreft ermee vind ik het een groot wonder dat de servo's van de V120D02S het uit eigen ervaring meemakend 8 van de 10 keer overleven na een Crash zonder tandjes gestript te hebben of te overlijden.
    Ik heb een tijdje geprobeerd om Upgrade servo's op mijn V120D02S te zetten en dan met name op de Swash.
    Maar dat spoor liep helaas dood en heb er toen geen langere zoektocht van gemaakt.
    Inmiddels dus al vele, vele vlieguren van plezier met de V120D02S Heli's achter de rug en die stock servo's houden het verbazingwekkend goed en lang uit.
    Ik vervang ze zelden en vlieg toch erg veel met dit kleine wonder.

Mede om bovenstaand verhaal vraag ik mij dus af waarom ze bij Align hun Trex150DFC met zulk overdone servo's hebben uitgerust.
    En als het zo is dat ze straks net zoals jij denkt NIET voorzien zijn van metal gears dan vraag ik me helemaal af waarom ze daarvoor hebben gekozen.
    Om het even helemaal af te romen............
    De Blade 130-X heeft ook GEEN overdone servo's erin zitten en net als bij de V120D02S servo's van 'normaal' formaat.
    En eerlijk is eerlijk..........ook de servo's van de Blade 130-X kunnen feitelijk al het vlieggeweld aan van die 130 size Heli op 2S Lipo.
    Ik zie daarom toch echt niet het verschil met de Trex150DFC.
    Vr Gr D

10. JoopB

JoopB

Lid geworden:
    10 jan 2013
    Dylan, de keuze van de servo's zal altijd wel een raadsel blijven omdat je niet met de ontwerpers kan praten. Dat is voor iedere heli trouwens hetzelfde. Wel kan ik mij voorstellen dat ze behoorlijk op hun donder krijgen.

Maar ach, ik heb echt geen idee :cool:

Wel ben ik erg benieuwd naar de eerste ervaringen en hoop ik dat ik zo vesrstandig blijf om hem niet aan te schaffen. Het is wel een perfect en mooie heli namelijk!

11. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Hoi Joop.
    Ach........ik heb er ook geen weet van hoor.Ha ha ha ha ha
    Weet zelfs op dit moment niet eens of ik straks de aankoop van die Trex150DFC wel kan weerstaan.
    Ik heb tegenwoordig meer dan genoeg ervaring op Micro Heli gebied en weet na zeer korte tijd of een Micro Heli mij het gewenste plezier en voldoening kan geven.
    Wat ik wel weet is dat ik er straks niet rouwig om zal zijn indien die Trex150DFC het NIET blijkt te zijn voor mij.
    En dat heeft er alles mee te maken dat ik dolgelukkig ben met mijn huidige Walkera V120D02S Micro Heli die gewoonweg super strak vliegt.
    Gisteren nog op het grote veld met weinig wind de Lipo packjes leeggevlogen en potdomme ik blijf me na al die jaren en al die vluchtjes verbazen hoe goed en strak de V120 vliegt.

Die Trex150DFC zal een eventuele bijkomer gaan worden naast de V120 waarmee ik vlieg.
    Ben zelf absoluut geen fan van een Heli met losse staartmotor.
    Daarom was ik in den beginne en eigenlijk nog steeds iets sceptisch voor wat het staart gedrag gaat bieden van die Trex150DFC.
    Chow melde al dat een Micro Heli met losse staartmotor altijd wel minder strak kan/mag zijn.
    Zelf vind ik dat een NO GO en voor die centen ontoelaatbaar.
    Maar......wie weet en hebben ze bij Align dit keer een super goed elektronika bordje in elkaar geflanst die het net effe grotere staart motortje WEL strak weet te houden.
    En links of rechts om......dat gaan we binnenkort meemaken.
    Naar dat moment ben ik zeer nieuwsgierig.
    Vr Gr D

12. Heli-Uwe

Heli-Uwe Forum veteraan

Lid geworden:
    9 apr 2012
    mij bevalt het wel, als je wat serieuze servos hebt.
    ..en nu nog de prijs .
    groetjes, Uwe

13. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Hoi Uwe.
    Ik hoorde laatst al een prijs vallen van zo rond de 200 euro.
    Dat kost een Blade 130-X ook en denk dat die Trex150DFC er zeer dichtbij zal liggen.
    Waarom?
    Omdat 150 euro te weinig centen is voor zo'n type Heli en 250 euro veel te duur.
    Die 200 euro straks zal het gaan worden vermoed ik en al helemaal als ze die Trex150DFC daadwerkelijk aan de man willen brengen.
    Want als ze nou bijvoorbeeld werkelijk de prijs rond de 250 euro zetten dan kopen er weinig piloten zo'n Heli.
    En tenslotte gaat het ook bij het Align Concern alleen maar om de centen en winst maken.
    Vr Gr D

14. Heli-Uwe

Heli-Uwe Forum veteraan

Lid geworden:
    9 apr 2012
    +1, het moet ook nog betaalbaar zijn voor de kerstman, ha ha

Groet, Uwe

15. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Ha ha ha ha ha.........gelijk heb je Uwe.
    Maar eerlijk gezegd zat ik meer te denken ook betaalbaar te zijn voor Sinterklaas inplaats van voor de Kerstman.Ha ha ha ha
    Want heb toch echt liever dat ze die Trex150DFC eind november uitbrengen zodat Sinterklaas het toestel in mijn schoentje kan stoppen inplaats dat we moeten wachten tot eind december en dan die Kerstman de Trex150DFC toestellen gaat verdelen.Ha ha ha ha
    Dus hopenlijk binnen 2 weken leverbaar die machine.
    Vr Gr D

16. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
  17. Molen

Molen

Lid geworden:
    21 okt 2009
    Wow, €225,-
    ik denk dat ie hoe dan ook gelijk uitverkocht is.

18. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Tsja, de heli heeft wel de looks natuurlijk..

19. JoopB

JoopB

Lid geworden:
    10 jan 2013
    Ik gok op een prijs rond de 185,- euro.

20. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Exclusief de spektrum rx..

Deel Deze Pagina