Nieuw! Align Trex 150DFC

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door wimb, 12 okt 2013.

1. JoopB

JoopB

Lid geworden:
    10 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Na het zien van de nodige filmpjes over de Trex150DFC ga ik het vermoeden krijgen dat ze bij Align een strak vliegende Micro hebben uitgevonden.
    Zelfs het staartje ziet er strak uit in hoover zo van de filmpjes te zien.
    Wacht met volle geduld totdat ik een bezoekje aan de modelbouwwinkel in Westervoort kan maken.
    Nog een paar weekjes.
    Vr Gr D

3. MacIak

MacIak

Lid geworden:
    10 sep 2011
    Dylan, Dylan toch...heb jij ooit een promotie/pro filmpje gezien met n waggelstaart/wobbelkop?? Ja, als ie uitkomt wil ik m hebben maar weet vrijwel zeker dat ook deze de nodige aanpassingen zal ondergaan. De 'echte' servo's word ik wel blij van alsmede de staartmotor. Staartpitchmanagement op microniveau vind ik maar niks en maakt het veel te kwetsbaar.
    1 ding in vergelijking tot Blade: we mogen absolute bagger-service verwachten van Align want goed bereikbaar zijn ze niet en ALS ze reageren is het google-translate Engels niet altijd even ophelderend of de antwoorden vaag. In dit geval zullen de verkoopkanalen hun verantwoordelijkheden moeten nemen en de service verlenen die nodig is om tot een goede oplossing te komen mocht deze micro problemen geven en de klant serieus nemen. HH, goed of slecht (50%-50%) is wel altijd te bereiken en hebben soms verrassend goede service.
    Mijn advies: voorkom verrassingen door niet teveel te verwachten.
    Voor de Futaba lui: S-FHSS is niet compatibel met FASST dus...effe afwachten wat de mogelijkheden gaan zijn. In t ideale geval zou je er n 6303sb van 65 piek in moeten duwen voor FASST?!

4. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Kerel........ik weet het en jij hebt gelijk daarin.
    Nee, ik heb nimmer een promotie filmpje gezien waarin een toestel slecht vloog of onvolkomenheden had.Ben tegenwoordig behoorlijk sceptisch over vele You Tube filmpjes maar af en toe heb ik weer een naieve terugval.
    Daarom ging ik verleden jaar zo 'nat' met die aankoop van die Blade 130-X, want die zag er op de filmpjes ook lekker strak en goed vliegend uit.Ha ha ha ha
    Nou in real live was het fucking naadje. ( en NEE, ik ben WEER NIET aan het bashen )
    En mede daarom en ervan geleerd te hebben wil ik dus met eigen dop-ogen en in real live die komende Trex150DFC zien vliegen.
    En dat gaat gebeuren binnenkort en dan beslis ik na het zien vliegen en voelen van die Trex150DFC of het de moeite en geld waard is om zo'n apparaat aan te schaffen.
    En nee, ik ben echt niet veeleisend maar wens op z'n minst net zo'n super strakke staart als mijn Walkera V120D02S heeft.( en ik mag toch echt vergelijken )
    Voor minder neem ik er geen genoegen mee.Althans niet voor die centen wat ie moet gaan kosten.
    Vr Gr D

5. HeliPriest

HeliPriest

Lid geworden:
    13 jul 2012
    Hey mede Piloten,

Ik heb dit hele draadje gelezen en de foto's eens bekeken en persoonlijk gaat dit hem voor mij niet worden....
    Als ik mijn Walkera Master CP op de tafel zet dan zie ik natuurlijk size verschil, maar daar is het bijna al mee gedaan!!!
    Ben wel nieuwsgierig wat de testbevindingen gaan uitwijzen.

gr.
    Helipriest

6. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Hallo Helipriest.
    Mocht ik bij Godsgratie zo'n Trex150DFC Micro erbij gaan halen straks dan mag jij het toestel met alle plezier eens uitproberen.
    Ben dan erg benieuwd wat jij ervan vind.
    Vr Gr D

7. HeliPriest

HeliPriest

Lid geworden:
    13 jul 2012
    Hey Dylan,

Ik moet zeggen dat ik benieuwd ben of deze Trex150 dezelfde trekjes heeft als de MasterCP.
    Ik bedoel de trekjes die hij heeft wanneer je tijdens een snelle doorvlucht hem plots kort de bocht omtrekt onder een hoek, en dan natuurlijk of de tail volgt.
    Jij hebt ook ervaring met de MasterCP en dus weet je vast wel wat ik bedoel en ben je een goede testpersoon.
    Ben nieuwsgierig !!

gr. HeliPriest

8. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Hoi Helipriest.
    Met wat geluk zal jouw nieuwsgierigheid straks worden geblust want jij zal dat toestel zekers gaan vliegen indien ik tot de aankoop ervan overga.
    Dan kun jij het zelf ervaren.
    Ik hoorde gisteren van een vliegmaat dat die Trex150DFC wel dat soort Lipo packjes erin heeft die zo'n Blade mcp-X ook heeft.
    En dan doel ik met name op het stekker mechanisme.
    Dus dat het Lipo pack op een stekkeruitstulping wordt gedrukt.
    Zelf ben ik daar minder content over want heb liever JST stekkers erop.
    Had dat toenertijd ook op de Blade 130-X zitten en tegenwoordig ook op mijn Walkera V120D02SHeli's.
    De Turnigy Nano packjes hebben standaard al een JST stekkertje dus vandaar het gemak.
    Ik denk dat het bij die Trex150DFC niet effe 1.2.3 makkelijk te vermaken is van stock stekkermechanisme naar JST stekker.
    Ik wil graag de mogelijkheid hebben om zelf eigen gekozen Lipo packjes te kunnen hanteren en zekers niet vast te moeten zitten aan stock Align packjes of weinig andere keuze Lipo packjes daarin.
    En voor degenen die zeggen: ach......je kunt het altijd wel vermaken.......
    Klopt helemaal, maar ik heb geen zin om te gaan kloten met een lastig Align stekkermechanisme bij een hagelnieuwe Helikopter.
    Vr Gr D

9. Schiksie

Schiksie

Lid geworden:
    26 jul 2012
    Awhh jawel dat gaat wel lukken Erwin, gewoon 2 draadjes solderen met een JST plug en klaar toch :D. Owhh dat zei je al ha ha, nou breng hem maar hier dan soldeer ik ze er effe aan.

10. kmk

kmk

Lid geworden:
    14 okt 2009
    Even een ideetje voorstellen, ik weet dat er jongens zijn die de MCPX BL vliegen met blades van de 130x en een gestretchte tailboom, dus in principe moet dit dan ook werken bij de 150DFC......toch:confused::confused:

Power heeft de heli zo te zien genoeg om iets grotere blades te draaien:cool:

Jullie idee!??

11. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Hoi Jeroen.
    Bedankt voor je aanbod kerel.
    Mocht het ooit zover komen dan laat ik het wel weten.
    Enne......hoezo grotere Heck bladen op die Trex150DFC willen laten draaien?
    Met welk idee?
    Stock zou het toch al goed moeten zijn?
    Vr Gr D

12. RuudM

RuudM

Lid geworden:
    13 mei 2012
  13. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Nou Heren...........
    Het gaat vast niet lang meer duren eer die Trex150DFC leverbaar gaat worden.
    Er is inmiddels al veel over geschreven en ook het You Tube laat al de nodige fimpjes zien.
    Ben verdomd nieuwsgierig hoe dat toestel zal gaan vliegen.
    Nog even geduld en hoop met een dikke week tot krappe 2 weken dat toestel te mogen aanschouwen in real live.
    Wat een geluk dat ik kortbij Westervoort woon om zoiets te mogen en kunnen meemaken straks.
    Vr Gr D

14. Student

Student Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 jan 2008
    grotere bladen is niet handig op die kleine dingen..
    of er moet ook een aangepaste motor op.

punt is, dat staartbesturing werkt door het op en aftoeren van de motor.
    grotere prop = lager toerental van de motor.
    motor zal bv 1000 rpm draaien, terwijl hij gemaakt is om 1500 te draaien.
    in het geval van brushless betekent dit extra warmte in de regeleenheden.

ten tweede hoeft hij minder toeren op te wekken om de besturing te regelen. het correcte toerental wordt dus vele malen kritischer, hetzelfde effect alsof je de gain verhoogt op een pitchgestuurde heli.

ten derde hebben die kleine dingen een klem passing op de prop.
    vraag is of die klempassingen die kleine, maar wel full power toerenwisselingen bij kunnen houden..

Als de staart voldoende power heeft, zou ik eerder een kleinere prop monteren.
    heb ik bij de mcpx bl wel eens gedaan, en dan wordt de staart opeens een stuk prettiger van..

15. kmk

kmk

Lid geworden:
    14 okt 2009
    Ik bedoelde eigenlijk de hoofdbladen van een 130x, ik dacht hoe meer lucht/lift ik onder de heli, krijg hoe stabieler of zie ik dat helemaal verkeerd:shock: En met een iets verlengde staart heb je dan dezelfde groote als de 130x.......
    Zoals gezegt kan één idioot meer vragen stellen dan 10 professoren kunnen beantwoorden:murder:

Grtz Rudi

16. Student

Student Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 jan 2008
    vragen zijn nooit dom/idioot.. antwoorden kunnen dat dan weer wel zijn ;-)

des te groter de rotordisc, des te beter de heli zal vliegen.
    je discload wordt lager, en door de grotere diameter heb je doorgaans ook wat meer rendement.
    waar je wel rekening mee moet houden, is dat de originele kop is berekent op de kleine bladen. grotere bladen geven ook grotere krachten op de bladhouders en feathering shaft, en de boutjes in de feathering worden een stuk zwaarder belast.

grotere bladen geeft ook meer energie, dus een groter koppel, dus de staart krijgt het zwaarder. dus staart verlengen is al een goede optie om dit te ondervangen.

misschien ff checken of het aantal weggetrokken amperes niet asociaal stijgt. is een stuk weerstand bij gekomen, en een stukje extra te gewicht.
    ga je gekke dingen doen,worden de pieken ook hoger.
    geen idee wat die printplaatjes kunnen hebben. Doorgaans zit daar wel wat rek in, maar je moet het ook niet overdrijven..
    een gestretchte miniheli zwaar 3d heeft een goede kans op doorgefikte regelaars..

Dit is natuurlijk zomaar een paar dingen om rekening mee te houden :D
    maar wel een paar redenen om die extra stabiliteit tegen af te wegen.
    Hij is ontworpen zoals hij is, wil je een 130 zou je misschien een echte 130 moeten halen... Die is er nl voor ontworpen..
    of heb je specifieke redenen om die 130 niet te willen, maar om deze heli daarvoor om te bouwen?

17. MacIak

MacIak

Lid geworden:
    10 sep 2011
    Huh?? Geen Futaba:confused:

18. brutus

brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Kweenie of hij stabieler wordt van langere bladen, want die stabiliteit wordt voor 99% door de electronica bepaald, NIET door de bladen....

Groet, Bert

19. Punie

Punie

Lid geworden:
    31 mei 2012
    Die recievers staan bij de accessoires.

Misschien is hij sowieso BNF met Futaba?

20. chrisdv

chrisdv

Lid geworden:
    15 jan 2010

Deel Deze Pagina