Nieuw! Align Trex 150DFC

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door wimb, 12 okt 2013.

1. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Daar ben ik zelf ook zeer benieuwd naar maar vind 200 euro een nette prijs.Had gedacht dat het meer zou zijn.
    Hoop dat ze het toestel als BNF uitbrengen en dan bindbaar met Spektrum.
    Iemand al enig idee welke Lipo packjes erin kunnen?
    2S Lipo zal het vast zijn, maar tot welk Mah maximaal en het beste te benutten ivm CG en plaatsing in de Heli?
    Vr Gr D

2. Gert-JanP

Gert-JanP

Lid geworden:
    17 okt 2011
    Rc711 even in de gaten houden, zijn er vaak snel bij.

3. kmk

kmk

Lid geworden:
    14 okt 2009
    Hij wordt vermeld als bindbaar met Spectrum en 2S 250Mah lipo's, Zijn wel hetzelfde type als bij MCPx dus met een stekker OP de lipo niét met een kabeltje:( Even afwachten dus;)

Grtz Rudi

4. RuudM

RuudM

Lid geworden:
    13 mei 2012
    Te binden met Futaba en Spektrum;
    Quote Alan Szabo; A pictuer of Kenny and I after doing a dual demo flight with our Trex 150. As you can see they fly with either Spektrum or Futaba

5. Gert-JanP

Gert-JanP

Lid geworden:
    17 okt 2011
    Hoe zit dat eigenlijk met orange X modules? Kan je deze binden met Spektum ontvangers/satellieten?

6. Punie

Punie

Lid geworden:
    31 mei 2012
    Dat is volgens mij een erg verstandige keuze en ben blij dit te lezen.

Ik ga de eerste reviews nog wel nig afwachten maar dit zou wel eens mijn eerste Align kunnen worden.

Ben benieuwd...

7. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Ik begin ondanks mijn (hopenlijk onterechte) negatieve insteek in den beginne van dit Topic toch lichtelijk warm te lopen voor deze Align Trex150DCF Micro Helikopter.
    Vind het een zeer mooi formaat Heli en het zal vast goed matchen bij mijn Spektrum DX7s zender.
    Mijn 2 stuks Walkera V120D02S Micro Heli's passen al zeer goed bij mijn Walkera Devo zender en vliegen zeer goed en zijn blijvertjes, maar zou erg graag een goed vliegende Micro erbij willen en dan in combinatie met mijn DX7s.
    De Trex150DFC gaat hopenlijk dat wondertje worden straks.

Wil in deze situatie eerst de befaamde kat uit de boom kijken en de revieuws afwachten.
    En dan bedoel ik dus niet de fimpjes op You Tube want daar ben ik onderhand wel wat klaar mee.
    Daar laten ze een Coaxiaal nog met windkracht 3 buiten vliegen bij wijze van spreken.
    Nee, dat You Tube is niet altijd geloofwaardig en realistisch van hoe een Heli zich in real live zal gaan houden en of het dan ook daadwerkelijk strak en probleemloos vliegt.
    Ik hoop dat er mettertijd gauw iemand van dit Forum deze Trex150DFC gaat vliegen en die persoon mag dan in alle eerlijkheid melden of het nou ECHT een strak vliegende Heli is en dan met name het staartgedrag.
    En niet om door te zemeren ofzo..........maar ik wens straks toch echt een Trex150DFC te zien die een SUPER strakke staart heeft net zoals bij de Micro Heli's van Walkera met een FP staartje/losse Tail motor en dus NIET zoals bij vele Blade Micro Heli's die lopen te kloten met een zwabberend staartje.
    En NEE: dit is geen bashen!!! Maar een aanvulling op mijn geschreven tekst!!!
    Ik mag echt leien dat ze bij Align goed hun huiswerk hebben gedaan en goed hebben gekeken naar hun concurrent Horizon Hobby en die Blade Micro Heli's en die Trex150DFC straks op de markt brengen met een super strakke staart.
    En ik accepteer voor die centen GEEN Helikopter die in hoover wel een zwabber staartje heeft maar op doorvlucht er geen last van heeft.( dat vele anderen dat niet erg vinden blijf ik tot op heden nog steeds een groot raadsel vinden)
    Want alle Micro Heli's met FP staart van Walkera die ik heb zien vliegen hebben zowel in hoover als in doorvlucht een strakke staart.
    En zo kan het dus ook, dus waarom zou men dan in hemelsnaam met minder genoegen nemen.
    Laat maar komen die Trex150DFC en als die een strakke staart heeft in alle opzichten tijdens het vliegen dan is ie van mij en past het toestel mooi in de collectie naast mijn al strak vliegende Walkera V120D02S Heli's.
    Vr Gr D

8. kmk

kmk

Lid geworden:
    14 okt 2009
    Is toch bijna 130x size, of niet!??[​IMG]

9. 666yeti666

666yeti666

Lid geworden:
    22 jul 2004
  10. startrex

startrex

Lid geworden:
    4 aug 2007
    Geinig ding. Die zie ik ook wel zitten. Ik heb het idee dat die staartmotor erg krachtig is, hij heeft een behoorlijke diameter en zal misschien veel torque leveren waardoor hij snel vermogen kan leveren. Op de mCPX BL werkt de staart motor ook heel goed. Alleen erg snel backwards (ECHT snel) wil hij wel eens uitbreken. Hopen dat het bij deze ook OK is ;)

11. Molen

Molen

Lid geworden:
    21 okt 2009
    Die kleine servos is echt beter, ik vind het erg netjes, kleinere servos bestaan vast niet.
    Zijn er goede staartservos op dit formaat te krijgen ?, of is het nieuw marktgebied.

12. RuudM

RuudM

Lid geworden:
    13 mei 2012
    Product sheet Align new Trex 150 :cool:

13. Gert-JanP

Gert-JanP

Lid geworden:
    17 okt 2011
    Iemand?

14. wimb

wimb

Lid geworden:
    3 mei 2011
    Ja hoor! Walkera heeft goede kleine staartservo's;)

Deze bijv doet het erg goed!

15. Sven75

Sven75

Lid geworden:
    10 apr 2013
    Nine Eagles trouwens ook, maar dan liever die van Walkera inderdaad.
    Maar het bewijst wel dat ze er wel zijn. :)

16. Frocky

Frocky

Lid geworden:
    5 mei 2013
    Iemand een idee wat de 150 zou moeten gaan kosten?

17. Molen

Molen

Lid geworden:
    21 okt 2009
    Dat zeiden ze eerder in dit topic : waarschijnlijks 200 pleuro.

18. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Klopt: zo'n 200 euro.
    En........wellicht leverbaar eind december.
    Begrijp alleen dat verhaal van de Lipo stekker nog niet helemaal.
    Dus er zit geen JST stekker standaard op die Trex150DFC regelaar?
    Ik vind dat gezemel met die Molvet stekkertjes vaak klote.
    Of er zitten vaak een soort van Molvet stekkertjes op.
    Van die witte kleine shit stekkertjes die ook op die Parkzone/E-flite Micro vliegtuigen zitten.
    Sommigen van jullie begrijpen hopenlijk welke ik bedoel.
    Vr Gr D

19. Molen

Molen

Lid geworden:
    21 okt 2009
    Ik vond die Walkera servos ( geen staartservos trouwens ) best snel kapot gaan, diegene die ik een paar keer had gehaald voor de EP100,
    mischien te grote heli voor te kleine servos.

20. JoopB

JoopB

Lid geworden:
    10 jan 2013
    Leuke heli, ben benieuwd naar de eerste bevindingen.

Deel Deze Pagina