Naze32 OSD 5gr. Plug & Play o.a. voor mini quad

De gps functie is voor mij vooral van belang voor de gps coordinaten. Ik ben mijn quad al een paar keer kwijt geweest uren moeten zoeken en dan zijn die coordinaten wel hendig ;)

daar heb je eigenlijk wel een goed punt. Zeker als je een dvr gebruikt om de fpv beelden op te nemen dan kun je altijd terug zien waar je toestel neer is gegaan.

Kun je hem zo instellen dat je wel GPS coördinaten ziet maar verder geen pijltjes enzovoort?

Inderdaad, vond het ook een wat vreemde plaats voor dit draadje.

In post 4 heeft de TS al gevraagd om dit draadje te verplaatsen.

Ik vind dit een mooie vinding, super klein en relatief licht. Ben erg benieuwd naar het functioneren op de mini en hoe het extra gewicht zich gaat gedragen. En die GPS optie is idd top om dat kleine ding terug te vinden. Thanks for sharing Gijs !

De minim weegt maar 5 gram ofzo, ga je echt niet merken op een Mini:)

Zou alle headers er lekker af laten en zoveel mogelijk direct solderen. Eén header erop solderen is wel nuttig, omdat je daarmee via FTDI de firmware kan upgraden en instellen.

Zo de OSD's zijn binnen :) Vanavond maar eens werken aan het bouwverslag.

DSC_0382.jpg

Vanavond de OSD goed getest en alles lijkt prima te werken. Alleen de RSSI nog aansluiten en de Amperes uitzetten.

Laatst bewerkt door een moderator:
De amperes en andere niet gebruikte dingen kan je uitzetten in het menu vd osd: throttle in heg midden, yaw naar rechts, pitch naar boven. Wel ff zorgen dat je quad unarmed is:)

Wat voor een antennes gebruik je? Vind dat je wel erg veel storing / slecht beeld hebt voor zo n kleine afstand. Dat moet echt heel veel beter kunnen!

Beetje late reactie, maar gebruik FS 250mw met cloverleaves. Heb nu de antenne verplaatst en gaat nu aanzienlijk beter, zal van het weekend nog eens een filmpje posten.

De amperes en andere niet gebruikte dingen kan je uitzetten in het menu vd osd: throttle in heg midden, yaw naar rechts, pitch naar boven. Wel ff zorgen dat je quad unarmed is:)

Wat voor een antennes gebruik je? Vind dat je wel erg veel storing / slecht beeld hebt voor zo n kleine afstand. Dat moet echt heel veel beter kunnen!

Geen probleem! Ik dacht dat je misschien nog met de standaard antennes zat te kloten:) Nog helemaal bij met de MinimOSD? Vind het echt een super osd'tje! Hulde aan de opensource community die deze OSD mogelijk maakt (en de chinesen voor de prachtige prijzen!)

Ik heb hem ook aan de praat dankzij de snelle service van Gijs.
Rssi op graupner is nogal moeilijk, de rest werkt prima.

Iemand een tip hoe het rssi met de Gr reeks ontvangers af te tappen is?
Throttle percentage wordt prima weergegeven :)

2e vraag: de letters trillen heel erg als je vliegt (of een hover)... Het beeld van de cam is stabiel.
Enig idee wat dit is en hoe te verhelpen?

Laatst bewerkt:
Mmm dat klinkt niet goed....! Misschien het effect van groundloop(s)? Het schema wat hier op pagina 1 staat bevat ook een zooitje groundloops! Die groundloops kunnen voor nare dingen zorgen, met als ergste effect een totale uitval van alle electronica. Ik kan het je niet met zekerheid zeggen, maar het zou misschien best kunnen dat je daardoor ook bewegende lettertjes krijgt. Een andere optie is misschien dat je last hebt van "vieze stroom" op de minim? Maar ook dit...totaal giswerk:)

Misschien even een filmpje maken waarop het zichtbaar is wat er gebeurd...?

Groundloop?
De stroom komt van de Naze af
Als dat zo was zou ik me zorgen maken. Maar kan wel 5V van de Immersionrc afhalen

De trilling valt wel mee: heb er inmiddels een stukje schuim tussen zitten. Lijkt te helpen vreemd genoeg

Wat een kabelzooi zo pfff
Toch eens een andere oplossing bedenken

Vandaag de osd kort getest: werkt goed bij de start, komt de quad op toeren dan is het beeld vd osd weg( cam beeld ok): en weg is: vaag zichtbaar

Grr wat is dat? Trillingen lijkt het wel , de osd valt niet uit of reboot dus dat is het niet

Back