Naza-M Lite upgrade naar V2

Discussie in 'Multicopters electronica' gestart door monoblock, 19 dec 2014.

1. ronald123456789

ronald123456789

Lid geworden:
    27 jul 2010
    Oke maar je hebt de nieuwe naza lite deze heeft ook een pmu of mowt jw de v2 pmu hebben

Laatst bewerkt door een moderator: 18 dec 2015
  2. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Je hebt een PMU met het bus systeem nodig, V2 dus.

Laatst bewerkt door een moderator: 18 dec 2015
  3. rbbruin

rbbruin

Lid geworden:
    25 feb 2015
    Ook ik heb mijn naza lite geupgrade naar v2. firmware is aangepast en is aangesloten op naza assistant v2. nu geeft hij steeds error code 27 en knippert led aaneengesloten rood/geel heb al een aantal keren opnieuw gekalibreerd op verschillende plaatsen. maar probleem blijft zich voordoen.
    Heeft iemand oplossing?

4. Qwerc

Qwerc

Lid geworden:
    20 nov 2014
    Hmm al opgezocht wat die #27 betekend??? Lijkt simpel.
    Ik heb het ff voor je gedaan.
    ERROR [27]

• GPS not calibrated, or magnetic field interference. Please calibrate GPS again in good condition. Please contact your dealer for all technical support questions.
    IMU advanced reset doen.
    En dan naar buiten het NAZA ronde dansje doen. Ik denk dat het hierna een stuk beter gaat.

5. rbbruin

rbbruin

Lid geworden:
    25 feb 2015
    thx voor je reactie Qwerc. maar hoe doe ik de imu advanced reset, kan dit niet vinden in de v2 assistant. ben ik dan alle instellingen kwijt?
    Heb hem nog wel een keer advanced cali gedaan. maar zodra ik stroom op de hexa zet start deze normaal op en gaat dan op ledsignaal aaneengesloten rood/geel.

Had wel al gezien wat de code inhield deze geeft hij aan in popup in assistant.

6. gjcvro

gjcvro

Lid geworden:
    11 okt 2014
    Heb je het Naza dansje nou wel of niet gedaan?

7. rbbruin

rbbruin

Lid geworden:
    25 feb 2015
    nee, ik heb een turnigy zender en dan werkt het niet om hem in calibratiemodus te zetten met de 3 weg schakelaar, kan naar wat mij gezegd is alleen via computer kalibreren.

8. gjcvro

gjcvro

Lid geworden:
    11 okt 2014
    Onzin. Ik heb zelf een turnigy 9x, met de flightmides op de 3 standenschakelaar, en gewoon kunnen kalibreren.

9. rbbruin

rbbruin

Lid geworden:
    25 feb 2015
    Die heb ik ook. Net geprobeerd ( instuctievideo via YouTube) led reageerd niet. Wat doe ik verkeerd dan?

10. gjcvro

gjcvro

Lid geworden:
    11 okt 2014
    Het is niet exact 10 keer, heb ik de indruk. Goed kijken dat je tussen de juiste modes schakeld, en dan net zo lang totdat de naza reageerd. Je hebt wel alle 3 de flightmodes aan de 3 standenschakelaar zitten?

11. Qwerc

Qwerc

Lid geworden:
    20 nov 2014
    Sorry in bedoeld ook Advance Cali.!

En daarna moet je het NAZA dansje doen (Compass Calibration)
    Heb je dat al gedaan? zie procedure hier onder

Calibration Procedures
    1. Switch on the transmitter, and then power on autopilot system!

2. Quickly switch the control mode switch from GPS Mode to Manual Mode and back to
    GPS Mode (or from GPS Mode to ATTI. Mode and back to GPS Mode) for more than 5 times, The LED indicator will turn on constantly yellow so that the aircraft is ready for the calibration.

3. (Fig.1) Hold your Multi-rotor horizontal and rotate it around the gravitational force line (about 360 o ) until the LED changes to constant green, and then go to the next step.

4. (Fig.2)Hold your Multi-rotor vertically and rotate it (its nose is downward) around the gravitational force line (about 360 o ) until the LED turns off, meaning the calibration is finished.

5. If the calibration was successful, calibration mode will exit automatically. If the LED keeps flashing quickly Red, the calibration has failed. Switch the control mode switch one time to cancel the calibration, and then re-start from step 2.

12. rbbruin

rbbruin

Lid geworden:
    25 feb 2015
    Thx. guys. Hoop geleerd in zo weinig tijd. Storing is eruit en ik heb het naza dansje geleerd!

13. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Je had gewoon de online manual van de naza v2 kunnen lezen, lijkt me veiliger!
    Houd ook de KP index in de gaten als je op gps vliegt.

14. Qwerc

Qwerc

Lid geworden:
    20 nov 2014
    Nu heb ik de KP index.
    Maar wat kan ik er mee @Emil

15. Qwerc

Qwerc

Lid geworden:
    20 nov 2014
    GPS-gedrag van MikroKopter drone

Om het GPS-gedrag te zien tijdens een zonnestorm werd een MikroKopter drone geplaatst in een open weide en deze is niet verplaatst. De ontvangen satellietgegevens blijken nu geen precieze positie te geven. Door de onjuist verstrekte gegevens via de satellieten aan de GPS op de MikroKopter drone dacht de GPS dat de drone bewoog! En dat met 10 m/s in een straal van 64mtr!
    ALs je dit bedoeld dan kan je er heel weinig aandoen, behalve weten dat het zo is.

16. Caryl_Stuffertz

Caryl_Stuffertz

Lid geworden:
    13 aug 2014
    Met deze gegevens moet je rekening houden met het vliegen in GPS. Met een hoge KP index wordt het afgeraden om te gaan vliegen, wegens GPS die in de war kan raken en evt fly-away veroorzaken.

17. Qwerc

Qwerc

Lid geworden:
    20 nov 2014
    Dus.... nu is er een hoge KP-index. Je kan eigenlijk hier niets tegen doen.
    Anders dan niet vliegen en/of voorzichtig zijn!

18. Ard Schell

Ard Schell

Lid geworden:
    20 mei 2009
    Heb 2 stuks Naza-Lite naar V2 gezet en het werkt echt perfect. Jammer dat ik dit niet eerder gezien of gelezen heb.
    Erg simpel met een uitgebreid resultaat.
    1 in TBS
    1 in F450
    Geweldig!

19. gateman

gateman

Lid geworden:
    6 jul 2014
    werkt perfect bij mij

Laatst bewerkt: 8 mrt 2015
  20. jessedejong

jessedejong

Lid geworden:
    2 nov 2007
    oke ik heb ook een naza lite. alleen mijn bec en led zitten niet in 1 en dezelfde unit. hoe kan ik straks bijvoorbeeld de Bleutooth module of osd aansluiten?

Deel Deze Pagina