Een paar posts hier boven wordt de carbon motorsteun genoemd. Die steun wordt met 2 x 3 boutjes bevestigd, de instellingen zijn vast in de steun verwerkt.
Ik heb ook vermogen over, maar ik gebruik de originele steun zodat ik de domping kan verkleinen voor het watervliegen.
Hoi, heb na vorig jaar de gecrashte Mentor helemaal weer strak maar wel wat zwaarder geworden, wel steviger. Zie mijn foto's van het ander draadje, gewicht zit nu op 2,5 Kg maar vliegt perfect.
Groot probleem is mijn motor die blijft resoneren alleen bij vollast, 2 tikkies terug met de stick en geen fibraties meer, zoeken zoeken zoeken, kon het niet gevonden krijgen.
Bij resonantie de lager losgelaten van motor, gelijmt, nog resoneren. Weer opengemaakt en magneten aangelopen aan voorkant motor, nieuwe as gemonteerd, weer resoneren, propellors uitgebalanceerd, nog resoneren.
Werd gek, kon niet vollast vliegen, dan maar op 90 %, maar blijft knagen.
motorplaat VASTGELIJMT, nog resoneren, tyrerips om neus getrokken, minder resonantie maar met warm weer gewoon weer resoneren.
2 bouten door neus links/rechts om neus strakker te trekken aan ophanging motor, nog resoneren, na een lichte tia maar een nieuwe motor gekocht, gemonteerd en weer resoneren met weer een uitgebalanceerde prop, 12 x 8 geprobeerd en resoneren bijna weg, week later ( vorige week lekker in de brandende zon) accu erin en testen, weer resoneren bij dezelfde setup thuis zonder resonantie. Asje weer krom? of achtervolgd mij iets om niet meer te gaan vliegen?
Forums doorlezen, ook duits.....daar veel stof van fibreren, onbalans Mentor. Toch maar een carbonplaatje bestellen? Nee, niet omdat een duitser dit heeft bedacht......ikke eigenwijs.
Nieuwe lege Mentor bijgekocht, nieuwe motor gemonteerd, wat denk je?
Resoneren als vanouds. punt van opgeven Mentor genaderd......Houten kist kopen? Nee, da kreng ga een keer niet meer resoneren, da staat vast.
Bij een laatste vluch afgelopen week op het punt om hem met de neus naar beneden laten gaan en niet meer uppe......
Neus van oude Mentor boven opengesneden als een chirurg, bij het kopen van een nieuwe motor zat een omhuising bij van allu, deze ingepast kompleet met de behuising en compleet vastgelijmt aan toestel waar het maar mogelijk was, plastische chirurgie toegepast neus.
Testen en fibratie en resonatieVRIJ.....
Bij het nieuw aangeschafte Mentor weet ik wat me te wachten staat, gewoon een carbonplaatje of alluplaatje met 6 boutjes vastzetten, mocht dit niet helpen dan de beveiligingskooi gebruiken en vastzetten in de neus.
Klaar voor de ultieme test morgen met 3 andere props.
De aanhouder wint uiteindelijk dan toch.....