multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb besloten om voorlopig nog de speed 480L te kopen in plaats van de brushless setup.

Omdat ik dan best wat bespaard heb, heb ik een leuke bestelling geplaatst bij 4RC.

Een hoop prullen zoals scharniertape, roerhorentjes, servo's en wat andere prul.
Wel weer 70euro erdoor gesjast :-D
Maar soit, een hobby mag wel eens wat geld kosten ;-)

Grtz
Joris

koop je jouw motor bij natterer?

niels

@joris818
Ik weet niet of je het nog interesseert, maar Kingpin heeft die BL set die je een paar post geleden melde...(van natterer);)

niels

Het interesseert me wel nog want in de toekomst (waarschijnlijk nog voor september) zal die setup er wel komen, maar eerst de rolroertjes maken (ik denk dat de easy star dan stukken leuker gaat vliegen).

Misschien zou het wel cool zijn om wat mensen met vliegtuigen uit te nodigen die in de buurt van Zonhoven wonen? Al vrees ik dat de meeste mensen hier nederlanders zijn, en voor hen is het natuurlijk wel vrij ver he.

Het interesseert me wel nog want in de toekomst (waarschijnlijk nog voor september) zal die setup er wel komen, maar eerst de rolroertjes maken (ik denk dat de easy star dan stukken leuker gaat vliegen).

Misschien zou het wel cool zijn om wat mensen met vliegtuigen uit te nodigen die in de buurt van Zonhoven wonen? Al vrees ik dat de meeste mensen hier nederlanders zijn, en voor hen is het natuurlijk wel vrij ver he.

Zonhoven , ligt dat op de weg richting Hasselt :confused:

Inderdaad ja ;-)

Edit: ALS er interesse is zal ik morgen of zo eens wat foto's maken van het pleintje (nuja, het zijn weides) waar ik vlieg.

Dit zijn wel weides waar gewassen op geplant zijn dus het zijn geen grasvelden of zo, maar die gewassen zijn handig om de klappen op te vangen wanneer je valt (nuja, je easy star valt). T'is alleen vervelend als het vochtig is, want ik was gisteren tot aan mijn middel doorweekt (het regende wel).

Bishop Power Products

Deze lader heb ik gekocht en mijn ultramat 14 verkocht. Meteen alle 4 de kabeltjes bijgekocht dus alle LiPo's zonder problemen te laden. Kan verder alle soorten accu's laden ook de nieuwe LifePo4/A123.

Meer heb je niet echt nodig, voor de grootverbruiker is er ook een zwaarder model te krijgen (wel op 12V)

De hyperion is ook te koop in nederland voor een schappelijke prijs.
Ik heb hem gister besteld met een hyperion 3s 2500 lipo erbij ;)
Ben benieuwd hoe dat gaat met de brushless en 0,0 vlieg minuten :mrgreen:

p.s. link klopt niet moet de 4907 zijn dus 3800kv

Laatst bewerkt door een moderator:
Goede keus voor niet teveel geld.

Wel een lekkere motor. De 4000Kv is al bijna onhoudbaar, jij neemt gewoon een motor met 4900Kv en een 3S LiPo.... 8)

Heb je er ook al aan gedacht om voldoende lijm en tape in te slaan (en eventueel wat spare parts :mrgreen:)

Wel een lekkere motor. De 4000Kv is al bijna onhoudbaar, jij neemt gewoon een motor met 4900Kv en een 3S LiPo.... 8)

Heb je er ook al aan gedacht om voldoende lijm en tape in te slaan (en eventueel wat spare parts :mrgreen:)

Linkje klopt niet helemaal zie ik net, ik heb de 3800kv :lol: maar die staat niet op de website, dus ik ging er van uit dat het deze was

Laatst bewerkt door een moderator:

Dat wordt een heel klein propellortje, iets van 4x4... Tenzij je wilt pilonnen racen. :? 8O ;)

Verkeerde keuze Fritsie ;) Straks gaat de rest ook over op jou setup :rolling:
Nee, dat wordt echt lachen. Gisteren had ik al bij Fritsie in de schuur een preview gezien :yes: wat een wind :rolleyes:

Vandaag voor het eerst gevlogen met de Easystar.
Zoals ik al eerder aangaf wilde ik 'm zo licht mogelijk bouwen.
En het vliegt fantastisch, had het niet gedacht.
Hoefde 'm alleen maar bij halfgas iets meer downtrim geven ... that's it... alles stond verder goed, in 1 keer, geweldig.
Het motoretje (flyware 2300) snort lekker op 2S. Het heeft niet over natuurlijk, maar was ook niet mijn bedoeling.
Stijghoek zal ongeveer 30 graden zijn, maar al met al gaat ie wel lekker door.
Op 3S zal het stukken beter zijn (maar ook weer zwaarder).
Heb een 2S 1350mA in zitten en mijn eerste vlucht was ongeveer 25 minuten (gemeten met de timer op de zender), en zelfs dan nog had ik tijd over.
Moet wel zeggen dat er dan ook tussentijds veel is gezweeft.

2e poging met nieuwe lipo duurde ongeveer hetzelfde waarbij 1 keer ongeveer 5 min. is gezweefd, daarna wilde ik de failsafe testen als de lipo op is.
Deze springt in een soort modus waarbij je nog een beetje gas over hebt en nog kunt sturen om terug te komen, dus dat werkt ook mooi.

Hoogte ook mooi even gechecked. Kan natuurlijk niet inschatten, maar gezien de horizontale afstand naar de boerderij wat ongeveer 300m was, zat ik qua hoogte ook ongeveer op deze afstand.
De Easystar was werkelijk een stipje, dus dat ging ook mooi goed.
Goed te zien dat op die hoogte wat meer wind stond, dus motor uit en beetje spelen met de termiek, geweldig, alleen door te zweven blijf ik dik 10 minuten boven.

Al met al ben ik zeer tevreden, boven verwachting moet ik zeggen, zeker qua afstelling die nagenoeg in 1 keer goed bleek te staan.
Ook de vliegduur op 2S 1350mA was boven verwachting, uiteraard wordt het dan geen snelheidsmonster, maar door de gewichtsbesparing kan ik nu wel mooi een stuk zweven.
Zal 'm deze week eens op m'n werk wegen, we hebben een goede weegschaal op de 1000ste nauwkeurig.
Schat zelf dat ie nog geen 600gr weegt (2x 78gr lipo, 35gr motor, ontvanger R700, 2x mini servo's (dymond D60) en de easystar zelf).
Ben benieuwd.

Laatst bewerkt:
Mooi zo kingpin, het lang zweven lukt mij niet zo goed maar ik heb dan ook totaal geen ervaring.
Ik denk dat ik eens wat meer zou moeten opzoeken over thermiek en wind en zo, en hoe ermee om te gaan want tijdens het zweven merk ik dat ik ervaring mis.
Mijn easy star is nu ook wel niet te lichtste denk ik, ik heb momenteel volgende setup:
- speed 480L
- walkera esc
- jamara ontvangertje
- 3s lipo (2170Mah), ik kan hem ook op 2S vliegen maar dan wordt hij onaangenaam traag, in de toekomst met een brushless moet dat beter gaan.

Ik heb wel 2 350 size heli blades aan de vleugels vastgetapet (is dat een woord?) voor de flex wat uit de vleugels te halen.

Na talloze x-twins en een Kyosho Minium (welke ook al tijdje grounded is wegens gebroken propellor as) gevlogen te hebben + minuten ervaring op de sim gisteren eindelijk het lef gehad om de Easystar te "launchen"... had ik maar een batterijlading'kje extra geoefend met de x-twins :p...

Eerste twee "vluchten" vielen redelijk mee, niet zozeer doelend op het feit dat ik hem onder controle had, maar gewoon dat hij heelhuids terug geland was. De derde, en tevens laatste vlucht, van die dag eindigde zo:
Easystarbroken.jpg

Maar we geven niet op! Plakken die handel en opnieuw tot we het kunnen :-D
Hardleers gaat ook ;-)

Misschien nog een paar minuten langer op de Sim ;). Die xtwin heeft geen zin dat lijkt niet eens op vliegen.

Probeer niet gelijk te sturen eerst een stukje recht en vlak en dan langzaam omhoog. Niet proberen te dichtbij te blijven dat werkt niet. (het is wel een herkenbare foto alleen lag die van mij in 4 stukken) En probeer wat hoogte te maken dan heb je tijd om wat te doen als je een stuurfout maakt. Als je het eenmaal door hebt vliegt ie vrij makkelijk.

Succes

hoe heb je het voor elkaar gekrege???? en easystar doormidden :?
dat is mij zelfs nog niet gelukt, maar zo te zien is het goed te lijmen met ca. gewoon weer de lucht in me die hap ;)

@djjr: wat betreft die opmerking van mij over de x-twins, die was sarcastisch/humoristisch bedoeld... en die minuten op de sim. Wel ik vind dat eigenlijk pokkesaai, na een minuutje of 10 heb ik het wel weer gehad.

Blijft over: het in real life proberen tot het lukt enja, dat gaat mij wat lijm kosten maar zoals ik al zei "hardleers gaat ook" :-)

@robert14: is niet moeilijk hoor, als je wil doe ik het wel even voor met die van jouw :-D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back