Vandaag voor het eerst gevlogen met de Easystar.
Zoals ik al eerder aangaf wilde ik 'm zo licht mogelijk bouwen.
En het vliegt fantastisch, had het niet gedacht.
Hoefde 'm alleen maar bij halfgas iets meer downtrim geven ... that's it... alles stond verder goed, in 1 keer, geweldig.
Het motoretje (flyware 2300) snort lekker op 2S. Het heeft niet over natuurlijk, maar was ook niet mijn bedoeling.
Stijghoek zal ongeveer 30 graden zijn, maar al met al gaat ie wel lekker door.
Op 3S zal het stukken beter zijn (maar ook weer zwaarder).
Heb een 2S 1350mA in zitten en mijn eerste vlucht was ongeveer 25 minuten (gemeten met de timer op de zender), en zelfs dan nog had ik tijd over.
Moet wel zeggen dat er dan ook tussentijds veel is gezweeft.
2e poging met nieuwe lipo duurde ongeveer hetzelfde waarbij 1 keer ongeveer 5 min. is gezweefd, daarna wilde ik de failsafe testen als de lipo op is.
Deze springt in een soort modus waarbij je nog een beetje gas over hebt en nog kunt sturen om terug te komen, dus dat werkt ook mooi.
Hoogte ook mooi even gechecked. Kan natuurlijk niet inschatten, maar gezien de horizontale afstand naar de boerderij wat ongeveer 300m was, zat ik qua hoogte ook ongeveer op deze afstand.
De Easystar was werkelijk een stipje, dus dat ging ook mooi goed.
Goed te zien dat op die hoogte wat meer wind stond, dus motor uit en beetje spelen met de termiek, geweldig, alleen door te zweven blijf ik dik 10 minuten boven.
Al met al ben ik zeer tevreden, boven verwachting moet ik zeggen, zeker qua afstelling die nagenoeg in 1 keer goed bleek te staan.
Ook de vliegduur op 2S 1350mA was boven verwachting, uiteraard wordt het dan geen snelheidsmonster, maar door de gewichtsbesparing kan ik nu wel mooi een stuk zweven.
Zal 'm deze week eens op m'n werk wegen, we hebben een goede weegschaal op de 1000ste nauwkeurig.
Schat zelf dat ie nog geen 600gr weegt (2x 78gr lipo, 35gr motor, ontvanger R700, 2x mini servo's (dymond D60) en de easystar zelf).
Ben benieuwd.