multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik ga vanavond weer vliegen emt de ez, maar mn richtingsroerservo is kapot dus alleen ophoogte en rol. hopelijk een nieuwe onboard video dan ;)

huj,

als de EZ gewoon op de grond/tafel licht wat is dan het hoogst de motorholte of het richtingsroer ? en hoe hoog precies ?

niels

niels zei:
voor men EZ twijfel ik nog tussen 2 x 7 cellen 1400 accu's of 1 x 7/1400 en een 8/1400 wie weet raad ? niels

Ik heb zelf 2x 7 cellen 1400 accu's.:rolleyes: Voldoende power om paar keer boven te komen en leuk om te zweven op thermiek :cool: (met vario) of op de helling (zit vlak bij Zoutelande).:)

Toch ben ik het na een half jaar wel zat met beperkte hoeveelheid vermogen. Mocht wel sneller naar boven en als je alleen maar rondjes draait op de motor ben je helemaal snel uitgekeken.

Groet,

Evert.

Ik heb het omhulsel van de motor (fotorolletje) even opgeschuurt zodat de lijm beter pakt.
Voor de stevigheid 2 ringetjes onder de schroeven waarmee je de motor vastzet (en tevens het fotorolletje) want alleen 2 schroevjes op dat plastic (met aandraaien) vond ik nadertijd toch niet zo, dit is beter en steviger op de lange duur.

Onder de regelaar zit nu foliepapier voor een beetje afscherming waar straks de antenne onderdoor loopt.
DSC00720.jpg

Mooi open van binnen zodat straks bij het vliegen voldoende lucht erdoor kan voor de koeling.
Goed te zien dat de motor ook nog in een metalen omhulsel zit binnen het fotorolletje.
DSC00721.jpg

Ringetjes onder de schroeven zijn nu goed te zien.
DSC00722.jpg

Waarvooor gebruik je het zilverpapier ? om de warmte af te voeren ?
Ben je niet bang voor kortsluiting ?

Onder de regelaar loopt de antenne, het is dan beter om dit af te schermen en daar gebruik ik gewoon folie voor.
Om kortsluiting hoef ik niet bang te zijn, de gehele regelaar zit in krimpkous en de verbindingen ook, dus dat gaat niet.

Onder de regelaar loopt de antenne, het is dan beter om dit af te schermen en daar gebruik ik gewoon folie voor.
Om kortsluiting hoef ik niet bang te zijn, de gehele regelaar zit in krimpkous en de verbindingen ook, dus dat gaat niet.
Dat gaat alleen werken als je dik aluminium neemt omdat aluminium nu eenmaal een matige geleider is. Het beste kun je μ-metaal nemen. Dat schermt het beste af. En de afscherming werk alleen goed als je deze ook voorziet van een aarde-aansluiting (in dit gevaal de minpool van je accu). De regelaar pulst met een frequentie van 1,5kHz tot 32kHz (afhankelijk van het merk), dat is veel te laag om echt te kunnen storen. Storingen worden vaker veroorzaakt door slechte verbindingen tussen draden via connectoren of slechte lasverbindingen.

Verder zorg je met de aluminiumfolie juist voor een thermische isolatie en zal de regelaar eerder heet worden omdat het koelvlak van de regelijk zijn warmte niet kwijt kan. Ik zou het niet doen... :?

Brushless MicroREX 220-12-2300 met Sinus 14 regelaar op 2S lipo's en 6x3 prop.
Met een 2300kV op een 2S LiPo haal je maximaal 17.000rpm. Dat is heel erg aan de krappe kant. Kun je net mee rondvliegen en presteert hetzelfde als de standaard Permax op 6 cellen (ca. 18.000rpm). Voor 2S LiPo heb je minimaal een 3200kV motor nodig om leuk te kunnen vliegen. Anders moet je naar 3S gaan.

Met zo'n configuratie wordt het pas echt leuk. En ik vlieg pas 8 weken en met 0,0 vliegervaring begonnen. :D

ik ga tegen de schemering wat nieuws proberen met mn EZ .nachtvliegen, genoeg lampjes en breekstaafjes en dat komt wel goed, ik zal proberen foto's te maken :D

Zullen wel mooie foto`s worden
Vandaag weer een EZ in elkaar geknutseld
Nu zijn we hier al met 3 Baja rijders aan het vliegen geslagen :D

heaas niet, de camera ewrkte niet mee, maar ik bn wel tot de cunclusie gekomen dat de gele breekstaafjes het beste werken ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back