Multiplex DOGFIGHTER (nieuw model voor 2011)

• Topicstarter Topicstarter MeX101
  • Startdatum Startdatum
Heb maar 1 prop gebroken bij landing en dat met meer dan 200 vluchten op zijn palmares.
En die prop brak omdat ik lande net waar er zo een zeer dikke onkruid stengel uit de grond stak en t'was er toch wel recht op zekers.

Blijft de vraag of de motor 4 cellen aankan met een 8x7

ik ga gewoon aansluiten en met amp tang meten, ik neem aan dat 60 amp geen probleem mag zijn zolang niet altijd volgas gevlogen wordt.

De ultra setup heeft de MULTIcont BL-70 S-BEC # 7 2287 als regelaar.
Volgens de handleiding kan deze ESC continue maximaal 70A hebben.

De lipo: max. 6S LiPo or 25 NiXX cells

Als je een prop kiest die bij volgas onder onder de 70A blijft zit je veilig.

ik heb niet de set gekocht, enkel de motor en prop, regelaar is TUrnigy 60.

maar dat moet gewoon lukken, donderdag testen.

Goedenavond,

Bij het inelkaar zetten van mijn Dogfighter kwam ik erachter dat mijn vleugel redelijke scheef staat t.o.v mijn horizontale stabilo. Is dit normaal voor de Dogfighter of heb ik hier met een productie fout te maken. Ik kan me niet voorstellen dat dit goed vliegt met hoge snelheden.

Alvast bedankt!

Vanavond de eerste vlucht met de dogfighter..:p
Een leuk toestel, ik ben er blij mee..

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vlieg hem met een 10x7 prop (ultra setup), daar gaat hij sneller mee, dan de 9x6.
Ik heb een 10x9 geprobeerd maar dan zit ik net tegen/over de grens van de regelaar en motor aan.

De 9x6" vliegt voor mijn vliegkunsten het lekkerste ( al is hij nu doormidden gevlogen ), nieuwe is onderweg en wilde ook het richtingsroer gaan maken. Iemand ervaring ermee?
Wilde er 2 plastic scharniertjes inlijmen, ter versteviging.
Heb met vliegen gemerkt dat ik het mes vliegen mis en dat dat ook makkelijk kan met dat kleine ding.
Vlieg eigenschappen van de dogF vind ik gewoon super.

Gr. Michel

Idd michel, was gisteren mooi aan het sneeuwen op de vliegweide bij heldere hemel en 28 graden.

Als we richtingsroer willen gaan gebruiken is idd het verstandig om plaatje onder de romp te bevestigen ter versteviging bij het landen van de dogfighter.

Nieuwe dogfighter bijna klaar, met richtings roer:
full

ik ben benieuwd hoe je het richtingsroer vind. Ik heb hem eraf gegooid. Het toestel reageert er nauwelijks/niet erop.

Maiden met richtings roer:

Vandaag ( voor dat ik de kleurtjes er op zet ) de maiden vlucht met richtingsRoer. De tweede keer bouwen heeft zo zijn voordelen.Lipo In pluggen, maxmale waarde voor elv, ail, rudder instellen, even onderhands gooien en het vliegt "zelfs niet hoeven trimmen" .
Bij 2de lipo maar eens iets sneller en ja hoor mes vliegen gaat nu ook met de kleine doggy.

foto verslag dogfighter

Nu hij klaar is hier een foto verslag van mijn 2de dogfighter:
eerst geprimerd met multiplex primer, dan elapor verf en dan airgebruched met tamiya (x) verf en bovenkant met gloss spray overspoten en voorkant vleugels en onderkant met parketlak ( 5% water ) lichtjes 2x geairbruched.

full
full
full
full
full
full
full
full
full
full
full
full
full

Weet je zeker dat je de snoertjes met tape vast plakt? Als er een servo aan gaat kun je hem er niet meer uit krijgen en zeker geen nieuwe plaatsen. Ik heb de ruimte voor de snoertjes iets vergroot en kan daardoor eventueel een nieuw snoertje rijgen.

Geen probleem, ook ik heb een tunneltje gecreerd zodat de servo's verwisseld kunnen worden ;-)

Hoe zou een mega 16/15/3 (3000Kv) op 3S gaan met een 5,5x4,3 speedprop ?
De kleine prop blaast wel tegen de dikke neus.
Ik heb die motor liggen en wil die gebruiken als het gaat.

Hoe zou een mega 16/15/3 (3000Kv) op 3S gaan met een 5,5x4,3 speedprop ?
De kleine prop blaast wel tegen de dikke neus.
Ik heb die motor liggen en wil die gebruiken als het gaat.

Motor is te ligt (grammen) om het CG hiermee goed te krijgen.
Ook vanwege dikke neus zal je weinig goede airflow hebben.

Back