Multicopter crasht plots F450 multiwii

Sinds vandaag nieuw op dit forum.

Na een tijdje geprutst te hebben met goedkope quads (speelgoed) hebben ik en mijn maat besloten om iets beters aan te schaffen.

Vanalles besteld en al weken onderweg maar 1 model is binnen gekomen namelijk:

- 1 x HJ F450 Quadcopter Frame
- 1 x MWC 2012 flight control board with 2.1 firmware
- 4 x 20A ESC
- 4 x XXD 2212 Motor
- 2pairs x 9047 Propellers CW&CCW

Nu heb ik een aantal testvluchtjes gemaakt in de (te kleine) tuin welke prima verliepen.
Afgelopen zondag naar het voetbalveld zodat er wat plaats was om enige ervaring op te doen.
Ding vloog naar mijn inziens prima tot er iets raars gebeurde.
Het apparaat verloor hoogte en begon om 1 as rond te draaien.
Helaas 1 gebroken arm en 3 props naar de hemel.
Thuis gekomen de propellers verwijderd van de motoren en het systeem getest.
Alle motoren schijnen het prima te doen.
Wat ik zelf vermoed is het niet goed vastzitten van 1 van de propellers (in mijn onervarenheid heb ik dit uiteraard niet gecontroleerd)

Uit de filmbeelden die ik frame voor frame heb bekeken zie ik dat de propellers tijdens het tuimelen nog heel zijn.

Iemand nog een suggestie of tips?

Is het verstandig om het gebroken deel (niet de propellers uiteraard ) met 2 componentenlijm te lijmen? of is dit totaal onverstandig?

Hier de film beelden waar uiteraard op het einde de crash in beeld

xVua5ncUjnQ[/media] Flight multiwii F450 Multicopter - YouTube

Laatst bewerkt door een moderator:
Armen niet gaan lijmen .
Risiko dat het weer los gaat is veel te groot .
Losse armen kosten maar een paar $

Bestel er gelijk een paar meer .
Je zal vaker crashen.:D

En je moet altijd zeker er van zijn dat de props vastzitten , zet er stopmoeren op , die gaan niet los bij de linkslopende motoren.

Mvg Johan

Ik heb in het begin een bijna gelijke duikvlucht gehad.

Ik had dus per ongeluk de baro sensor aan en ging steeds meer stijgen, toen ik weer wilde dalen ging dat dus niet en met te weinig trottle kwam hij dus net zo spontaan in een flip naar beneden. Ik gooide de trottle er maar weer op en de quad draaide wederom weer level echter was ik de oriëntatie kwijt en raakte net een boomtak...
Schade ook een armpje..
Hierna probleem nooit meer ("gemaakt" ) gehad.

@plotterwelt: Thanks for the tip over die moeren ik ga er naar zoeken
@Psygho (Emil): heb je goed adresje voor de echte?
@garbungel: haha Ja flip was wel goed :p alleen de landing niet helemaal :confused:
@Leonairo: Dat zou best kunnen. heb geen idee hoe de schakelaar stond..... (als ik die al goed aangesloten had)
@Holysmoke: dat is volgens mij dezelfde. Geen idee ik heb nog geen vergelijkings materiaal. maar materiaal lijkt me erg broos. Zo hard kwam hij niet neer.

full
full
full

Psygho, Thanks voor de tip.
Ik heb ze inmiddels een compleet frame besteld bij digitech (heb ik weer onderdelen voor een paar crashes :P )

F450

Hoi Marsieman, Ik heb precies dezelfde f450 bij goodluckbuy gekocht en ik zag ook jou video upload daar. Nu hebben ze op mijn mwc board helemaal geen bedrukking gezet, ik weet dus totaal niet wat ik waar moet aansluiten en of bv de i2c stekker op de juiste manier erin zit. Staat er op jou mwc wel witte tekst? zo ja kan je mij een foto sturen? Bedankt!:cool:

http://www.computerheld.nl/f450-2.jpg

Hoi Marsieman, Ik heb precies dezelfde f450 bij goodluckbuy gekocht en ik zag ook jou video upload daar. Nu hebben ze op mijn mwc board helemaal geen bedrukking gezet, ik weet dus totaal niet wat ik waar moet aansluiten en of bv de i2c stekker op de juiste manier erin zit. Staat er op jou mwc wel witte tekst? zo ja kan je mij een foto sturen? Bedankt!:cool:

http://www.computerheld.nl/f450-2.jpg

ik zie nu ook pas dat ik geen led aansluitingen heb zoals jij.

Laatst bewerkt:
Rubin ik hoop dat de foto's duidelijk genoeg zijn.
Zoniet dan hoor ik het graag.

full
full
full
full

Bedankt voor de foto's nu weet ik weer wat meer.:banana:
Een paar vragen:
Zijn de aansluitingen d8 en d12 aux 2 en aux 3 ?
Waar heb je de stroom voor de ontvanger vandaan?
Kreeg je genoeg servo wires erbij voor aansluiten ontvanger?

Graag gedaan.
D8 is bij mij aux2
D12 geen idee hoe het zit nog.
Spanning voor de ontvanger krijgt hij via de FC van een willekeurige servo aansluiting
Ja kreeg er genoeg bij.

D08 of D12 kun je als aux2 instellen via de arduino software door de // ervoor weg te halen..
Aux3 en 4 heb je een ppm signaal voor nodig. Heb wel een post gezien ergens op rcgroups waarin iemand de code aangepast heeft om zich met een normale receiver te kunnen gebruiken.

Laatst bewerkt:
Er heeft iemand niet goed opgelet in china denk ik : maar 1 servo draad, geen bedrukking op board al met al niet echt een aanrader om bij goodluckbuy te kopen. Heeft iemand de gps al werkende?

Ik heb zelf geen idee of Rubin goedkoop wilde inkopen.
Zelf heb ik hem ook bij goodluckbuy gekocht en ben tot nu niet ontevreden.
Uiteraard neem ik op de koop toe dat het een internet aankoop is met weinig tot geen support en de kans dat er dingen niet kloppen.
Dit maakt het voor mij niet onaangenamer omdat ik het uitzoeken prutsen klooien misschien nog wel leuker vind als het vliegen.

Uiteraard spreek ik niet voor Rubin.

Back