Multicopter Café

Zeu, even een uurtje in Solidworks zitten prutsen met een idee.

Ik vind de 250 frames maar dik! Om daar iets aan te doen wil ik mijn eigen 250 frame aanpassen, wat vinden jullie van dit idee:
maNJuCG.png

De bedoeling is alle elektronica tussen de 2 carbon platen in te "verbergen". LiPO buzzer, Naze32, Bluetooth module, PDB.. alles op de LiPO en de ontvanger na!

Het tussendeel (rood) wat dit mogelijk moet gaan maken is hier te produceren.

Klopt alleen denk dat de vortex niet zo sterk is als die een boom kopt of airgate vol aantikt. Mijn mini overleeft dat iig wel

Ik vind de 250 frames maar dik! Om daar iets aan te doen wil ik mijn eigen 250 frame aanpassen, wat vinden jullie van dit idee:

De bedoeling is alle elektronica tussen de 2 carbon platen in te "verbergen". LiPO buzzer, Naze32, Bluetooth module, PDB.. alles op de LiPO en de ontvanger na!

Waarom de ontvanger niet tussen de platen?

De antennes laat je er toch uitkomen :) dus dat is geen probleem en een nog cleanere build.
Hmmm, de naze heeft wel ondersteuning voor de kleine Spektrum satelliet units. Scheelt een scheelt een hoop draden en is lekker klein, dat past wel tussen de carbon plates. Ik ga een poging wagen!

Geen idee waar je het over hebt :p

Het lijkt er inderdaad sterk op, ik vind dat dan ook een mooi ontwerp. De electronica is mooit verstopt, dat is toch een stuk beter dan de "standaard" 250 builds:

Een dicht frame zal in ieder geval ook wel een hoop rommel in je elektronica schelen na een ongeplande landing in de struiken of het hoge gras ;)

Nadeel is wel dat je natuurlijk niet zo snel erbij kan om dingen te vervangen...

maNJuCG.png

Een dicht frame zal in ieder geval ook wel een hoop rommel in je elektronica schelen na een ongeplande landing in de struiken of het hoge gras ;)

Nadeel is wel dat je natuurlijk niet zo snel erbij kan om dingen te vervangen...
yup elk voordeel heeft zijn nadeel.

Ik vind makkelijk overal bij kunnen toch ook wel belangrijk :)

Hmm, het wordt wel lastig achteraf "snel" bij de zooi te komen - maar er komt een bluetooth module in om de settings wireless aan te kunnen passen. Die bluetooth module is uit te zetten met een hardware switch aan de buitenkant. Hopelijk hoef ik er niet tot weinig bij?

Nog even wat zitten prutsen :)
exZGC1q.png

Misschien iemand die mij hier even kan helpen haha :-) Ik ben mijn Mini H met Naze beetje aan het finetunen (Cobra 2300kv, SimonK 12A, 1300-1700mAh lipo, Naze32 Acro, Spektrum AR610) en gisteren kwam ik plotseling iets geks tegen; ik was bezig met de PID waardes, en toen ik wou opstijgen armde hij niet meer. Normaal gaat er altijd zo'n ledje op het bordje een paar keer knipperen voordat hij gearmed kan worden, maar nu bleef die telkens knipperen. Normaal gebeurt dit als hij bijvoorbeeld op zijn kop ligt, misschien iets met gyro calibratie ofzo?

Nog mini quadjes vliegers omgeving duiven? Heb geen zin telkens om half uur of langer te rijden haha

Laatst bewerkt door een moderator:
De Naze armed alleen als hij horizontaal ligt. Na een bepaalde hoek armed hij niet meer.

Altijd eerst proberen of een calibratie werkt. Je weet maar nooit.

Daarna moeten de endpoints van je TX goed staan. Maar aangezien hij het daarvoor wel deed, lijkt het me sterk dat dit het is.

Zoiets verwachtte ik idd al, maar ik vond niks om het op te lossen, het kwam eigenlijk heel random. Endpoints staan allemaal ingesteld ja, dus dat zal het niet zijn. Had wel de accelerometer gekalibreerd, misschien net een ongelukkige hoek qua starten en de tafel waarop die toen stond.. Nog even wat dingen proberen vanmiddag, valt met dit regenweer ook binnen te testen zonder props haha :)

Hallo,

Ik crashte laatst in een slootje :oops: en van alles werken alleen sommige motoren en esc niet.
Ik zou alle 4 motoren en esc willen vervangen van mijn DJI F450 naza lite.

Wat is een goede keus op dit moment
DJI 305 en 310 met DJI motoren of Afro esc met Sunny sky x2212 980kv motoren?

Thanks

Ziet er gaaf uit zeg! Elektronica is ook lekker beschermd zo. Waar ga je de fpv cam uiteindelijk plaatsen? Lijkt me wel gevoelig als die erbovenop komt..

Back