Mugen Seiki MBX-6 & MBX-6T brushless topic

Vandaag de MBX6E Tekno V3 in een prototype van een uitbalanceerbord gehad (electronisch) en was erg verbaas hoe goed de wagen in balans was.

Ook enig idee hoe het zit met het originele chassis (dan wel omgebouwd naar elektro)??

Ik heb mijn MBX6 van een V3 naar een origineel chassis met RCM kit omgebouwd en afgelopen weekend voor het eerst ermee gereden.
De V3 voelt meer gebalanceerd aan en is iets makkelijker te rijden. Daar tegen over is het verwisselen van een pinion of andere motor een grote klus vergeleken met de RCM.

Ben benieuwd. Ik heb een RCM met BCE chassis in aantocht voor m'n volgende project. Kan 'm alleen vergelijken met de Eco. Iemand als eens zo'n BCE geprobeerd? En de SNR?

Ps ... Eco heeft zwaar onbalans op datzelfde balance board ......
Links / rechts vooral lag ongeveer 90 gram verschil.

De center of gravity lag redelijk hetzelfde

Ps ... Eco heeft zwaar onbalans op datzelfde balance board ......
Links / rechts vooral lag ongeveer 90 gram verschil.

De center of gravity lag redelijk hetzelfde

is dat met of zonder motor combo en of lipos? Het gewicht van de gebruikte Lipo gaat natuurlijk veel bepalen.

Complete wagen met een turnigy 4S 5000Mah.
Het was alleen niet de accu die het probleem zou kunnen zijnwant er zaten teveel verschillen in. Ik hood deze meting binnenkort nog eens te doen en zal dan toch screenshot proberen te regelen. Duidelijk is wel dat je perfect kan zien wat er aan de hand is :)

Ik ga ook maar eens uitzoeken hoe dat zit met zon BEC :p
De castle bec maar halen misschien.

Ik heb ook de savox 1258TG 20kg.. en zoals DJLeonardo ergens al zei hebben blijkbaar veel mensen hier problemen mee.
Bij mij valt hij af en toe weg, maar dit gebeurt altijd op verre afstanden.
Ben nog steeds ook niet echt tevreden met de reikwijdte van mijn spektrum DX2S.
Maar denk dat het soms ook wel een het ontbreken van een BEC kan liggen.
Is het zowieso beter voor de ESC om zon externe bec te gebruiken?
Grts

heb ik die van u gekocht?
So funny.
Ja volgens mij wel hoor :D
blijft mooi die body :D

310360_2575093941013_1364268092_33063807_331753401_n.jpg

Complete wagen met een turnigy 4S 5000Mah.
Het was alleen niet de accu die het probleem zou kunnen zijnwant er zaten teveel verschillen in. Ik hood deze meting binnenkort nog eens te doen en zal dan toch screenshot proberen te regelen. Duidelijk is wel dat je perfect kan zien wat er aan de hand is :)

heb mijn buggy er bij de laatste buggycup ook op gehad, verdeling was vrijwel perfect (nitro). Erg mooi apparaat (prototype) en zeker wat voor de toekomst. Met mijn brushless had ik idd altijd al het idee van een scheve gewichtsverdeling. Met de Tekno V4 was het al beter, maar zeker met zwaardere lipo's zit je snel op 100 gr verschil tussen links-rechts

Om zelf snel wat te meten en te proberen, 4 cheap weegschaaltjes uit China en klaar ben je, heb mijn onroad op die manier al gebalanceerd, erg leuk om te doen (even de veerdruk, etc, buiten beschouwing gelaten).

TF6%20weight%20scale.jpg

Yep, dat is em. Ik herinner me dat de verkoop wat snel snel moest gaan. Mijn vrouw kwam net thuis en wist voor de verandering van niks...:rolling:

SR3300T heb ik

hmm da's toch een goeie ontvanger.
Let je er op dat de antenne van je zender min of meer recht omhoog staat? Daat maakt uit n.l.
Verder ben ik het met je eens dat de reikweidte niet denderend is. Ben zelf aan het overstappen op DSM2 maar darmee gaat de reikweidte volgens mij niet verbeteren.
nihm iin je zender moet niet uitmaken. Goeie voeding van je ontvanger wel.

Thanks Leonardo,
Ik moet maar zon BEC proberen, misschien helpt die dan nog een beetje
Wat je zegt klopt denkik wel verder, heb namelijk wel meer gelezen van mensen die ook vinden dat de range van deze zenders niet super is toen ik voor info zocht
maar laat het aub weten mocht de DSM2 toch helpen :p
Mijn antenne zet ik altijd recht omhoog trouwens.
Grts

Vandaag de MBX6E Tekno V3 in een prototype van een uitbalanceerbord gehad (electronisch) en was erg verbaas hoe goed de wagen in balans was.

Totaal gewicht 3940 gram (incl remservo, ontvangerbox, accu)
Gewichts verschil voor links / rechts : 14 gram
Gewicht verschil achter links / rechts: 22 gram
Gewichts verschil voor / achter op de manier zoals ik mijn accu altijd monteerde: 90 gram
Gewichts verschil voor / achter aangepaste accu montage: 55 gram

Oftewel de wagen was erg goed in balans. Helaas kan ik geen foto's posten daar dit ding erg in proto type was maar het werkt oa met 4 druk sensoren en een stuk geschreven software wat met de tijd commercieel op de markt moet gaan komen.

En waren jouw shocks wel allemaal precies hetzelfde kwa druk? :p

Ook enig idee hoe het zit met het originele chassis (dan wel omgebouwd naar elektro)??

Ik heb mijn MBX6 van een V3 naar een origineel chassis met RCM kit omgebouwd en afgelopen weekend voor het eerst ermee gereden.
De V3 voelt meer gebalanceerd aan en is iets makkelijker te rijden. Daar tegen over is het verwisselen van een pinion of andere motor een grote klus vergeleken met de RCM.

Hmmm, dan zou je eigenlijk de V4 moeten kopen :p Ik vind de V4 nog stukken stabieler rijden dan de V3.
Zonde dat is sinds april niet meer met m'n elektro heb gereden eigenlijk :-( Hij gaat naar iedere buggycup mee als donor wagen voor evt. spare parts, maar die heb ik gelukkig nog nooit moeten gebruiken :D
Die Mugens gaan gewoon niet stuk!

Laatst bewerkt:
Back