Mugen Seiki MBX-6 & MBX-6T brushless topic

Ja goed maar dat kan ik bijregelen met de pinion. Motor combo met lipo moet wel goed zitten. Maakt het wat uit dat hij op 4s lager in toeren blijft?

Ik zie eigenlijk enkel voordelen naar temperatuur, slijtage, efficientie,... enige vraagteken voor mij is power, is er dan wel genoeg powerrrrrrrrrrr
(I neeeeeeed it).

fuck, ben echt een junk aan 't worden ;)

en hier kan je het uitrekenen.
http://scriptasylum.com/rc_speed/top_speed.html
Ik zit met de meeste auto's tussen de 28000 en 36000 RPM, afhankelijk van welke motor ik erin hang en welke pinion i.c.m. het aantal cellen natuurlijk.
In een 1800 Kv setup kan je in jouw MBX6T makkelijk een 19 kwijt schat ik. Alhoewel ik geen Truggy heb dus echt ervaring heb ik er niet mee. Mijn MBX6 Eco rijdt igg rond de 29.000 om te bashen. M'n RC8 ook zoiets maar die heeft een zwaardere motor en is zwaarder vertand (afhankelijk van wat ik ermee ga doen uiteraard)

4s lager in toeren blijft?
;)

Nee, niet echt.
De beste setup voor jou zal toch een zwaardere lage Kv motor zijn en daarmee op 6S rijden. Hoe hoger de spanning (aantal cellen) des te lager de stroom die loopt en dus minder warmte. Dat is wat je wil bij zwaar gebruik. Met een Neu zit je dan al goed vanwege de hoge efficiency.
En goeie Nano-Tech lipos bestellen in HK...

En waarom niet :D.

Onze celifor met zijn Mugen MBX6 Eco :p.
Beetje onzeker, maar dat is omdat de banden totaal geen grip hadden op het zeer korte astro-track.

Ikke met de celifor zijn mugen (Blij dat het mijne niet was :rolleyes:)

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb een neu 1518 1Y besteld voor de MBX6T.
Even gegoogeld voor een couponcode: military30
BAM 30% van de prijs!

Via R/C calculations: 4S, 45Mph, 1900 motor kV
Alle cijfertjes blijven mooi in't groen tot en met een 20T pinion (+50Mph)

Daar ga je heel blij van worden. Waar had je die motor besteld? Gewoon bij Castle of een andere shop? Wil er ook nog 1 bijbestellen n.l. (ander type)

bij castle, gezien ze gemaakt moeten worden heb ik zelfs niet rondgekeken.
Zijn er andere site's die ze aanbieden dan? Ach, de bestelling is toch geplaatst.

Ik heb alles standaard gelaten, enkel de optie finned heb ik wel aangevinkt. Dat lijkt me beter voor de warmteafvoer.

Ja er zijn diverse boot webshops die ze op voorraad hebben (ooit een batch gemaakt)
Castle maakt ze niet zelf hoor. Ze worden in San Diego in de fabriek van Steve Neu zelf (met de hand) gemaakt. Castle heeft alleen de designs gekocht van Steve Neu zodat ze ze goedkopere versie konden namaken in China. Helaas is deze welbekende groene "spin off" een stuk minder (maar wel veel goedkoper)
Je kan ze b.v. ook in Duitsland vij In-Racing bestellen. Alleen betaal je dan wat meer.

In-racing: 215€ + 12.5 verzending
Castle: 157€ + 30 verzending, maar daar zal bij levering nog wel (een pak) bijkomen.
Had ik het geweten, ik had hem in duitsland besteld

Martin van In-Racing modificeert ze ook met gaas in de gaten zodat er geen stof meer in komt, kost geloof ik een tientje ofzo.
Als je wil mag je 'm langsbrengen dan doe ik het voor je. Heb nog genoeg van dat zelfde filter gaas liggen.

Nog een tip: bestel even 2 nieuwe keramische lagers. De Neu lagers willen nog wel eens kapot gaan. Ik vervang ze altijd op voohand, doe ik er gelijk SIN lager olie in, gaat ie gelijk een stuk sneller van.

Laatst bewerkt:
zijn dat niet enkel de helicoptermodellen die gaten hebben in de casing?
'k zou wel willen binnenspringen, maar 't is me wat ver.
Waar heb je dat gaas gekocht?
De lagers bij Acer? Kan je me het type doorgeven?
Die Sin olie heb ik al liggen

En waarom niet :D.

Onze celifor met zijn Mugen MBX6 Eco :p.
Beetje onzeker, maar dat is omdat de banden totaal geen grip hadden op het zeer korte astro-track.

Ikke met de celifor zijn mugen (Blij dat het mijne niet was :rolleyes:)

Zie maar wat stuwie met mijn mugen allemaal niet aandoet voor al op 52sec doet :mad::onweer:

Laatst bewerkt door een moderator:
zijn dat niet enkel de helicoptermodellen die gaten hebben in de casing?
'k zou wel willen binnenspringen, maar 't is me wat ver.
Waar heb je dat gaas gekocht?
De lagers bij Acer? Kan je me het type doorgeven?
Die Sin olie heb ik al liggen

Nee, alleen de TeknoNeu (die blauwe) hebben het niet. De andere 1500 series allemaal wel.
Het gaas komt van InRacing vandaan. Je moet wel even de goeie inbus schroevedraaier kopen (een heeeeel kleine) om 'm open te krijgen.
De lagers wisselt per model ebn per lichting (ja echt!). Check het Neu topic even ik heb er wat diverse maten in gezet. Je moet het gewoon gaan opmeten.
Ik heb ze bij BOCA Bearings vandaan. Probeer de oranje seals te nemen, die zijn het allerbest. Als ze die niet in die maat hebben zijn de gele ook heel goed.

Ik zie dat ze in Charleroi nog geen veranderingen hebben gedaan sinds Februari (of was het nu Maart).
Beetje triest tempo inderdaad van de winter gingen de 1/8 buggies een heel stuk harder.
Ik heb trouwens ingeschreven voor de 2e wedstrijd van de wintercup, in November.

Ik zie dat ze in Charleroi nog geen veranderingen hebben gedaan sinds Februari (of was het nu Maart).
Beetje triest tempo inderdaad van de winter gingen de 1/8 buggies een heel stuk harder.
Ik heb trouwens ingeschreven voor de 2e wedstrijd van de wintercup, in November.

Die waren ongetwijfeld meer ervaren en hadden wel grip met hun banden.
Heb geprobeerd, maar gecontroleerd hard(er) ermee rijden ging niet echt :rolleyes:.

Och hij had mij niet bij die hem opjaagd whahahaha :D
Nee idd je ziet gewoon dat de banden helemaal niet goed zijn ervoor...

Back