Mugen Seiki MBX-6 & MBX-6T brushless topic

Als je niet moeilijk wilt doen koop je een 15T is goed genoeg voor beide motoren. De 15T is echt hard zat voor op Purmerend hoor, zeker met de 2200kv motor.

Ik reed een 2000kv motor met 16T.

Te agressief op het gas waarschijnlijk :)
Ik heb dit altijd met Stewie, dezelfde auto en electronica en serieus temperatuurverschil tussen beide auto's. Het ligt dus volledig aan de rijstijl.

Scheelt idd misschien ook dat ik een andere kap heb die zowat zero airflow heeft samen met een iets hogere kv en evt agressiever op't gas :p.

Hard zat is dat je nog net aan met volgas het rechte stuk kan nemen zonder dat je de muur in beukt :yes:.

Geen idee nooit gemeten.... Steek er een 15T in en je ziet vanzelf of ie hard genoeg gaat. Doet ie dit niet dan zal je een grotere pinion moeten nemen als de temperaturen van de motor het toe laten.

Ik kan niet echt goed de pinion goed instellen, zit dat ongeveer goed? Die is van de trophy. Ik ga sowieso een nieuwe kopen want, die is al in een slechte staat.

u8araqur.jpg

Ok ik zal binnenkort een paar spullen bestellen, dan zet ik een nieuwe pinnion ook op me lijstje. Misschien neem ik een set van 3 : 14t, 15t en 16t

Van welk merk koop je dan een setje?
Als die van Novak zijn, koop die dan niet, die zijn niet goed..
Het gat waar de setscrew in gaat is nog wel eens ovaal, en laatst draaide ik de setscrew aan, en brak het gedeelte achter de setscrew gewoon!

Bedank voor info. dan neem ik die van Novak in ieder geval niet.

Zijn castle pinions bater dan die van hobbywing?

Laatst bewerkt:
Bedank voor info. dan neem ik die van Novak in ieder geval niet.

Zijn castle pinions beter dan die van hobbywing?

Die groene (aluminium) zijn iig zeer slecht. De stalen zijn wel ok.
Ik neem zlwf altijd Robinson Racing na veel testen gaan die het langst mee

Laatst bewerkt:
Even een vraagje , ik heb onlangs de MBX6 van Hugo hier op t forum overgenomen die ik om ga bouwen naar brushless.
Nu heb ik een Tekno V4 kit besteld op ebay , alleen kreeg ik net een mail dat ze m niet op voorraad hebben. Maar ja geld retour heb ik niet gedaan , laat m dus alsnog leveren.

Maar nu zag ik dit :

Brushless Conversie kit MBX6

Is iemand hiermee bekend ? ervaring ermee oid ?
Als dit net zo goed werkt , kan ik m net zo goed bestellen en ombouwen ipv 4-5 weken te wachten. Doe dan de Tekno kitje wel weg wellicht als ie er eenmaal is.

Back