Mugen Seiki MBX-6 & MBX-6T brushless topic

Dat is inderdaad strakke bedrading!
Ik stuur je even een PB over de shoegoo, om offtopic te voorkomen, oké?

als je de sockets aan een kant doed zou je de middelste kabel nog korter kunnen maken voor NOG minder weerstand... (en weer een paar gram minder gewicht)

Klopt, maar vind het zo wat mooier zitten :p, het middelste kabeltje is ook niet zo belachelijk lang denk een kleine 8cm ofzo. Maja, in ieder geval bedankt voor de tip :D!

Enige nadeel van dit systeem is de kortsluiting die je kan maken nadat je, je regelaar uit de lipo's gehaald heb. Op het systeem blijft voor een lange tijd nog wat stroom staan als je dan toevallig een stukje aluminium folie tussen de + en - houdt krijg je nog een paar leuke vonken. Beste is maar eerst de batterijen te ontkoppelen en daarna de schakelaar om te halen :).

Het wel of niet kortsluiting maken heb ik opgelost door een adapter te maken met female 4mm connectoren en bv EC5 connector. Dan kan je bv
van collega-rijders bv nog eens een accu lenen :-)
Wanneer ik stop of start met rijden zet ik plug voor plug over en nooit geen kans op vonken of kortsluitingen in de auto. Geen open kontakten dus.

Zie de foto's maar eens ook een korte lus van + naar -

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, zeer zeker! Ik heb ook de 5800mAH en ik rij er toch zeker rond de 20 a 25 min. mee. Ik heb ook een goede lader en in principe laad ik altijd thuis en vrij rustig op 1C. Maar ik rij met de 4 setjes nog maar 5 maanden. Jij minder tevreden?

Laatst bewerkt:
Heb ze ff snel uitgetest maar ze doen het top, net zoveel (misschien wel meer) power dan mn gensace 40C. Tot nu toe lijken ze het goed te doen, maar zal het dinsdag pas echt weten.

@Hobbyrc, hoorde dat je dinsdag ook naar Purmerend komt. Zou erg leuk zijn:D!

Ja klopt! Kan ik oefenen hahaha. Ik vind het nl een moeilijke baan.....
Wellicht om beurten baaninzet? Ik heb trouwens mijn middendiff van mijn Truggy naar 10k gezet ipv 5k. Mijn Truggy trok nl wheelie's op het rechte stuk met vol gas! Dit kwam door de instellings-verandering van de punch!

Ik had van de HUDY manual juist begrepen dat hoe dikker de olie in het middendiff hoe groter het all-wheel effect is. Vandaar dat ik van 5K naar 10K was gegaan. Ik zal het dinsdag wel merken, en anders mijn punch maar weer wat minder.

Ik denk dat ik alleen mijn gascurve iets moet veranderen, op een grasveldje net uitgeprobeerd en het valt eigenlijk niet heel erg tegen. (Lees: het is niet erger geworden!) ;-)

Stewie heeft wel gelijk :p, wheelies worden veroorzaakt doordat er veel power naar de achterwielen wordt gestuurd. Zodra je dikker in diff olie gaat wordt de power van de motor minder naar de voorwielen en meer naar de achterwielen gestuurd.

Voorbeeld:
5k olie zorgt voor een verdeling van pakweg 70%(naar voorwielen) en 30%(naar achterwielen).
10K olie zorgt dan voor een verdeling van 60%(naar voorwielen) en 40%(naar achterwielen).

Maar je zult het idd vanzelf merken, blijf je tenminste bezig eh :D.

Edit: wat een timing allebei bericht op zelfde tijdstip verstuurd :p

Ja, en ik heb voor het typen zelfs mijn auto ter hand genomen. Ik ga mijn gascurve iets aanpassen en dan komt het goed! Of net ietsje voorzichtiger met de vinger dinsdag.....hahaha Want als hij rijdt dan trekt hij geen wheelies en op gras haast ook niet en op stenen weer wel. Ik neem PC mee een dinsdag even uitproberen!

Op stenen heb je ook veel grip.

Voor wheelies, iets lichter in diffolie gaan en iets hardere shocks/veren zouden kunnen helpen. Dan kan die niet zo hard doorzakken achteraan.

Mijn elektrische MBX6T trok op astro ook wheelies vanuit stilstand maar daar zat 15-15-10 qua diffolie in. Gewoon wat rustiger vertrekken :).

Met de nitro lukt dat alleen als je verkeerd springt en te vroeg op het gas gaat :p.

Back