Mugen Seiki MBSC 6 ECO short course truck

Precies, het wordt dan allemaal Mugen en dat gaan ze in Japan dus doen. Dit is gewoon een voorbeeld "prototype" De voorbumper is ook niet Mugen en nog wel meer nog niet.

Toch leuk als je ideetje dan uiteindelijk opgepikt wordt :D

Hoezo, was je de eerste die een buggy in een short course auto geconverteerd hebt dan? Daar zijn er inmiddels zoveel van, kan begrijpen dan Mugen ook een deel van de markt wil hebben.

Iig mooie conversie. al vind ik de spoorbreedte niet helemaal geslaagt tov de breedte van de kap. mja, ergens moet je wel een compromis maken. :) (of het is gezichtsbedrog dat die wielen een eind uitsteken natuurlijk. )

Hoezo, was je de eerste die een buggy in een short course auto geconverteerd hebt dan?

Dat niet, maar dat beweer ik ook niet. Wel de eerste met een Mugen SC. Overigens waren er destijds bijna nog geen conversies. Er was een AE en een (vrij slechte) HPI en dat was het wel. Ik heb dus ook de AE conversie gedaan en die is wel beduidend minder agiel dan de Mugen.
De spoorbreedte is idd een paar mm te breed maar het officiele Mugen prototype heeft ingekorte draagarmen (van de MBX5)
Dat gaat dus wel goedkomen.

't zal me idd benieuwen. De SC klasse blijft toch m'n favo klasse in de modelbouw. vind ze nog gaver als truggies etc. Ben zelf nog aan het twijfelen tussen zo'n SC of een Baja Buggy zoals de HPI Apache. Die zijn ook erg gaaf.

iig een mooie build. Gezien de hele aandrijving standaard is, zal 't zeker goed werken. :)

Alleen niet echt op 1/10 baantjes waar in NL gereden word. Daar is ie dan toch net te zwaar voor. Je hebt verder wel de duurzaamheid van een 1/8 buggy. Dat verschil is wel opvallend groot met een 1/10 shortcourse truck die, hoewel even groot, toch beduidend meer onderhoud nodig heeft vanwege de nogal fragiele onderdeeltjes.

Back