Op 26 november heeft Mugen officieel de Mugen MBX-7 buggy aangekondigd, de opvolger van de MBX6R. Ogenschijnlijk kleine aanpassingen, maar volgens de bronnen een grote vooruitgang in de toch al zeer prettig -en goed presterende Mugen auto's. Uit de doos een 100% wedstrijdwaardige auto waarmee we in 2013 veel rijders op de wedstrijden van de buggycup zullen zien rond gaan.
De officiële tekst vertaald naar het Nederlands (hier en daar wat aangepast voor de leesbaarheid)
Een dag na de onofficiële release, heeft Mugen Seiki de nieuwste 1/8 nitro offroad buggy aangekondigd, de MBX7! Het Mugen design team had een doel om bochtsnelheid en de tractie te verbeteren het zwaartepunt te verlagen en de hele aandrijflijn lichter te maken, en ondanks de aanpassingen de hoge kwaliteit waarmee Mugen zich van de concurrenten onderscheid te behouden: Het eindresultaat is het MBX7 !
Mugen heeft zich geconcentreerd op aanpassingen van de buggy die de natuurlijke bochtsnelheid zou behouden en verbeteren door een nieuw ontworpen voorzijde bovenste / onderste ophanging. Daarnaast werd de achterwielophanging ontworpen om meer tractie te geven en soepeler over hobbels, jumps en alles wat de buggy tegen komt op de baan door kortere draagarmen. Daarnaast een nieuw systeems van een volledig verstelbare anti-squat en sporing met behulp van busjes in de achterwielophanging. Nieuwe voor schokbrekers en veren geven meer controle aan de voorzijde van de buggy terwijl nieuw ontworpen schokbreker hoeken de achterwielophanging stevig op de grond houden.
De aandrijving werd verlicht door voor en achter achter tandwielen uit te frezen om zodoende de roterende massa te verminderen. De spiral gears zijn vervangen door rechte tandwielen om de totale aandrijving veel soepeler te maken en nog minder weerstand te geven. Aanpassingen aan de remsysteem (o.a. remschijf en koppeling) geeft de buggy extra remkracht op hoge snelheden zonder de controle over de auto te verliezen. Mugen heeft in de brandstoftank een speciale brandstof inname clunk gebouwd voor om het maximum uit de tank te kunnen halen en door dit systeem blijft de motor ook lopen wanneer de buggy op zijn kop ligt.
De MBX7 wordt in de VS leverbaar in december 2012 en in Europa naar verwachting in januari 2013
Mugen Seiki MBX7 eigenschappen:
• 3 mm A7075 hard geanodiseerd chassis
• Lichtgewicht spur gear
• Lichtgewicht conische tandwielen
• Recht getande pinion en ringgears
• Gespecialiseerd ontwerpen voor bovenste en onderste draagarm, meenemers, aangepaste achterwielophanging armen en hub carriers.
• Volledig verstelbaar stuur met nieuwe geometrie, servosaver en Ackerman plaat.
• 15mm hard geanodiseerd schroefdraad schokbrekers met 3,5 mm shock shaft en rubber shock boots
• 5mm A7075 aluminium voor shock tower
• 4mm A7075 aluminium achter shock tower
• 5mm A7075 aluminium lagere ophanging mounts voor geoptimaliseerde geometrie
• Gespecialiseerd remsysteem met nieuwe rem cam voor / achter remmen, rem koppeling en remschijf
• Kleine composiet gegoten ontvanger en een laag zwaartepunt vooraan geplaatse batterijhouder
• Speciaal ontworpen brandstoftank met een interne brandstof clunk pick-up
• E0710 zware aluminium clutch schoenen
• Stijlvol mid-cabine kap
• High downforce vleugel die is instelbaar aan voor en achterzijde
Foto's:
Bron: NeoBuggy.net - Headline News - Introducing the IFMAR Worlds - News
Artikel: NeoBuggy.net - Mugen MBX7 : Official Release - Headline News - News
Volledige foto gallery: http://gallery.neobuggy.net/Site-Ph...-MBX7/26734393_mPJHP5#!i=2237351108&k=Mv7ZMQH
De officiële tekst vertaald naar het Nederlands (hier en daar wat aangepast voor de leesbaarheid)
Een dag na de onofficiële release, heeft Mugen Seiki de nieuwste 1/8 nitro offroad buggy aangekondigd, de MBX7! Het Mugen design team had een doel om bochtsnelheid en de tractie te verbeteren het zwaartepunt te verlagen en de hele aandrijflijn lichter te maken, en ondanks de aanpassingen de hoge kwaliteit waarmee Mugen zich van de concurrenten onderscheid te behouden: Het eindresultaat is het MBX7 !
Mugen heeft zich geconcentreerd op aanpassingen van de buggy die de natuurlijke bochtsnelheid zou behouden en verbeteren door een nieuw ontworpen voorzijde bovenste / onderste ophanging. Daarnaast werd de achterwielophanging ontworpen om meer tractie te geven en soepeler over hobbels, jumps en alles wat de buggy tegen komt op de baan door kortere draagarmen. Daarnaast een nieuw systeems van een volledig verstelbare anti-squat en sporing met behulp van busjes in de achterwielophanging. Nieuwe voor schokbrekers en veren geven meer controle aan de voorzijde van de buggy terwijl nieuw ontworpen schokbreker hoeken de achterwielophanging stevig op de grond houden.
De aandrijving werd verlicht door voor en achter achter tandwielen uit te frezen om zodoende de roterende massa te verminderen. De spiral gears zijn vervangen door rechte tandwielen om de totale aandrijving veel soepeler te maken en nog minder weerstand te geven. Aanpassingen aan de remsysteem (o.a. remschijf en koppeling) geeft de buggy extra remkracht op hoge snelheden zonder de controle over de auto te verliezen. Mugen heeft in de brandstoftank een speciale brandstof inname clunk gebouwd voor om het maximum uit de tank te kunnen halen en door dit systeem blijft de motor ook lopen wanneer de buggy op zijn kop ligt.
De MBX7 wordt in de VS leverbaar in december 2012 en in Europa naar verwachting in januari 2013
Mugen Seiki MBX7 eigenschappen:
• 3 mm A7075 hard geanodiseerd chassis
• Lichtgewicht spur gear
• Lichtgewicht conische tandwielen
• Recht getande pinion en ringgears
• Gespecialiseerd ontwerpen voor bovenste en onderste draagarm, meenemers, aangepaste achterwielophanging armen en hub carriers.
• Volledig verstelbaar stuur met nieuwe geometrie, servosaver en Ackerman plaat.
• 15mm hard geanodiseerd schroefdraad schokbrekers met 3,5 mm shock shaft en rubber shock boots
• 5mm A7075 aluminium voor shock tower
• 4mm A7075 aluminium achter shock tower
• 5mm A7075 aluminium lagere ophanging mounts voor geoptimaliseerde geometrie
• Gespecialiseerd remsysteem met nieuwe rem cam voor / achter remmen, rem koppeling en remschijf
• Kleine composiet gegoten ontvanger en een laag zwaartepunt vooraan geplaatse batterijhouder
• Speciaal ontworpen brandstoftank met een interne brandstof clunk pick-up
• E0710 zware aluminium clutch schoenen
• Stijlvol mid-cabine kap
• High downforce vleugel die is instelbaar aan voor en achterzijde
Foto's:






Bron: NeoBuggy.net - Headline News - Introducing the IFMAR Worlds - News
Artikel: NeoBuggy.net - Mugen MBX7 : Official Release - Headline News - News
Volledige foto gallery: http://gallery.neobuggy.net/Site-Ph...-MBX7/26734393_mPJHP5#!i=2237351108&k=Mv7ZMQH
Laatst bewerkt: