MSH Prôtos 500

Gelukkig is de nieuwe GF Canopy een stuk beter dan de oude

attachment.php

@ Lazerbeak
Mooie canopy :) Mooie kleurencombinatie en lijnen :)

@ Denny
Ook erg mooi, goed zichtbaar dat zeker!

@ ICE-Factory
Wanneer komt die Prôtos CF kit canopy in de losse verkoop?
Ik wil er 1 ! ! !

Die is stoer Denny! Die ga je ook goed zien in de lucht! Mooi origineel ontwerp ook!
Hoe heb je die fluo-kleuren zo mooi in beeld gekregen? Die van mij ziet er net zo uit, maar krijg die kleuren er echt niet op.

Gisteren die van mij nog even gevlogen, nou dat is een verschil van dag en nacht! Geeft veel meer vertrouwen met vliegen als je kan zien waar dat kreng heen gaat. Voor het eerst ook funnels gedraaid op dat kleine veldje bij het huis waar ik normaal niet eens aan zou durven denken! Tussen de bomen op 2 meter hoog, erg adrenaline verhogend!

I love this heli!

Groenten,
Tjerk ;)

Laatst bewerkt:
ik zag dat fastlads vele prepainted canopys heeft tgenwoordig , iemand al ervaring mee ?
zijn ze een beetje solide en beter dan de standaard ?
ik had de orginele 'zomaar'kapot met opzetten , toen een betere gescoord bij 4rc [ zon dunne poly ding , wel veel dikker tov orgineel] maar daar zit ook al een barst in zonder dat ik er gek mee heb gedaan .
en nwolsink ; hoe vindt je de protos tov je trex 500 ?
welke pak je vaker ?
mvg ferry

ik zag dat fastlads vele prepainted canopys heeft tgenwoordig , iemand al ervaring mee ?
zijn ze een beetje solide en beter dan de standaard ?
ik had de orginele 'zomaar'kapot met opzetten , toen een betere gescoord bij 4rc [ zon dunne poly ding , wel veel dikker tov orgineel] maar daar zit ook al een barst in zonder dat ik er gek mee heb gedaan .
en nwolsink ; hoe vindt je de protos tov je trex 500 ?
welke pak je vaker ?
mvg ferry

Ik heb deze - FUSUNO Blue Raiders Airbrush Fiberglass Canopy Protos - van Fast Lad Performance op mijn Prôtos 500 zitten. Maar ik weet nog niet hoe deze zich houd na langere tijd, zit er net een paar dagen op. Maar voelt een stuk beter aan. Verf barst niet als je hem buigt bij het er op zetten of afhalen.

Foto-QKPLWTH4-G.jpg

Foto-SVRHBZDM-G.jpg

Erik

Mooi canopy hoor ;)

Heb zelf ook gekeken voor die canopy, maar die doodshoofd die op het venster zit vind ik helemaal WAT 100 X niks, vandaar dat ik hem destijds niet heb gekocht.

Nu zie ik dat jij die doodshoofd er niet op hebt zitten, is dit toevallig of......?

Zo, gisteren weer een bestelling moeten doen. Tailcase was alweer gescheurd.

Toen kwam ik de "Upgrade kit" tegen van MSH met:
- V3 tail-case
- Seesaw
- Tail Pully
- Tail Blade Holder
- Guide pully support

Fast Lad Performance

Waarom zijn de seesaw, tail pully, tailblade grips en die pully support vernieuwd? Kan iemand de oorzaak van de upgrade vertellen?

De tail-case lijkt me duidelijk, die breken te snel af. De seesaw vond ik zelf wel erg meukerig, gammel. Misschien dat de reden? De guide-pully support was bij mijn kit "scheef" ik kon de pully er niet recht in krijgen, heb wat weg moeten schuren. Was dit een bekend probleem?

Groenten,
Tjerk ;)

Hey Tjerk,

Wat ik begrepen heb..
-Tailcase V3 i.v.m. klachten van scheuren bij aanraking met de grond
-Seesaw ging bij iedere lichte crash kapot omdat er te weinig kunststof in het midden zat, er is dus wat meer kunststof om het bronzen busje aangebracht.
- Tail pully is nu ultrasoon gelast (uit een stuk)en hoeft niet meer gelijmt te worden
- staartbladhouders zijn verstevigd met ribben, gingen te makkelijk stuk.
- Guidepully support, is me niet helemaal duidelijk eigenlijk, heb je volgens mij geen vulringetjes meer nodig...ben ik niet helemaal zeker van!.

Deze aangepaste deeltjes zitten wel weer gewoon in de kits die nu gemaakt worden, zoals altijd.

Grt,
Eric

laten we hopen dat het probleem met deze upgrades verholpen is , heb nu al 4 keer een tail explosie gehad ... Top helie maar die staart word ik echt een beetje leip van want je blades en canopy gaan er meestal ook nog aan bij zo'n tail explosie

tail explosie ?
wat gaat er dan kapot ?
ik heb een protos van februari , nu ongeveer 50 vluchten gemaakt zonder problemen .
heb ik dan dezelfde versie als jullie die problemen hebben ??
mvg ferry

Zo, gisteren weer een bestelling moeten doen. Tailcase was alweer gescheurd.

Toen kwam ik de "Upgrade kit" tegen van MSH met:
- V3 tail-case
- Seesaw
- Tail Pully
- Tail Blade Holder
- Guide pully support

Fast Lad Performance

Waarom zijn de seesaw, tail pully, tailblade grips en die pully support vernieuwd? Kan iemand de oorzaak van de upgrade vertellen?

De tail-case lijkt me duidelijk, die breken te snel af. De seesaw vond ik zelf wel erg meukerig, gammel. Misschien dat de reden? De guide-pully support was bij mijn kit "scheef" ik kon de pully er niet recht in krijgen, heb wat weg moeten schuren. Was dit een bekend probleem?

Groenten,
Tjerk ;)
Er is op helifreak een aardig draadje aangewijd.
Het schijnt te maken te hebben met de snaar die eraf kan lopen.
Het verwijderen van de axiale speling van de hoofdas schijnt heel erg belangrijk te zijn.
Corrado van MSHELI geeft toelichting op dit probleem.
Protos exploding tail update?? - HeliFreak

Gr.
Peet

dat is Corrado zijn uitleg idd , denk zelf dat het met de grips en de tailcase te maken heeft.Ik heb geen speling op de mainshaft en de snaarspanning is ook altijd goed en toch spat die af en toe gewoon uit elkaar met als gevolg veel schade :mad::mad:Is niet voor niks dat er al een V3 cersie op de markt is. :(
Maar nieuwe parts zijn onderweg , hopen dat de staart nu een keer langere tijd heel blijft.

Het is allebij waar eigenlijk Richard.
Zijn twee verschillende aanleidingen waardoor het fout kan gaan.
Sommige mensen maken perongeluk de fout om ergens in de montage van de hoofdas iets verkeerd te doen.
oftewel het lockringtje bovenaan niet strak genoeg te zetten waardoor de hoofdas vertikale speling heeft, oftewel een verkeerde onderlegring te gebruiken helemaal onderop.
waardoor de hoofdas gewoon omhoog kan schuiven.
Bij de carbonversie is het zelfs mogelijk om het onderste lagerblokje er verkeerd om in te zetten, met hetzelfde resultaat, dat de hoofdas een 8-10 mm omhoog kan schuiven.

Al deze punten zorgen ervoor dat je belt er af loopt op volle snelheid.
Met als gevolg dat de belt aan 1 zijde vast zit, en met veel geweld de tailcase aan stukken trekt.

Een andere oorzaak kan zijn dat je verschillende keren met de tailfin op de grond getikt hebt tijdens landingen, waardoor er haarscheuren ontstaan zijn rondom de boutjes van de tailcase.
scheurt dat af in de lucht, dan spat uiteraard ook alles uit elkaar.

Ik heb zelf 1x een haarscheur op tijd ontdekt en de tailcase vervangen.
de lagertjes heb ik laasts ook vernieuwd, en ik kijk er wel regelmatig goed naar.
En heb het zelf gelukkig nog nooit meegemaakt dat hij tijdens een vlucht kapotging.

De eerste aanleiding kan je zelf voorkomen inderdaad, door hem goed te bouwen, en te zorgen dat alles spelingsvrij gemonteerd zit.
De laatste aanleiding hoop ik van dat het met de V3 tailcase opgelost/verbeterd is.
En er zal toch wel iemand uit gaan komen met een upgrade als MSH het zelf niet doet vermoed ik, wanneer weet ik ook niet.

Grt,
Eric

Ik heb mijn nieuwe tail-case inmiddels binnen, deze ziet er wel een stuk steviger uit met die extra "vinnen". Kijken hoe lang deze het vol houd... Eric, anders ga je opnieuw de boer op met je tailcase ontwerp! Misschien dat je nog andere fabrikanten kunt benaderen? Ik heb er wel interesse in!

Mijn Prôtosje vliegt iig weer erg lekker, hierbij nog even wat beloofde vlieg foto's van de canopy:

full

full

full

full

Beetje mais aan de bladen...

Fijn helitje, heerlijke investering geweest.

Groenten,
Tjerk ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Canomod Protos 500

Hallo,

Ik ben een Protos 500 CF flybarless aan het bouwen en heb er een Canomod canopy bijgekocht. Nou zitten die bevestigingsrubbers er niet bij. Weet iemand toevallig hoe ik daar aan kan komen?

Alvast bedankt! :-)

Die zitten normaal bij de standaard canopy..
Maar ze zijn ook los te krijgen Artikel MSH51054.

M.vr.gr.
Eric

Mooie! Heb je de gaten van de kap nog groter gemaakt? Want die zijn standaard al te klein volgens mij. En welke maat heb je dan voorgeboord? Heeft iemand anders hier nog een flybarless Protos? Kan ik misschien nog wat ervaringen meenemen tijdens de bouw.....

Thanks!!!

Klopt deze heb ik ook gebruikt voor mijn Canomod kappie ;)

Back