Motorschroefgat zot

• Topicstarter Topicstarter Joris R.
  • Startdatum Startdatum
J

Joris R.

Guest
Zoals de titel al zegt, ik heb een motor (10.5 Nosram BL) waarvan het schroefgat zotgedraaid is. Hierdoor hangt de motor vast met slechts één schroef wat volgens mij niet echt gezond is. Heeft iemand een idee van hoe ik dit kan oplossen?

MVG. Joris.

Hallo Joris,

De motor heeft toch 6 schroefgaten, kan je de motor niet 60 gr. draaien zodat je een ander paar schroefgaten gebruikt?

Hans

bij mij zit de motor ook vast met twee schroeven aan de gearbox.

misschien kan je dubbelzijdige tape gebruiken.

bij mij zit de motor ook vast met twee schroeven aan de gearbox.

misschien kan je dubbelzijdige tape gebruiken.

Hmm, niet om het 1 of ander maar lees jij wel wat er nou gebeurd?
De motor van Joris zit nog maar met 1 schroef vast...
Dubbelzijdig tape zou ik persoonlijk niet doen.
Zoals bosreus al zegt zitten er niet meer gaten in de motor?
Is de motor niet demontabel?
Zodat je de voor kant eraf haalt en als je geluk heb steekt de schroef er nog iets uit en kun je die met een punttang pakken en draaien.
Ik heb zelf nog nooit en motor uit elkaar gehad dus misschien is dit wel heel dom wat ik nou zeg, maar ik denk hard op.

Groetjes,

Ruud

De motor van Joris zit nog maar met 1 schroef vast...
Dubbelzijdig tape zou ik persoonlijk niet doen.
Zoals bosreus al zegt zitten er niet meer gaten in de motor?
Is de motor niet demontabel?
Zodat je de voor kant eraf haalt en als je geluk heb steekt de schroef er nog iets uit en kun je die met een punttang pakken en draaien.
Ik heb zelf nog nooit en motor uit elkaar gehad dus misschien is dit wel heel dom wat ik nou zeg, maar ik denk hard op.

Groetjes,

Ruud

Euh... De motor zit maar met 1 schroef vast en dan wil je juist de schroef die wél vast blijft zitten er van de binnenkant uit gaan draaien met een tang?
Zelf ook even begrijpend lezen? :lol:

@Joris

Inderdaad even een slag draaien zodat je de volgende twee schroefgaten kunt gebruiken.
En de volgende keer geen Nosram Dragon / LRP Eraser motoren meer kopen.

Nosram Dragon/LRP Eraser is niet de beste motor, maar ik heb geen geld om nu een nieuw motor te kopen (Ik heb pas een DF03RA, en voor iemand van 17 is het niet altijd zo evident) dus ik moet er maar mee verder.

Wat jullie zeggen (motor draaien) klopt, dat wist ik maar vergat ik aan te geven (waarvoor mijn excuses), echter het probleem hierbij is dat de kabels dat niet netjes gaan zitten waardoor ook weer man kap niet goed gaat passen. Als er geen andere oplossing is heb ik dit er wel voor over, maar ik wou eerst kijken of er geen andere oplossing was.

Alvast bedankt voor alle hulp/meningen!

Je kunt ook de 3 lange vijzen losdraaien en er uit halen, en de kant waar de motor mee vast zit in auto 60° draaien, zodat er 2 goede gaten op de goede plaats komen te zitten.

Groetjes

Of als uiterste oplossing het gat opboren en van M3 -> M4 of van M4 -> M5 tappen. (weet niet wat het nu is?)
Dat betekend dat je dit dus ook met de ander kant moet doen waar hij op vast wordt gemaakt... niet ideaal, wel erg rigide!

Ik ga eens proberen de methode van m@ntje proberen :D Als dat nog niet helemaal lekker zit, maak ik er een dikker schroefgat in :D Moet ik wel nog ergens gepaste schroefjes vinden, maar dat is geen probleem.

De erazers type motoren hebben geen verwijderbare voorplaat .
M@ntje je voorgestelde tip werkt niet .

Mijn ervaringen zijn dat het schroefdraad er ruim getapt is vanuit de fabriek .
Een standaard tamiya motor [johnsen/mabuchi ]heeft daar geen last van .

En maak voor de duidelijkheid wat voor motor het ,maak er eens foto van .

Groeten Wiebe.

Back