Motorkeuze voor MPX Acromaster

• Topicstarter Topicstarter DutchRC
  • Startdatum Startdatum
D

DutchRC

Guest
Dames en (vooral) heren :)

sinds vandaag ben ik bezig een MPX Acromaster te bouwen.. Voor degenen die niet bekend zijn met dit model:
BK AcroMaster (#214215)

Nu heb ik voor dit toestel 2 kandidaten qua motor op de plank liggen..
Te weten:
1. Turnigy Aerodrive SK3 - 4240-740kv
Turnigy Aerodrive SK3 - 4240-740kv Brushless Outrunner Motor (NL warehouse)

2. NTM Prop Drive 35-42 Series 1000KV
NTM Prop Drive 35-42 Series 1000KV / 700W (NL Warehouse)

Ik dacht eigelijk dat de inbouwmaten me al zouden beperken tot optie 2, maar tot mijn verbazing lijkt optie 1 fysiek ook te passen..

Optie 1 (de 740Kv dus) moet een grotere prop op, met wat meer kans dat die de grond een keer raakt..
En die motor is wat zwaarder (+/- 50 gram)

Anyhow.. Ik kan eigelijk niet kiezen wat de handigste keuze is voor dit toestel.. Wat zijn jullie ideeën hierover??

Thanks & mvg
Roeland

Hey Roeland,

Ik heb mijn acromaster gevlogen met een Turnigy XP 3542-1100, met een 12x6 APC Thin Electric.
Was hier eigenlijk wel heel tevreden over, power zat!

Deze lijkt in veel opzichten wel op de NTM motor, dus verwacht dat deze prima zou moeten voldoen, misschien met een 13" prop.
En elke gram die je er aflaat ga je merken, dus zou zeker voor de lichtere gaan!

Hierbij ga ik er voor het gemak wel vanuit dat je een 3s lipo gaat gebruiken, wat natuurlijk prefect is voor een acromaster.

Succes met de keuze!

Thanks voor de reactie Andries!

inderdaad.. Het gewicht is waarschijnlijk de belangrijkste parameter.. Ik zag dat de leverancier ook de NTM motor aanbeval.. MPX zelf beveelt een 1130 kv motor, als ik het wel heb (die heb ik in mijn Gemini zitten)

Enige wat ik me nog kon bedenken, was dat als ik het toestel zwaarder uitvoer (de grote motor + een wat grotere lipo), dat hij dan beter vliegt met meer wind (??)

3S was inderdaad de bedoeling.. Met een hoeveel Mah lipo vloog jij Andries? (ik dacht aan een 2200mah als ik voor de NTM motor ga, of een 3250mah, als ik voor de Aerodrive motor ga)

mvg
Roeland

Back