motordomping?

• Topicstarter Topicstarter mobius
  • Startdatum Startdatum
M

mobius

Guest
Heb er enkele vliegsessies met men minimag opzitten en nu is het zo dat hij bij beetje gas al onmiddelijk veel te steil begint te klimmen met gevolg dat ik dus steeds met down moet bijsturen. Het hoogteroer kan ik niet verder naar beneden richten aangezien ik nu al bij het geven van down tegen de achterkant van de romp zit. Heb de batterij al zo ver mogelijk vanvoor gestoken echter zonder resultaat en bij het balanceren blijkt de neus zelfs licht omlaag te hangen.
Op het forum wist men mij te vertellen dat dit eventueel met motordomping te maken heeft. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

welke motor heb je erin zitten. Als je de originele motor er in hebt dan heb je zeer waarschijnlijk deze niet goed erin gelijmd. Indien je een zwaardere motor erin hebt dan is het logisch dat hij met meer vermogen meer domping nodig heeft.

Eerst zat er een speed 400 6.0v in maar deze is vervangen door een 7.2V daar de eerste doorgebrand is wegens foute combinatie accu-motor.
Bij de eerste motor had hij dit probleem al dus denk niet dat het daar mee te maken heeft. Hoe kan ik dit dan oplossen?

Motor iets verder voorovergekanteld monteren. Achtergrondinfo:

Meer gas = model versnelt = meer luchtstroming over je vleugel = meer lift = klimmen.

Meer domping (motor voorover) = een deel van de trekkracht trekt de neus naar beneden en compenseert voor de extra lift.

Thanx voor de info. Geen idee hoe ik daarin ga slagen want het het zit allemaal goed vastgelijmd maar ga toch een poging wagen en hopen dat ik de neus niet stuk maak. :?

Ik weet niet hoe je servo-uitslagen staan en of je dit op je zender kan instellen maar misschien is dat een oplossing om standaard meer down te krijgen.

Nee zegt hij wat de stuurstang komt tegen de romp aan :lol:
Dus dat gaat niet lukken, ik zou er gewoon een verhooging onder maken.

Bedankt voor de hulp. Heb de achterzijde van de vleugel iets verhoogd, nu heeft hij het nog steeds maar het is wel al fel verbeterd. Kan er nu op half gas mee vliegen zonder steeds down te moeten geven. Vol gas is natuurlijk recht naar boven maar ik laat volgas dan maar voor wat het is.

Back