L
lexxmeister
Guest
Vraag:
Als een fabrikant een vliegtuig ontwerpt, bouwen zij ook een motordomping + zijwaartsstelling in (volgens mij ook wel "down thrust" en "side thrust" in een of andere vreemde taal genaamd ).
Kan iemand uitleggen wat de invloeden zijn van motorvermogen op de benodigde hoeken?
Om een voorbeeld te geven: Ik heb een Minimag, deze wordt standaard geleverd met een Speed 400. Nu vlieg ik dit toestel met een 100W borstelloos motortje en theoretisch zou een 200W motor ook nog passen.
Ik kan me voorstellen dat het veel hogere koppel en de hogere trekkracht van een dergelijke motor een grotere compensatie (grotere hoeken) vereisen.
Zijn hier richtlijnen voor te geven die voor niet wiskundig afgestudeerden ook nog te bevatten zijn?
Als een fabrikant een vliegtuig ontwerpt, bouwen zij ook een motordomping + zijwaartsstelling in (volgens mij ook wel "down thrust" en "side thrust" in een of andere vreemde taal genaamd ).
Kan iemand uitleggen wat de invloeden zijn van motorvermogen op de benodigde hoeken?
Om een voorbeeld te geven: Ik heb een Minimag, deze wordt standaard geleverd met een Speed 400. Nu vlieg ik dit toestel met een 100W borstelloos motortje en theoretisch zou een 200W motor ook nog passen.
Ik kan me voorstellen dat het veel hogere koppel en de hogere trekkracht van een dergelijke motor een grotere compensatie (grotere hoeken) vereisen.
Zijn hier richtlijnen voor te geven die voor niet wiskundig afgestudeerden ook nog te bevatten zijn?