Motordomp veranderen

Als je kist horizontaal vliegt , volgas en je gooit je gas plots dicht en je kist stijgt nog iets.

Dan moet ik mijn motordomp verkleinen.
Ofwel de motor een tikje meer omhoog laten wijzen toch?
Voordat ik hem net andersom afstel.
 
Heb onder de onderste 2 poten een dun revetje gedaan.

Was nog best leuk, not... Want er brak ook nog een bout af die iets te vast zat van de locktide... nadat ik hem eerst flink warm gestookt.


Maarja ik zal wel zien wat het doet.
 
Heeft er nog iets last van dus doe er nog een revetje bij.

Bij mijn eerste gedachte is het best apart om een kist die bij gas los, wat stijgt de motor ook nog eens omhoog te richten.

Heeft deze verandering ook nog invloed op een andere afstelling?
B.v trim van je hoogteroer ofzo?


twijfel nog steeds of hij nu echt wel omhoog gericht moet worden.
 
Laatst bewerkt:
Zo apart is dat niet. Het vliegtuig heeft weerstand en remt af, de motor trekt vooruit. Het vliegtuig volgt dus de motor. Als je hard vliegt heb je veel weerstand en trekt de motor hard. Doe je het gas dicht trekt hij niet meer.

Als de motor naar beneden trekt en je vliegt uitgetrimd volgas rechtuit, zal hij zodra je het gas dicht doet stoppen met naar beneden trekken. En dus gaat hij omhoog.

Het zal wel effect hebben op je trim ja. Het staat mooi als je in kruisvlucht (dus weinig gas, normale snelheid) aftrimt; en als je dan gas bij geeft moet hij zachtjes gaan klimmen. Of precies niks doen, afhankelijk van wat jij prettig vindt.

-edit- als je het moeilijk kun geloven moet je je even proberen voor te stellen wat er zou gebeuren als je de motor 45 graden naar beneden laat trekken. Om rechtuit te vliegen moet je dan héél veel hoogte bij trimmen. Zodra je het gas los laat zal hij dan als een speer omhoog gaan.
 
Laatst bewerkt:
Hoogte roer moet neutraal staan.

Met de domp compenseer je alleen het meer aan lift zodat hij recht uit blijft vliegen als je gas geeft.

Staat je roer niet neutraal zal ook je zwaarte punt niet passen.

Mvg Johan
 
Back
Top