Hallo,
Ik heb inmiddels mijn zeilbootje weer bijna op orde. Maar is daar een motortje in te plaatsen met een roer en rotor?
Dat is een vraag waar - om daar een enigszins redelijk en afdoende antwoord op te geven - wel wat meer informatie voor nodig is dan wat er nu in je post te lezen en te zien is.
Op de eerste plaats is mijn vraag:
Moet of is dit een (één) zaterdagmiddag project of mag het ook een wat lager durende renovatieproject worden?
Bij het eerste haak ik eigenlijk snel af, maar voor het tweede; zie onder.
Je getoonde foto zegt voor jou als eigenaar van dit scheepje vermoedelijk heel veel, zo niet, misschien wel alles, maar voor een buitenstaander is dit aan info, behalve dat hij of zij kan zien dat het hier om een zeilbootje gaat, vrijwel nihil.
Dus mijn eerste vraag of opmerking: probeer eens wat meer foto's en dan met name de detailfoto's te maken en die hier op groot formaat (dus niet die kleine vervelende postzegelfoto's) te plaatsen.
Als de constructie van je scheepje duidelijker te zien is, kunnen andere bouwers of geïnteresseerde makkelijker met je meedenken.
Bij constructie denk ik aan: is het op spanten gebouwd of bijv. gewoon uit een blok hout, is er ruimte in het schip om (rc) elektronica in te bouwen, huidige roerconstructie, enz ?
Omdat je overweegt er een motor in te bouwen, neem ik aan dat je er ook werkelijk mee het water op wilt.
Nu is vrijwel alles, of in elk geval heel veel, in de modelbouw mogelijk, maar of je dat met een scheepje als deze moet doen, is een vraag die je alleen zelf kan beantwoorden.
Eerder deze week zag ik in een andere post van je ook een vraagje over het vernieuwen van de zeilen voorbij komen en ook hier ontbrak een beetje de extra info die het mogelijk maakt om een ander mee te laten denken.
Voor je eigen (en dat van een ander) overzicht is het misschien makkelijker om alles van dit scheepje tot in één topic te houden / beperken.
Als je er echt weer iets leuks van wilt maken, is er redelijk wat mogelijk, maar ik ben vooralsnog benieuwd naar je eigen ideeën hierover.
Groet, Bert