Motor loopt niet goed

Dan moet je de koppeling er even af halen en de moer vastdraaien waar het vliegwiel mee op de as geklemd zit.

Als alle wielen bij het starten gaan draaien moet je het probleem in de koppeling zoeken.

Dan moet je de rem gebruiken dan stoppen ze... Iets meer uitleg is wel handig wil je een passend antwoord hebben.

Valt de motor ook uit dan wanneer je bijvoorbeeld remt? Zoja dan eens kijken naar je koppeling.

Na het is meer als je hem met de glooi plug start drijt allen dat stuk waar dat starbox mee in contact komt en die dat wieltjes drijt er ook over heen het is net als het allemaal los op dat stangetje zit
Willen jullie nu echt beweren dat jullie dit kunnen (willen) ontcijferen?

Wie kan mij helpen als ik mijn serpent impulse op de starbox zet zonder bozi dan gaat alles draaien maar als ik de bozi er wel in doe dan drijt alleen dat wiel wat kontakt maakt met de starbox
Wie kan mij helpen
Gr sietse

Als je nu eerst eens begint met je woonplaats in te vullen, ipv Nederland er neer te zetten. Misschien is er wel iemand in de buurt die je kan en wil helpen. Maar als wij niet weten waar je huis woont, kunnen we dat ook niet aanbieden om te helpen.

Wie kan mij helpen als ik het gas los laat blijven de wielen drijen

Je hebt je koppeling gedemonteerd gehad dus dan vraag ik, heb je de boel wel weer goed terug gemonteerd. Of was het misschien al stuk voor je het uit elkaar haalde? Ff een foto uploaden.

Verder helpt het als je je vraag wat uitgebreider vraagt en een beetje meer op je nederland let, dan zullen meer leden genegen zijn om je vragen te beantwoorden.

Je vliegwiel zit dan los op de krukas. Je moet de motor van de auto halen, de koppeling demonteren en de moer die het vliegwiel op de krukas klemt vast draaien.
Misschien is het beter om eerst het vliegwiel helemaal te demonteren, dus van de krukas af te halen, en dan de krukas, vliegwiel en bronzen bus (dat is een tapse 'ring' waarmee het vliegwiel op de krukas klemt) goed te schoonmaken en ontvetten. en daarna weer te monteren. Je kan het best wat locktide op de moer doen om te zorgen dat hij niet weer loskomt.

Hallo wie heeft een tip voor mij om mijn Nova mega sx-12 af the stelen hij loopt nu niet goed als ik hem aan doe gaat hij kwart gas en gaan de wielen ook mee en naa 10 telen valt hij ook uit wie kan mij daar mee helpen
Groeten Sietse

1. Hallo wie heeft een tip voor mij om mijn Nova mega sx-12 af the stelen hij loopt nu niet goed als ik hem aan doe gaat hij kwart gas en gaan de wielen ook mee en naa 10 telen valt hij ook uit wie kan mij daar mee helpen

De Nova SX 12 is een dezelfde soort motor als de Novarossi N12T1, Sturm, JP FX stock, RB X12, MAX stock etc. Ergens moet je wel een standaard carb instelling kunnen vinden, meestal is dat de naalden flush en dan van daar een half tot een hele slag ingedraaid.

Naar meer gas en uitvallen klinkt als de gloeiplug, als je een normale plug hebt moet je een R5 of een R6 gebruiken, geldt ook voor een Turbo plug. En hou bij de eerste trekjes aan het gas even de gloeier erop, dat helpt de motor om op temperatuur te komen.

De Nova SX 12 is een dezelfde soort motor als de Novarossi N12T1, Sturm, JP FX stock, RB X12, MAX stock etc. Ergens moet je wel een standaard carb instelling kunnen vinden, meestal is dat de naalden flush en dan van daar een half tot een hele slag ingedraaid.

Naar meer gas en uitvallen klinkt als de gloeiplug, als je een normale plug hebt moet je een R5 of een R6 gebruiken, geldt ook voor een Turbo plug. En hou bij de eerste trekjes aan het gas even de gloeier erop, dat helpt de motor om op temperatuur te komen.
Drankje gaa het proberen

Back