Motor draait harder, auto gaat niet sneller...

De hele aandrijving heb ik al gechecked. Net even wat foto's gemaakt van de koppeling, er is volgens mij best een stuk van dat spul af en nog gemiddeld 1mm over. Maar is dit genoeg, of is dit de reden waarom de auto niet op snelheid komt? Hieronder een paar foto's van de koppeling en van dat ijzeren ding dat er omheen zit, hier is ook al een beetje slijtage te zien. Er is van dat ding ongeveer 1/4mm weggeslepen, is deze dan ook al aan vervanging toe?

De foto's:

IMG_1403.jpg

IMG_1404.jpg

IMG_1407.jpg

En ik heb nog een paar foto's van de motor gemaakt, misschien weet iemand of dit de 23cc of 26cc versie is?

IMG_1409.jpg

IMG_1410.jpg

IMG_1411.jpg

IMG_1412.jpg

Hey Byte,

Die koppeling die zou ik vervangen. Aan het metaal van de schoenen is te zien dat die heet geweest is. De voering is ook niet zo heel best meer want hij brokkelt al af. Heb wel het vermoeden dat ie verbrand is. De klok zou ik ook meteen vervangen, als je toch bezig bent.
Je kunt ervoor kiezen om er een verstelbare koppeling in te zetten of weer een standaard. Dat is aan jou.

Wat je motor betreft:
Als je de bougie eruit haalt moet je tussen de koelkap en de bovenste koelrib richting de uitlaat kijken. Als je dan een gaatje in de koelrib ziet heb je een 26cc, zit er geen gaatje dan heb je een 23cc cilinder.

Volgens mij is dit een Zenoah G2D.. is dan een 23 cc geloof ik.

Overigens, zit er normaal wel een schuimhoesje over je luchtfilter? heb dit filter nog nooit gezien eigenlijk..

Groeten,

Ruben

Binnenkort ga ik dat spul dan maar eens halen bij de plaatselijke modelbouw winkel. (Heb het druk op het moment) En ik zal deze week eens kijken welke motor het is zoals SAM31 het zei, ik wil het toch graag zeker weten.

Over die luchtfilter, volgens mij zit er een schuimhoesje onder dat ijzeren kippengaas (of wat het ook is).

Bestaat er trouwens een complete ombouwset om die kruis schroeven te vervangen naar inbusschroeven? Of moet ik ze allemaal stuk voor stuk los kopen? Er zijn namelijk al heel wat schroeven doorgedraait en zelf ben ik ook niet de grootste fan van kruis schroeven.

@SAM31, hehe, heb je goed gezien, was me ook al opgevallen. Hij rijd overigens wel gewoon zo, maar ik denk niet dat het goed is voor het tandwiel dat dat diff tandwiel aandrijft. Ik moet best een paar onderdelen vervangen, ik heb deze auto ook gratis gekregen en die man zei al dat hij niet meer in top-conditie verkeerde. (Gelukkig doet de motor het wel perfect, daar heb ik namelijk 0 verstand van)

Laatst bewerkt:
@SAM31, hehe, heb je goed gezien, was me ook al opgevallen. Hij rijd overigens wel gewoon zo, maar ik denk niet dat het goed is voor het tandwiel dat dat diff tandwiel aandrijft. Ik moet best een paar onderdelen vervangen, ik heb deze auto ook gratis gekregen en die man zei al dat hij niet meer in top-conditie verkeerde. (Gelukkig doet de motor het wel perfect, daar heb ik namelijk 0 verstand van)

Mazzelaar!!

hehe, ja ik was ook erg verrast :)

Maar weet nog iemand een antwoord op mijn vraag:
"Bestaat er trouwens een complete ombouwset om die kruis schroeven te vervangen naar inbusschroeven? Of moet ik ze allemaal stuk voor stuk los kopen? Er zijn namelijk al heel wat schroeven doorgedraait en zelf ben ik ook niet de grootste fan van kruis schroeven."

ik zou gewoon even naar de plaatselijke ijzerwinkel gaan , heb ik ook gedaan , en daar kan je ze gewoon per stuk of per hoeveel jij wil kopen , die verkoper vind dat hellemaal nie erg als je vanalles een paar koopt.
ik praat natuurlijk niet over de gamma of de praxis want die hebben niet wat wij willen

groetjes

hehe, ja ik was ook erg verrast :)

Maar weet nog iemand een antwoord op mijn vraag:
"Bestaat er trouwens een complete ombouwset om die kruis schroeven te vervangen naar inbusschroeven? Of moet ik ze allemaal stuk voor stuk los kopen? Er zijn namelijk al heel wat schroeven doorgedraait en zelf ben ik ook niet de grootste fan van kruis schroeven."

Waarom inbusschroeven? Je kan beter torx inbusschroeven halen, dat is veel sterker.

Wat is torx? Even Wikipedia.. Torx - Wikipedia

Ik zou er niet te veel aan uitgeven.
Beter even bij spraren en een nieuw type motor kopen met standaad koppeling.
Ben je gelijk klaar.
Motor is een oud type gd2 23 cc.
Er zijn nog wel her en der onderdelen te vinden.
ja je dif tandwiel is ook bij de tandarts geweest..
En dat was dan niet voor reparatie.

Ik zou er niet te veel aan uitgeven.
Beter even bij spraren en een nieuw type motor kopen met standaad koppeling.
Ben je gelijk klaar.
Motor is een oud type gd2 23 cc.
Er zijn nog wel her en der onderdelen te vinden.
ja je dif tandwiel is ook bij de tandarts geweest..
En dat was dan niet voor reparatie.

Ik wil hem eerst een tijdje gewoon op benzine rijden, en dan na een half jaar/jaar, net hoe hij me bevalt, ombouwen naar elektro.

hehe, daar is idd iets verkeerd gegaan :p

Maarja, dan ga ik de schroeven wel in delen kopen...

Ik heb de vorige berichten niet gelezen maar.
ik had het zelfde probleem en de oorzaak was een verkeerde bougie.
Had niet verwacht dat een bougie zoveel uitmaakte

Back