In ieder geval is het helemaal duidelijk dat de Hyperion cellen dus een extreem vlakke ontlaad curve hebben. Henri gebeurde dit al met 25c CX cellen, de 35c VX cellen zijn nog erger om maar te zwijgen over de 45c EX cellen........
Nee, dat is helemaal niet duidelijk, sterker nog, de metingen met de eagletree bewijzen van niet, of tenminste, die bewijzen dat de ontlaadcurve niet anders is dan bv. zippy.
Wat duidelijk is, is dat ze aan het eind, na een normale ontlaadcurve zoals andere lipo's die ook hebben, ineens ontzettend instorten. Tijdens het vliegen gedragen ze zich verder gelijk aan mijn Zippies, het vermogen loopt dus marginaal terug naar het eind toe.
Dat is dus een nadeel van Hyperions.
Daarnaast halen ze dus niet hun opgegeven capaciteit. Ik heb 5000mAh cellen gekocht, en laadde er, terwijl ze echt leeg waren, maar 4850 in. Als je dan laadverliezen meetelt, blijkt dus dat de Hyperion 5000mAh pakketten, op z'n hoogst een keer 4800mAh zijn. Dat verklaart ook het kleine gewichtsverschil, de Zippies zijn iets zwaarder (uit m'n hoofd 50 gram op een pack), maar hebben wel degelijk 5000mAh capaciteit.
Hieruit komt ook voort dat mijn timer niet afgegaan was, ik heb 2 timers in mijn zender staan; als de 2e gaat weet ik dat ik moet gaan landen. Die zijn aftesteld op Zippies en ik vloog nu met de Hyperion, die dus iets minder capaciteit heeft.
Voordeel tot nu toe vind ik het feit dat ze gewoon in Nederland verkrijgbaar zijn, ze iets koeler blijven en, als ik anderen moet geloven, ze niet de neiging hebben wat zompig te worden.
In alle eerlijkheid; als ik nu lipo's ging bestellen, kocht ik Hyperions. Netto was ik er vier tientjes meer voor kwijt tov hetzelfde zippy pack, maar had ik ze wel de volgende dag in huis, geen gezeur met douane en bij de laatste set zippy lipo's zat 1 pack met een rotte cel, iets wat bij zippy sporadisch gebeurd.