montageplek putrunner op twinstar II

montageplek outrunner op twinstar II

Ik ben bezig met het bouwen van een twinstar II met 2 brushless outrunners
Hobbycity Online R/C Hobby Store : TR 35-30B 1400kv Brushless Outrunner (Eq AXi 2808 $22.95
Nu zit ik te twijfelen hoe deze te monteren

optie 1: motormount een stuk naar achteren plaatsen en de motoren hier aan de voorkant.

optie 2: motormount standaard plek monteren en motoren plaatsen op plek achter de mount dus meer als de standaard 400 motor

iemand advies ??

Laatst bewerkt:
neem een stukje hout en maak deze even breed als de binnenkant van je motor gondel. Schroef de motor op de motor mount (gebruik de bijgeleverde backmount kit). Wanneer de motor goed op het schot zit lijm je deze (schot) in de gondel met epoxy. Werkt super :)

het kan wel, moet je de 1e post editen. daar kan je als het goed is de titel aanpassen.
Naja, maakt niet uit, viel alleen op :D

ohw, ok, naja, ik kan er nog net mee leven, dus het valt mee :).
Op zich ook wel handig, kan je topics beter terugvinden soms..

is het ondertussen al gelukt met de Twinstar, Guus?

Ik heb 't zo bij m'n Minimag (uiteindelijk zit de voorkant motor gelijk aan voorzijde neus):

mm1.JPG

Aangezien jij de zelfde motorsteun hebt op je TS en (volgens mij) de gondels aan de onderzijde notabene open zijn, heb jij zo een makkie om 't netjes in te bouwen

Check even de dimensies van mijn motortje (Roxxy 2827/26); volgens mij zijn de motortjes die jij wilt een maatje te groot voor deze steun!
Los daarvan wordt je kist ook echt zwaar overpowered met 2 stuks van die motortjes die jij hebt gekozen

Laatst bewerkt:
hier fotos van de eindmontage

homepage - guus4.myv.nl

zelf een alu plaatje gemaakt de bestaande plastic gondel stukje ingekort en alles met epoxy verlijmd.

motor test

7x5 max 11 amp
7x6 max 13 amp
8x4 max 17 amp
8x6 max 20 amp

Ik begin met 7x5 en als ik meer power wil vergroot ik de prop de motor heeft een meest efficient vermogen bij 15 amp en een max van 22 amp dus kan nog flink verhogen

bij 8x6 20 amp (60 sec) Constant 200 watt en dat maal 2 geeft een twinstar met 400 watt geschat vlieggewicht rond de kilo/ 1100 gram hopelijk kan ik nu eindelijk vertikaal omhoog wat de bedoeling is

ziet er degelijk uit; op deze manier passen de iets te grote motoren i.i.g. prima!
zal bij de start wel een soort Space Shuttle worden met 2 van die motoren...

Back