montage brandstof motor ?

• Topicstarter Topicstarter daniel tolhuis
  • Startdatum Startdatum
D

daniel tolhuis

Guest
Hallo,

Wie kan mij vertellen hoe ik mijn 4-takt 15cc motor in mijn vliegtuig moet plaatsen.

Ik doel op tips voor het uitmeten en dat soort dingen.

En jah ik heb op de zoekfuctie geklikt met 16850 resultaten dus da lukt nie.

Wie heeft er goede tips voor mij ? :D

Dat is niet zo simpel te beantwoorden. Wat voor vliegtuig is het? Hoe wil jij dat de motor erop gaat komen? Hoeveel ruimte heb je? Waar en hoe wil je de uitlaat monteren? En zo zijn er nog wel meer dingen die een rol spelen.
Je kunt het beste de aanwijzingen op de tekening en in de bouwbeschrijving volgen. De constructeurs van het vliegtuig hebben dat meestal al goed voor je uitgedacht. Eventueel kan/moet je het één en ander aanpassen aan de gebruikte motor maar dat hoeft niet echt een probleem te zijn. Die aanpassingen zijn meestal niet zo groot.
Heb je geen tekening en/of bouwbeschrijving (kan ik me moeilijk voorstellen want hoe heb je dan het vliegtuig gebouwd) dan kan je het beste eens langs gaan bij een ervaren modelbouwer/vlieger. Je kan dan een hele vracht aan tips krijgen helemaal toegespitst op jouw model en motor.
Als je je profiel helemaal invult kunnen wij ook zien waar je woont. We kunnen je dan eventueel naar iemand of een club bij je in de buurt door verwijzen.

hallo,

Bedankt voor jouw antwoord.
Het gaat om een sukoi su 31
de motor is een enya 15cc 4-takt
de motor komt er zegmaar schuin in met de cilinderkop rechts iets naar beneden. Er is ruimte genoeg voor de motor.
Alleen is de bouwbeschrijving zo slecht dat er geen tips in staan voor de motor. GRAUPNER valt mij erg tegen met deze bouwbeschrijving.
Ik vraag mij af hoe ik nou bepaal of de motor exact in het midden zit. ik heb echt geen idee ?

Foto's? dan kunnen we je namelijk beter helpen
en je bent toch geen beginner hè? want dan heb je helaas niet zoveel aan dit toestel....iets te wendbaar als trainer...

Sorry dat ik zo laat reageer maar ik heb niet zo veel tijd door de weeks.
Dat valt me dan ook tegen van Graupner, ik ben beter gewend van hen.
Voor de werking van de motor maakt het niet veel uit hoe je hem monteerd. Op z'n kant kan heel goed en zo kan je de uitlaat beter krijgen waar je hem wilt hebben.
Om de motor goed in de midden te krijgen kan wat lastig zijn maar het is wel te doen. Ikzelf doe het meestal "op het oog". Ik monteer de motor op de motor drager. Dan houdt ik het model met de neus omhoog en zet de motor op het motorspant. Daarna houdt ik de motorkap erover om te kijken of de motor in het midden zit. Indien nodig kan je de motor verschuiven om hem op z'n plaats te krijgen. Als je dan tevreden bent teken je de motordrager af op het motorspant zodat je hem kan monteren.
De motor zal dan misschien niet 100% in het midden zitten, een paar milimeter mis zie je toch niet.
Succes.

enya 15cc 4-takt

beste daniel,

ik heb een vraag aan je of jij mij kan helpen aan een borgmoer voor deze motor want als ik een standaard prop met borgmoer hieropzet is de schroefdraad te kort

Hallo,

Wie kan mij vertellen hoe ik mijn 4-takt 15cc motor in mijn vliegtuig moet plaatsen.

Ik doel op tips voor het uitmeten en dat soort dingen.

En jah ik heb op de zoekfuctie geklikt met 16850 resultaten dus da lukt nie.

Wie heeft er goede tips voor mij ? :D

beste daniel ik hoop dat het inbouwen al is gelukt en heb een vraag aan je of jij mij kunt helpen (of iemand weet) aan een borgmoer voor de enya 15cc 4-takt omdat als ik een standaard prop met borgmoer hierop zet is de schroefdraad te kort

Joost, kijk even naar de data van berichten. Bovendien was Daniel 'guest' dus hij kan geen bericht krijgen dat er reacties in deze discussie geplaatst zijn.
Je kunt beter een nieuwe discussie starten met daarin jouw vraag. En dan niet in dit 'bouwtips' subforum want dat is bedoeld voor het geven van tips, maar in het 'gemotoriseerd' of 'algemeen' subforum: "Borgmoer Enya 15cc 4-takt gezocht" of zoiets. Of even kijken op Just Engines Home Page voor zo'n moer.

En welkom op het forum teveneens :)

Laatst bewerkt:
Back