Modelvliegers omgeving IJburg, Amsterdam, Diemen

Mijn locatie is op zich wel goed maar de ondergrond is er eigenlijk niet :-D
En je moet de sloot over dus bij een ongeluk in het weiland kan je echt een heel eind omlopen! Verder ligt het aan een fietspad dus er komen mensen met honden, hardlopers en wandelaars langs. Als je niet met te zwaar spul vliegt kan het denk ik prima samengaan.

... Ik ben nu een paar dagen wezen vliegen bij de Kaapstadweg, waar Icarus vliegt. ...
Het is me niet duidelijk waar je vliegt, bij Icarus als lid, of wild in de buurt van Icarus? Als het laatste het geval is, hoe dicht/ver verwijderd van de club?

Laatst bewerkt:
Misschien is wat feitenkennis handig om de zaak wat te verduidelijken. Icarus vliegt op een openbaar toegankelijk terrein in Amsterdam-Sloterdijk. D'r zou sprake zijn dat het havenbedrijf eigenaar is van het terrein, maar daar weet ik het fijne niet van. Ze hebben in ieder geval toestemming van dit bedrijf om daar te vliegen en ik begreep een convenant met Schiphol/LVNL dat daar gevlogen mag worden. Wel slechts tot een hoogte van 50 meter, aangezien het onder de aanvliegroute ligt van de polder- en Zwanenburgbaan waar de toestellen op zo rond de 400 meter overkomen bij zuiderlijke winden. Ik ben daar (nog) geen lid, aangezien ik daar meer toevallig terecht ben gekomen op zoek naar een leuk wildvlieg veld. Zijn bij deze de vragen beantwoord? En mogelijk nog iets aan toe te voegen?

Kleine update na een jaartje vliegen. In de tussentijd vaak gevlogen op het veld, lid geworden bij Icarus, vriendinnetje met een Bixler aan het vliegen gekregen en zij vliegt sinds deze zomer ook solo. Af en toe nog op het veldje bij de RAI gevlogen, ook met wat grotere kisten, was ook wel te doen zonder gevaar. Echter is in de loop der tijd het veld steeds voller geworden.

Ben al een ongeveer 1.5 jaar lid van Gooi en Eemland. Vanuit Amsterdam-zuid is even een ritje van rond de 40 minuten. Vind dat niet zo erg heb er veel lol aan.
We hebben een mooi veld, vliegers met veel kennis. Al met al een plezierige en zeer leerzame ervaring. O, ja we mogen tot 300m hoogte gaan.

Had ook gezien dat het veldje bij de RAI steeds kleiner werd, en mijn toestellen groter.... Heb nog wel wat quad gevlogen op rustige stukjes langs de Amstel en in de Middenpolder. Daar zijn niet veel mensen maar toch kan je niet echt los.

Leuk dat jouw vriendin ook is gaan vliegen.

Back