Modelvliegclub Ikarus Tubbergen.

Hallo Jasper,

Koop nog niets, bekijk op het veld de set up 's van de andere leden en overleg met de instructeurs wat je het beste kunt aan schaffen.

Easyglider vliegt super!!!!

Laatst bewerkt:
Toch ben ik het daar in het taranis tijdperk mee oneens. Voor het geld van elke willekeurige 6 kanaals zender koop je een taranis. Hoef je feitelijk nooit weer. Koop je nu een gewone 6 kanaals willekeurige zender, en je vindt de hobby leuk loop je snel tegen beperkingen en en ga je dubbel geld uitgeven. Tweedehands verkoop van reguliere zenders wordt ook steeds lastiger.

Laatst bewerkt:
Nee, gewoon een eerlijk advies...

Koop OF een taranis, OF een topzender (futaba, mpx, graupner, spectrum). Geen andere budget zender. In de budget klasse is er gewoonweg maar 1 momenteel...

Laatst bewerkt:
Tis eigenlijk het verkeerde draadje hiervoor, maar houd rekening met inklaringskosten (17,50) en btw (21%) als je de zender buiten de EU koopt. Geen probleem, maar je moet niet voor verassingen komen te staan. De officiële importeur in de EU is microtechnics.eu

De Taranis is helaas zo populair dat de voorraad zeer nihil is. Moet je dus snel bij wezen. Aangezien hobbyking net een levering heeft gehad ga ik ervan uit dat microtechnics ook snel weer een voorraad zal hebben.

Ontvangers moet je er bij kopen. Als je bij hobbyking besteld, beter in een losse bestelling met pakketgewicht onder de kilo... De X8r en de X6r zijn de meest uitgebreide frsky ontvangers momenteel.

Nog een kleine kritische noot. De taranis is geweldig! Maar qua bouwkwaliteit doet hij wel onder voor de grote jongens, futaba mix jeti spectrum enzovoorts.. Eerst ff in de handen houden en voelen, alvorens te bestellen. Qua mogelijkheden komt hij in de buurt van de 1000 euro + kostende zenders [emoji3][emoji6]

en nu maar weer snel on-topic...

Laatst bewerkt:
Mooie woorden Jaap ;-).

En een goed advies voor Jasper.
Jaap heeft gelijk, met een Taranis hoef je niet weer. In één keer klaar voor jaaaaaaren :-).
Enigste minpuntje is inderdaad om er een te bemachtigen, errug lastig en je moet de site van Microtechnics.eu zeer goed in de gaten houden, meerdere keren daags als het kan.
Zo heb ik het ook gedaan en na een paar weken had ik er ééntje te pakken. (Of eigenlijk twee want Nick heeft hem ook :-) ).

Succes en groeten,

Paul.

Linkje derbij is wel makkelijk: http://www.microtechnics.eu/liste.php?categorie=FrSky&souscat=48&langue=fr&langue=nl

Laatst bewerkt:
Hallo Theo,

woensdag gaat voor mij niet lukken want ik vertrek donderdagmorgen naar het Sauerland samen met mijn broer .
We gaan een dag of vijf motorrijden met zijn beiden en overnachten in Hesborn waar we vorig jaar met Ikarus ook hebben gelogeerd .
Het spijt me maar voor volgende week en dat weekend erop zul je een andere instructeur moeten zoeken .... Harald of Egbert misschien ??

Goed weekend en groeten,

Paul .

Oké Paul,

Veel plezier in het Sauerland, en met het vliegen zal wel loslopen, is altijd wel iemand die even helpen kan!!!

groeten Theo

@Han, er zijn ook watervliegtuigen

Bedankt Theo, komt goed :-).

Dan graag even jullie aandacht voor onderstaande link:

28e-oldtimerdag-saasveld-vliegers-gezocht

Deze dag vliegen we onder persoonlijke titel en Ikarus als club staat hier helemaal buiten.
Het zou natuurlijk wel mooi zijn als een aantal Ikarus piloten zou willen komen.....

Kijk maar eens :-).

Groeten,

Paul.

Laatst bewerkt door een moderator:
Luchtcircus Harsewinkel 7 en 8 juni.
Zijn er liefhebbers om dit jaar dit vliegfeest te bezoeken op zaterdag of zondag?
Ik wil wel een busje regelen bij voldoende aanmelding.

Egbert

Back