Modelbouwforum 2011 kalender

Wil je ook een kalender 2011 bestellen?

• Ja

Votes: 137 59,6%
  • Nee

Votes: 93 40,4%

• Total voters
    230
Status
Niet open voor verdere reacties.
Worden de winnende foto's bekend gemaakt ?

Als ik heeeeeeel eerlijk ben..... dan vind ik het verdomd lastig om 12 kwalitatief goede foto's te kiezen. Er zijn er een paar bij die goed zijn, maar sommigen zijn veel minder. Daar komt bij dat sommigen ook zeker niet geschikt zijn voor drukwerk. Ik zal eens met Robert overleggen.....

ik denk dat je toch richting foto's moet gaan kijken die met een spiegelreflex zijn genomen, vaak zijn die een stuk netter dan eentje die met een compactcamera is genomen.

misschien ook een goed punt qua eisen:
scherp, niet te veel onderbelicht (tenzij dit een versterkend effect heeft) en vooral beschikbaar in goede resolutie

Als het moeilijk is te kiezen, creeer dan een enquete! Leuk om te zien welke fotos door de forumleden leuk gevonden worden. Freek

Denk dat een enquête lastig gaat worden met ongeveer 126 foto's, dat aantal is inclusief de meerdere inzendingen van een gebruiker. (regel was 1 foto per gebruiker)
Wordt moeilijk kiezen, ben blij dat ik niet in de schoenen sta van Rogier en Robert om die keuze te maken :-)

Compactcamera's kunnen trouwens ook wel mooie (grote) foto's maken, ligt eraan hoe je ze instelt.
Mijn goedkope Casio zet ik meestal op standaard omdat ik het niet nodig vind om super mooie foto's in bouwverslagen te plaatsen, zolang het goed te zien is ben ik blij.
Als een model klaar is dan switch ik over naar HQ foto's. Maar goed, ik ben in ieder geval te laat om nog een HQ foto te plaatsen van m'n model voor deze kalender.

Oh, wat ik ben vergeten te melden: in m'n foto staat m'n naam.
Indien gewenst kan ik die er natuurlijk even uit halen.
Foto is gemaakt met een Canon EOS 450D (spiegelreflex)

We zijn bezig!! Heeft even wat langer geduurd, maar de selectie word gemaakt..

Robert

Laatst bewerkt:
Beste mensen,

We zijn er uit!

De winnaars (met postnummer van foto)

Jonkje, posting 6
Stephan le Sage, posting 12
gsipower, posting 47
Droopy'ke, posting 81
Bricksonwheels, posting 21
galensk, posting 60
driftingmenace80, posting 88 (2e foto)
Strutter, posting 90
cooper, posting 26
Frank61, posting 96
Rubenbosman, posting 127
Cesar, posting 94

12 foto's voor 12 maanden. We hebben geprobeerd een zo goed mogelijke verdeling van de discipline's aan te houden, uiteraard rekening houdend met de geschiktheid van de foto's. Ik snap dat smaak niet voor iedereen gelijk is, maar wij hopen met de bovenstaande selectie een goede keus gemaakt te hebben. De winnaars ontvangen van mij een PB met het verzoek om een hoge resolutie naar mij toe te zenden zodat wij hier zo snel mogelijk mee aan de slag kunnen gaan.

Robert en Rogier.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back