Mobius 1080p spycam

hier ook nog een vraagje over de mobius.
is het mogelijk om met de mobius in HD op te nemen op het sd kaartje, en tegelijk het beeld (niet in hd) door te sturen naar de grond(fpv setje waarschijnlijk)

groeten

Als ik de mobius in de horizontale as 90 graden kan draaien dan past alles een stuk beter op de quad. Nadeel is dat ik dan geen breedbeeld maar "hoogbeeld" heb. Iemand enig idee of ik de lens met sensor fysiek 90 grade draaienen kan? (Moet eerlijk zeggen, openschroeven om t te proberen voelt als iets te riskant) Als t mogelijk is dan kan de ik mobius op zn zij zetten en nog steeds met de juiste aspect ratio opnemen.

Je hebt verlengkabels voor de lens, als je die er tussen zet moet het kunnen.

Laatst bewerkt door een moderator:
hier ook nog een vraagje over de mobius.
is het mogelijk om met de mobius in HD op te nemen op het sd kaartje, en tegelijk het beeld (niet in hd) door te sturen naar de grond(fpv setje waarschijnlijk)

groeten
Ja hoor dit kan en is geen enkel probleem!

Je zou inderdaad kunnen kijken of je een beter resultaat krijgt wanneer je handmatig de witbalans instelt, wil wel eens een hoop schelen. De automatische settings zijn handig, maar niet altijd zaligmakend. Zeker niet bij wat minder licht! Als het goed is komt er binnenkort ook weer een nieuwe firmware versie uit, mogelijk dat ze daar weer eea in hebben verbeterd! Zou mooi zijn!

Vooral als je even de zon erin krijgt worden de kleuren wat minder. Het levert soms ook hele mooie kleuren op juist, vooral in de avond :)

Afgelopen middag een filmpje gemaakt met de Mobius. Whitebalance is vastgezet op Cloudy.

mooi gevlogen man !!!!!!!!
en heeel strak beeld met de mobius :)

wat doet 'CLOUDY' precies met de instellingen??

EDIT:

haalt ie bevoorbeeld die schaduw BLACKNIS eruit
zoals in mijn vid ???? @ 0:33min :(

Op welk tijdstip heb je die video gemaakt Danny? Dat het beeld zwart word heeft echt met de belichting te maken. Vaak vroeg in de ochtend of laat in de dag als de zon lager staat. De sensor kan het tegenlicht van de zon dan niet compenseren. Mijn video is gemaakt om 12.30 uur 's middags.

Standaard staat de Mobius op automatische witbalans (AWB). De camera kiest dan zelf de kleurtemperatuur uit.

578px-Color_temperature.svg.png

Tijdens ochtend- en avondzon is het licht geel (4000 kelvin)
Tijdens de middagzon is het licht 'neutraal' (5800 kelvin)
Tijdens zware bewolking is het licht blauw (8000 kelvin)

De automatische witbalans van de Mobius past zich op deze kleurverschillen aan. Omdat hij tijdens het filmen continue blijft meten kan het gebeuren dat je film van kleur verschiet, de ene keer word je beeld wat geler (of kleurrijker) de andere keer wordt je beeld wat grauwer (of blauwer).

Als je de camerabelichting op bewolkt instelt dan zal hij de witbalans wat geler maken om een neutraal beeld te krijgen. Doordat de balans vast staat blijft hij dit echter ook bij zonnig weer doen. Daardoor zal het geheel wat geler ogen, iets wat ik persoonlijk juist prettig vind bij een camera.

Ik denk niet dat het vastzetten van de witbalans helpt met de tegenlichtcompensatie. Ik ga mijn camera nu echter een tijdje op deze instelling houden, dus we gaan het binnenkort zien.

Kwestie van de belichting wat omhoog zetten dan heb je in de schaduw meer.

Ik betwijfel het menno dat het alleen white balance is. Bij tegenlicht komt meer bij kijken zoals auto backlight compensatie.
Zie hier mobius en hero2

Witbalans lost weinig op inderdaad. Gewoon met de belichting spelen, kom je een heel eind mee.

Kwestie van de belichting wat omhoog zetten dan heb je in de schaduw meer.

Witbalans lost weinig op inderdaad. Gewoon met de belichting spelen, kom je een heel eind mee.

Wat zijn jouw instellingen op dit moment als ik vragen mag en heb je voorbeelden?
Ik gebruik bijvoorbeeld al wel de WDR feature van de camera maar tegenlicht situaties blijven een drama, zeker als je van richting verandert tijdens het vliegen en de belichting snel wisselt.

Zal eens kijken wat er op het kaartje staat. Beeld blijft soms enorm wazig als je richting een laagstaande zon vliegt. Helderheid opzich is goed maar alles wordt 1 gloed. Doe je weinig aan. Is ook wel een mooie uitdaging :) Heb alleen de exposure wat lichter staan, verder alles standaard (ook wdr edg).

EDIT: Had al iets op YT gezet :)

Er is weer een nieuwe firmware uit voor de Mobius (Versie 2.1) met een hele hoop grote nieuwe wijzigingen. O.a. keuze uit bestandsformaat, mogelijkheid tot time-lapse video's (dus niet meer eerst foto's maken en dan samenvoegen) en een andere layout voor de verschillende modi.

Updaten kan weer via msetup.exe!

Uit de changelog:

v2.10 - Moved many global function toggles to each video mode for greater versatility
- Added Boot Mode Default toggle: Mode 1, 2 or 3 (Photo mode). Photo Mode works with (or without) auto-record and time-lapse functions turned on.
- Added Date Format toggles for local country standards.
- Added additional 50, 25, 20, 15, 10, and 5 fps video playback frame rate options.
- Added Time lapse Movie Function, with fixed 0.25, 0.5, 1, 2, 5, 10, 30 sec. frame capture delay options, or a Custom (hrs:min:sec.) frame capture option. Recordings will play back at the selected video playback frame rate giving native timelapse videos.
- Added AVI and MP4 movie file format options. AVI is non-standard format and cannot be edited without re- packaging or re-encoding.
- Added WVGA (848x480) Photo frame size option
- Changed 60s fixed Time-lapse Photo delay to a Custom setting (days:hrs:min). Camera goes to standby condition with delay >= 5 sec. to conserve battery charge.
- Added Date Stamp display toggle for Photo Mode
- Added Audio-only recording mode (voice recorder - no video). Clip length settings do not affect audio recording, which is always continuous recording (unless manually stopped) for 16 hours (with external power) before it will S/S/C to avoid the 4GB file limit. Recording file size is about 3.75MB/min.
- Added toggles for Web Cam Rotatation (180 deg.) and Web Cam Video Mode (H.264 compression with audio or MJPG without audio). H.264 also offers much smaller file sizes, less latency, and possibly smoother playback on some older display devices.
- Slowed Down Battery status LED blinking to count flashes easier.

Edit: Time-lapse video gemaakt rechtstreeks uit de Mobius..dus zonder tussenkomst van PC.

Back