Mobius 1080p spycam

Zo, eindelijk de Jello van de Mobius kwijt. Ik heb niet meer gezien of het hier al gepost is, maar dacht misschien is het aardig om deze oplossing ook even te delen.

Ik heb de Mobius wat zwaarder gemaakt door hem te plaatsen op 3-plakjes moongel, een plakje van 80 gram lood, nog een plakje moongel en dan de Mobius. Alles vast gezet met twee elastiekjes.

Had op RC-Groups al eens gelezen dat het verdubbelen van het gewicht van de Mobius helpt. Bij mij in ieder geval ook.
:-)

ben wat aan het uitproberen om foto,s te maken met de mobius
maar vind het resultaat niet echt super wat zijn de beste instellingen hiervoor
iemand hier ervaring mee .

ik vind dat hij toch aardige foto's maakt..

211ud5e.jpg

ja dat ziet er gelikt uit heb je nog wat veranderd aan de instellingen dan
of zijn dit de fabrieks instellingen

Ga deze cam bestellen alleen was ik benieuwd welke lens het beste is om te gebruiken als combi voor zowel af en toe fpv gebruik als ook alleen opnames te maken inflight.

Heb een tbs discovery waarbij ik hem als 2e cam wil gebruiken en heb ook een dji f450 waarbij ik hem denk ik ook als fpv cam ga gebruiken.

Kan ik dan het beste voor de groothoek of toch de standaard lens.
Ben benieuwd naar jullie meningen.

Moet zeggen dat het prima gaat met de Mobius op de gimbal. Helaas wordt de F550 toch wat te zwaar met skids maar ik was aangenaam verrast door de beelden. Het is wel niet zo goed als met de GoPro, vooral bij snel draaien heeft de Mobius wel wat moeite maar het ziet er toch best redelijk uit. Je het ook echt geen adapters en dergelijk nodig....gewoon wat stevige foam tape en een tie wrap en klaar :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kan me niet voorstellen dat dit normaal is bij een mobius, ik heb de laatste tijd heel wat filmpjes bekeken van de mobius en heb dit nog niet eerder gezien.

Ik heb er 2, zal de andere ook eens proberen ;). Misschien komt het door het converteren van het filmpje, ik kijk morgen eens naar het raw filmpje.

De Mobius heeft soms wel moeite met het licht. Maakt beelden erg donker als het contrast te snel wisselt of zo.

Kan dit in de instellingen aangepast worden of blijf je dit houden?

Volgens mij ben ik retatded aan t worden maar hoe gaat t opladen?

Ik verbind em en er brand een groen ledje.
Na een tijdje brand er een oranje ledje.
In de handleiding staat dat je dan even kort op de power knop moet duwen.
Ik doe dat, en krijg weer een groen ledje.

En nu? Oranje led = vol ? Of wat betekend ie?

RTFM

1. doe de mobius uit
2. sluit de mobius aan op een lader of computer (let op, liefst minimaal 1A laad vermogen)
3. bij aansluiten gaat de mobius aan en automatisch in film modus (gele ledje gaat branden)
4. Druk even kort op de powerknop zodat de mobius uitgaat, anders verbruikt hij meestal meer stroom dan je er in weet te laden. (je ziet nu het groene ledje alleen nog branden, dit is een indicatie dat de Mobius oplaadt)
5. Als het laden klaar is, gaat het groene ledje uit. Er brandt nu geen enkel ledje meer.

Dat doe ik maar daar staat niets over een oranje led tijdens opladen :P snap dat geen led betekend dat ie vol is.

De Mobius heeft soms wel moeite met het licht. Maakt beelden erg donker als het contrast te snel wisselt of zo.

Kan dit in de instellingen aangepast worden of blijf je dit houden?

Je kan ervoor kiezen om eea in plaats van automatisch manueel te belichten. Dit kan je instellen met msetup.exe. Het zorgt ervoor dat de belichting e.d. constant is. Voor algemeen gebruik is vaak echter alles op automaat laten staan het prettigst...anders blijf je wisselen. Wel zijn er nieuwe ontwikkelingen dat je via de android software een aantal profielen kan maken, dan zou je bijvoorbeeld "zonnig, blauwe hemel", "donker, bewolkt" etc aan kunnen maken en kunnen inladen in de mobius voordat je gaat vliegen.

Vergt wel wat experimentatie voordat je het beter hebt....de vraag is of je daar zin in hebt:):banana:

Dat doe ik maar daar staat niets over een oranje led tijdens opladen :P snap dat geen led betekend dat ie vol is.

Je bedoelt met oranje led, gele led:) Als je dus de "oranje (gele!!)" led ziet, staat de mobius in film modus. Even op de powerknop drukken en de mobius gaat uit. Nu brand alleen nog het groene ledje totdat de mobius vol is. De eerste keer kan het een aardige tijd duren voordat de mobius vol is, zeker als je hem via een usb poortje van een pc oplaad.

Ben benieuwd of iemand mij nog iets over het verschil in lenzen en hun toepassing kan zeggen?

Alvast bedankt :cool:
Ga deze cam bestellen alleen was ik benieuwd welke lens het beste is om te gebruiken als combi voor zowel af en toe fpv gebruik als ook alleen opnames te maken inflight.

Heb een tbs discovery waarbij ik hem als 2e cam wil gebruiken en heb ook een dji f450 waarbij ik hem denk ik ook als fpv cam ga gebruiken.

Kan ik dan het beste voor de groothoek of toch de standaard lens.
Ben benieuwd naar jullie meningen.

Je bedoelt met oranje led, gele led:) Als je dus de "oranje (gele!!)" led ziet, staat de mobius in film modus. Even op de powerknop drukken en de mobius gaat uit. Nu brand alleen nog het groene ledje totdat de mobius vol is. De eerste keer kan het een aardige tijd duren voordat de mobius vol is, zeker als je hem via een usb poortje van een pc oplaad.

Inderdaad, geel (ook al ziet hij er oranje uit)
Dat verklaard een hoop, begrijp niet goed waarom het gele led twee keer terug kwam, misschien iemand anders met zn poten er aan gezeten :P
Bedankt voor de uitleg!

Back