Mobius 1080p spycam

Ik zal eens proberen met opname aan/uit en misschien maakt 720p vs 1080p ook een verschil, maar volgens mij heeft Isoprop het gewoon mis.

OKay, here it is on analog tv (black and white because the signal is NTSC, tv can only do PAL):

i623.jpg

No real difference. Also tried with and without recording and 1080 and 720 modes, it all made no difference. Latency is in the 100-150 ms.range.

Laatst bewerkt:
Ik heb de OSD en FPV er eens tussen uit gehaald, en de mobius direct aan die tv gehangen. Resultaat is precies 100ms:

v3a4e8SEpto[/media] lag - YouTube

De rest is allicht de OSD (frame buffering?) of de FPV zender/ontvanger, maar tesamen is dat kennelijk niet veel meer dan 20ms.

Laatst bewerkt door een moderator:
ik vraag me af of je er echt zo veel van merkt tijdens een vlucht...

Ik heb het ontdekt omdat ik in vlucht merkte dat ik steeds te laat reageerde toen ik probeerde mijn hoogte constant te houden in een plek met weinig ruimte. Met mijn CCD had ik daar nooit echt last mee gehad.

Dit is de exacte vlucht waarna ik eens probeerde als ik met vinger voor de camera bewoog of dat vertraging gaf op het scherm (en merkte dat het inderdaad zo was):

YCG9V71kWx8[/media] induced oscillation due to camera lag - YouTube

Daar waar ik draai zie je dat ik vlieg als een sukkel. Dat ben ik ook nog wel, maar niet dermate dat ik niet kan hoveren.

Nu, meestal heb je er geen last van met de mobius, maar als je bijvoorbeeld je hoogte op een paar cm probeert te houden, dan begin je heel snel to yoyo'en omdat je correcties steeds nets iets te laat zijn, zoals in die video. Ik vermoed ook als je heel snel en/of acro vliegt dat het een probleem is.

Overigens ben ik nog verder aan het testen. In NTSC modus lijkt de latency kleiner. Ik krijg alternered 67 en 100ms latency op mijn tv die geen NTSC ondersteunt. In PAL mode is het altijd 100ms.

Ik zal eens kijken of ik het nauwkeuriger kan meten. Kan hier filmen op 1200 fps maar de onnauwkeurigheid van de analoge tv zal het probleem zijn

4

Net gemeten en vanwege de onnauwkeurigheid van de tv en het 50hz pal signaal kom ik uit op 120-136 msec vertraging. Gemeten via een led die van kleur verschiet op 600fps video. Delay is tussen 72 en 82 frames (laatste frame oud beeld en eerste frame nieuw beeld). Dit met 1080p opname actief.

Gewoon een losse ccd cam gebruiken om op te vliegen.. Kan er ook veel minder fout gaan. Net wat er al gezegd is, dit is origineel een sleutelhanger camera. Leuk om (overigens mooie) beelden op te nemen, maar om nu het lot van je multi van die camera af te laten hangen.. Wel leuk om de tests te zien trouwens.

Zijn er waterdichte behuizingen voor de Mobius?
Neem me niet kwalijk als het al voorbij gekomen is, nu geen tijd om al die pagina's te lezen.

waterdichte behuizing

Jammer dan is het voor mij geen alternatief voor mijn gopros 960.
Gebruik mn cameras ook op het water.

heb deze mobius cam op een pet geplaatst om wat vluchten te filmen. Werkt meer dan behoorlijk!

Klopt hier nog een...gewoon een stukkie plak klitteband erop en go... Ideaal kan je je eigen vluchten mooi filmen..Echte een leuke cam voor weinig geld :D

Back