Mobius 1080p spycam

Discussie in 'Multicopters' gestart door lennie054, 8 jul 2013.

1. Maarten112

Maarten112

Lid geworden:
    22 feb 2011
    Klopt inderdaad Menno, er zijn oudere combinaties van groothoeklens modules (Lens + CMOS) op de markt waar problemen mee zijn geweest. Het beeld was dan in de hoeken niet scherp.

Bij de nieuwere groothoeklens modules en groothoeklens Mobius is dat over.

Super resultaat Danny als je bedenkt dat het al schemerig was!! Je zou met de groothoeklens ook op 720p met 60fps kunnen filmen. Kan wel eens beter resultaat opleveren als je hard vliegt. Met 720p wordt de filmhoek wel weer kleiner dan met 1080p.

Voor iedereen: vanacht is er een nieuwe firmware versie uitgekomen die wat kleine bugs verhelpt (voornamelijk kleine render problemen als je het beeld 180graden draaide) maar die het binnenkort ook mogelijk gaat maken om het beeld van de Mobius live te zien op je android toestel met een usb OTG kabel.

Ook is de manier waarop de Mobius met de sd kaart communiceert veranderd. Dit kan problemen met kaarten die niet herkend worden of niet goed beschreven worden oplossen, maar ook problemen veroorzaken met kaarten die nu wel goed werken.... Wil je zeker weten dat de kaart en de Mobius compatible zijn? Kies dan voor een class 4 sd kaart van Kingston! Deze worden door de originele fabrikant aangeraden en daarom altijd bij elke firmware update uitvoerig getest!

2. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Update werkt met mijn Transcend Class 10 kaartje.

3. DannyMetall

DannyMetall

Lid geworden:
    14 jul 2013
    Vindt het Resultaat ook S.u.p.e.r bij deze Schemering :D
    had het heel druk gehad de hele week en wou toch ff vliegen
    dan maar ff in me tuintje met de BO miniH
    de kleuren zijn mooier en het is haarscherp :)

als het droog is en de wind is niet meer stormachtig ga ik eens het bos in ermee!!

4. Maarten112

Maarten112

Lid geworden:
    22 feb 2011
    Goed om te horen dat deze nu wel werkt!

Ik kom er zojuist achter dat de live beeld output naar Android zojuist werkend is!

Hoe werkt het:

-Download de mobius configuratiesoftware op je android: aMCA Mobius AC
    -Download het android programma ExtCam Mobius AC HD op je Android toestel
    - Koop een USB OTG kabeltje welke op jouw android device past (bij mij, via Ebay of waar dan ook. Zolang het maar een "OTG" kabel is zou het moeten werken)
    - Sluit je Mobius aan op je android device via de USB OTG kabel

- Vervolgens zal aMCA Mobius AC automatisch gestart worden. Hier kan je je Mobius instellen zoals je wilt. Het is aan te raden om "USB Data Port Charging" op Disable te zetten, anders trek je de batterij van je telefoon leeg met de Mobius
    - wanneer je op de "opname button" van de Mobius drukt zal automatisch ExtCam Mobius AC HD opstarten, waarmee je live het beeld van je Mobius kan bekijken, opnemen etc!

5. menno

menno

Lid geworden:
    29 jun 2009
    Ben wel benieuwd naar je resultaat Danny. Kun je ook een klein stukje op 720P 60 narrow doen? Ik vlieg zelf nu namelijk met de standaard lens, als je hem dan op 720P 60 zet dan is het net of je door een koker aan het kijken bent.

Kan ook mijn camera gewoon een tikje omhoog richten want verder is de Mobius met standaard een top camera! :D

6. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Ik wil ook wel even 720p 60 zien..

7. topix

topix

Lid geworden:
    9 sep 2013
    Ff vraagje hiet over ik zit nu achtet me computer en er is een update voor de program version naar 2.0.3.5 maar zit nu al 10 minuten te wachten en er gebeurt niks. Er staat alleen progress 0% verder gaat hij niet:-/

8. Maarten112

Maarten112

Lid geworden:
    22 feb 2011
    Probeer gewoon de nieuwste msetup met de hand te downloaden of msetup uit te voeren als administrator (rechter muisknop --> uitvoeren als administrator).

Ik denk dat het programma geen rechten heeft vanuit windows om tijdelijk het bestand op te slaan

O ja: http://www.mytempfiles.info/mobius/

Daar vind je de nieuwste msetup!

9. Afiso

Afiso

Lid geworden:
    19 nov 2012
    opnieuw proberen in andere usb port.

10. topix

topix

Lid geworden:
    9 sep 2013
    Gaat niet om de nieuwe firmware maar om het programma er voor maar zoek het wel uit na me vakantie heb de nieuwe firmware er wel op gezet;-)

11. Afiso

Afiso

Lid geworden:
    19 nov 2012
    Zo zo, met de houder van de action camera van de Action m'n mobius camera bevestigd en met wat oorplugjes.
    Zonnig weer wat wind maar ga hem toch ff testen. Hmmmm Amsterdam mocht je wel vliegen toch? Aah zie geen Apache helikopter rond vliegen dus komt goed. ;)

12. Rubaaaa

Rubaaaa

Lid geworden:
    21 jun 2013
    volgens mij mocht je juist alleen in de buurt van het haarlemmermeer vliegen :p

13. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Wat een enorme oorpluggen lijken het op de foto. Ben benieuwd naar het resultaat. Ik heb de boel ook nog niet trillingsvrij.

14. Afiso

Afiso

Lid geworden:
    19 nov 2012
    Mooie scherpe beelden en best trilling vrij met al het wind dat er stond en ik vloog best hoog ( hoge bomen vangen veel wind), maar wel jellow te zien. Je kan er net niet op surfen :|

Wind nam me F450 af en toe mee in Atti mode. Je merkt het gelijk dat je lipo's sneller leeg gaan. En is vandaag wel verdomme koud zeg.
    Ga zo wat beelden op youtube gooien.

15. bluefalconholland

bluefalconholland

Lid geworden:
    6 jun 2007
    Jellow onderdruk je met gewicht. De camera samen met accu op een aparte plaat en die dempen.

16. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Ik vraag me af hoe je dat met een F450 doet. Heb je suggesties..:confused:

17. bluefalconholland

bluefalconholland

Lid geworden:
    6 jun 2007
    Dat begrijp ik wel, zou zo ook niet weten. Misschien het concept is niet zo goed doordacht?

18. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Zit ook een beetje te dubben om mijn spul over te zetten op een Hoverthings frame. Sowieso om wat meer ruimte te hebben maar ook omdat blijkbaar je dan de trillingen beter onder controle hebt. Maar ben er nog niet over uit.

19. Alexzzz

Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Ik heb me helemaal suf getest op een F550 met de mobius, maar ik krijg hem niet jello-vrij. Op de mini's geen enkel probleem:)

20. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Grotere props, meer massa, meer trilling. De cam op een mini met beschadigde props is nog strak beeld inderdaad.

Je moet een demper maken, ontkom je niet aan. Ik ben hier nu mee bezig, helpt al maar kan nog beter:

Deel Deze Pagina