Mini H blackout

Discussie in 'Multicopters' gestart door johnnypoep, 7 okt 2013.

1. markjuhh

markjuhh Forum veteraan

Lid geworden:
    4 jan 2009
    Stuur maar een PBtje wanneer je m nodig hebt ;)

2. crg

crg

Lid geworden:
    4 jan 2012
    Oke dat zal ik zeker doen haha :)

Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  3. Schiksie

Schiksie

Lid geworden:
    26 jul 2012
    Na de post van 6cell te hebben gezien nu ook nog een mini aan het bouwen met de hk 550 bodem plaat :D. De ZMR vliegt trouwens ook prima !

4. Lama

Lama

Lid geworden:
    5 nov 2010
    maar ,maar ,Jeroen word tijd voor een Loods kerel, je kunt zo een winkel beginnen :p

vlieg je ze allemaal los of inmiddels ook fpv?

5. Schiksie

Schiksie

Lid geworden:
    26 jul 2012
    Zondag voor het eerst even FPV met de fatshark geprobeerd Nick, was toch best eng ha ha. Ik heb even die camera voor een ladybird besteld dan kan ik miniatuur oefenen :D. Een loods zou niet gek zijn ja ha ha...kon ik daar ook mooi vliegen. Op deze mini die ik nu bouw ga ik ook een FPV setup bouwen.

6. Lama

Lama

Lid geworden:
    5 nov 2010
    mooi we wachten op de filmkes :p

7. DannyMetall

DannyMetall

Lid geworden:
    14 jul 2013
    moet toch terug komen op mijn woorden over de PLASTIC prop zooi !!
    vliegen toch beter dan ik had gedacht die GEMFANS :D
    na het testen met carbon versterkte PROPS (HQPROP) heb ik duidelijk verschil gemerkt
    :thumbsup: paar setjes gekregen voor teTesten :thumbsup:

mijn Favoriet is dus toch de GEMFAN 5"x3

GEMFAN VS HQPROP TEST - VID

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  8. kammetje

kammetje

Lid geworden:
    5 okt 2012
    danny.. heb jij een blackout mini H?

9. DannyMetall

DannyMetall

Lid geworden:
    14 jul 2013
    Ja .. heb alleen 2 aanpassingen laten maken:
    -onderplaat veranderd met me naam
    -breedere armen laten maken voor de esc's ;)

alleen echt wel wennen zo'n Puppy .. maar wel super om tevliegen !!!
    heb nog wel wat lipos nodig om de mini te temmen :p

10. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Hey Danny. Leuk om jouw vergelijking te zien. Je moet echt van dat geratel geluid af man :D.

Wat jij vergeten bent denk ik is om je Naza gains opnieuw af te stellen voor de HQ prop. Denk dat je pitch gain en wellicht je roll gain omhoog zou kunnen. Dan zou je dus niet "pitching back" ervaren als je naar beneden gaat.

Heb zelf ook een en ander vergeleken en heb zelf voor de HQprop gekozen. Hier mijn argumentatie.

Gemfan 5x3 -> Flinke power, vlieg gedrag perfect, directe respons op de throttle. Goedkoop, geen angst. Gewoon crashen en vervangen.
    Zeer grote nadeel voor mij was makkelijke jello productie in zonnige omstandigheden. Dat laatste is voor mij een grote ergering :(

HQProp -> Iets minder power wat ik makkelijk kan permiteren, wat smoother throttle response, meer gains nodig, langere vluchttijden, aardiger voor de motoren en ze gaan zelf op 4S makkelijk met MN1806, maar OOK GEEN JELLO PRODUCTIE in zonnige omstandigheden :D:D. Dus ben uiteraard voor de meest smooth beelden gegaan :D

Meer testen volgen uiteraard!

11. DannyMetall

DannyMetall

Lid geworden:
    14 jul 2013
    bohja dat geratel maakt me gek!!!
    waar moet ik dat zoeken denk je??
    meer schuim onder de CAM?

Thanks voor de TIPS ;)

12. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Geratel moet ergens uit je frame komen. Dat kan een los schroefje zijn, een draadje of van alles wat bij vibraties kan bewegen. Is soms lastig zoeken, maar als je deze zonder camera ook hoort kun je makkelijker zoeken. gewoon van alles aanraken terwijl de props draaien en je de quad vasthoudt. Als je de ratelende onderdelen aanraakt zul je horen dat het ophoudt.

13. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Kan als je pech hebt ook een lagertje zijn...
    Dit is goed te controleren door ze zonder prop te laten draaien..

Heb ooit uren lopen zoeken met zoiets,(grote hexa) en bleek een motorlager niet fris te zijn... Die maakte ander geluid dan de overige 3. Dus per motor testen (kabel uit naza halen van de overige motoren.

14. Alexzzz

Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Klopt, vooral die kleine lagertjes zijn kwetsbaar. Ik heb laatst van een mini motor de lagers eruit gehaald en een paar uur in WD40 laten weken, daarna waren ze weer helemaal geruisloos:)

15. heyudude

heyudude

Lid geworden:
    12 sep 2013
    Oh jee moet ik ook nog het vak motor monteur leren ;)
    Handige tip mocht het nodig zijn ooit: dank!

Mijn mini heeft een dirty en clean sectie: nog trillingvrij gelukkig

16. topix

topix

Lid geworden:
    9 sep 2013
    Kan ook aan mobuis liggen heb ik namelijk ook met me mobuis heb hem zelfs al open geschroefd om te kijken als er wat los in zit... maar niks raars gevonden.. soms is het er en soms niet..

patrick

17. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Dit klinkt niet als een lagertje. dan hoor je meer een koffiemolen geluid. Dit is echt een simpel iets wat los zit en ergens tegenaan komt.

Dit zijn wel tiger motoren wat danny gebruikt :D. Die lagers gaan wat langer mee dan die HK dingen.

Ja er hoeft ergens een schroefje maar lost te zijn wat tegen een ander metaaltje aankomt :D

18. Gerard_nl

Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    7 sep 2002
    geloof gerust iemand die voor 30k lagers per periode hier op zijn werk er doorheen draait, wat je hoort is geen lager.

er zit ergens iets los.

wel kek filmpje danny

19. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Wat zou het "mooi" zijn als het wel een lager is ;) ...Ik geef enkel een optie aan,omdat ik ooit eens 1 malig iets vergelijkbaars heb meegemaakt. Daar was het lager niet rot zoals het zand / koffie molen geluid, maar deze had wat speling (niet echt voelbaar) erop, en was daardoor iets uit het lood bij belasting. Dat maakte het klapperende geluid. Na vervanging van betreffende motor lager was het weg.
    Dit heeft me letterlijk dagen gekost om achter te komen. (was een machine die werd gebruikt voor filmopnames)
    Op cam, vervormt het geluid behoorlijk, en is het soms niet wat het lijkt... Daar kwam ik toen achter...

Wat ook nog kan is dat je wat hoogte speling erop hebt, dan kan je hem heel weinig heen en weer /op en neer bewegen. Even voorzichtig voelen aan alle motren en als je fijn gevoelig bent , merk je het vanzelf dat er 1 wat afwijkt. Dit geeft bij normaal draaien geen probleem, maar met prop, en dus belasting ook een raar geluid...

Als er wat los zou zitten, zou dit mijn nummer 1 verdachte zijn:
    De cam face. Deze zit met rubbers wel klem gezet, maar wie weet zijn de rubbers niet strak genoeg, bij testen had ik er wel vertrouwen in... Bij de tbs, was het veel losser en daar nooit geen probleem van gehad.

Anders even filmpje maken, zonder props kijken of het er dan nog is zit...

Dat het in de cam zou zitten kan ook nog zo zijn, dat daar wat resoneert, behuizing of zo.. Tis wel koud en daardoor is plastic ook niet meer zo flexwiebel...

Zonder cam hoor je het niet, dus kan ook nog cam bevestiging zijn. Daar wat dempends onder te zetten...

Al met al veel om te kunnen testen.

20. Thom

Thom

Lid geworden:
    28 jul 2009
    even een vraagje tussendoor voor de fpv mini vliegers, Ik ben bezig met de bouw van de hexa versie van Nederlandse bodem. Ik heb hier een naza opzitten met eventueel gps. Nu heb ik de keuze uit een 200mw of 500mw video zender. Zijn er mensen die ook met de mini 200mw zender vliegen op 1.3 en hier genoeg range aan hebben?

Deel Deze Pagina