Mini 3 channel rc hekicopter

• Topicstarter Topicstarter dirtbike72
  • Startdatum Startdatum
full
full
full
Hallo allemaal,
Ik heb voor mijn zoontje een X-Power minihelicopter met gyro op de modelbouwbeurs in Goes gekocht, maar na een paar craches is er iets van de bovenste rotor afgebroken.
Sorry voor de rare uitleg, ik ben een helicopternoob:newbie:.
Zijn er hier mensen die mij hierbij kunnen helpen dit te herstellen of vervangen, of weten waar ik mischien onderdelen kan kopen.
Als er iets moet aangekocht worden dan het liefst een shop waar je kan betalen met een overschrijving, ik heb geen paypal of iets dergelijks.

Laatst bewerkt door een moderator:
full
full
full
Hallo allemaal,
Ik heb voor mijn zoontje een X-Power minihelicopter met gyro op de modelbouwbeurs in Goes gekocht, maar na een paar craches is er iets van de bovenste rotor afgebroken.
Sorry voor de rare uitleg, ik ben een helicopternoob:newbie:.
Zijn er hier mensen die mij hierbij kunnen helpen dit te herstellen of vervangen, of weten waar ik mischien onderdelen kan kopen.
Als er iets moet aangekocht worden dan het liefst een shop waar je kan betalen met een overschrijving, ik heb geen paypal of iets dergelijks.

in de webshop waar ik de mijne net gekocht hebt kan je dat kopen voor 7EUR 50 , gratis verzending : V-MAX/Gyro 3CH Heli Repair Pack & Balde - Buy Align, Esky, Walkera, FlySky, RC Toys and CNC Metal Upgrade Parts at rcmodelpart.com - Powered by iestore 1.6.0.0

zit zo geen reserve onderdeel bij trouwens ?

edit : vrees wel dat je enkel met paypal kan betalen ... maar een accountje is snel gemaakt en handig hoor (als je een creditkaart of mastercard hebt)

Laatst bewerkt door een moderator:
Er zaten alleen 2 grote schroeven en 3 kleine staartschroeven bij.
Zou er iemand zijn die dit onderdeel kan bestellen of meebestellen voor mij, ik zou natuurlijk vooraf betalen en de verzendkosten naar mij ook bij betalen.

Hoi speedy bob,
Eén van de linkjes tussen de flybar (staaf met de gewichtjes aan de uiteinden) en de bovenste rotor is kapot.
Tenminste, is het linkje aan de ander kant nog heel?

Ze zitten met het oogje om op een bolletje geklikt.
Als ze los te krijgen zijn kost het weinig.........maar het gaat wel om precies de juiste maat, anders lukt het niet of draait het niet soepel waardoor de helikopter niet meer goed vliegt.

Wat is de maat?

Van de Buretoy's Firespy zijn ze los (per twee) te krijgen voor € 1,50:
Choppershop.nl - Voor de prachtige radio grafische helikopters.

Totale lengte is 13 mm, maar ook de plaatsing van het gat en de diameter van het gat is belangrijk.......
Rotorsysteem is toch net weer iets anders.

Misschien ook te vinden voor jou helikopter?
Even zoeken, anders misschien toch een kompleet nieuwe rotor.

Overigens vliegt die Firespy S.1 ontzettend leuk (met gyro) en is er na 3 maanden en diverse crashes nog niets kapot!

Peter

Er zat maar 1 linkje op, maar dit is niet kapot, het is dat deel van de balansbaar met 2 pennetjes op, waar de bovenste rotor op balanceerd via het linkje naar de balansbaar.

speedy bob,

Misschien even posten in het MAX-Z X-Power Heli(etje) draadje.
Wellicht dat daar iemand weet waar je het onderdeeltje kan kopen.

Succes.

Peter

Back