Mikado logo 480 xxtreme

4000mah 25c raad ik aan. Ik vlieg ook met 3600 55C lipo's en voel echt geen enkel verschil tijdens het vliegen. Ik geef dus de voorkeur aan de 4000mah simpelweg omdat ik dan iets langer kan vliegen

Welke merk vlieg je?

Ben zelf fan van de Zippy Compacts. Zit aan de 4000 6s 25C te denken. Gewicht 557G

Uit eindelijk, is deze heli helemaal niet zo 'goedkoop'om te vliegen. Schade is toch aardig in de cijfers gelopen. Vanavond na veel denk en speurwerk kom ik er na 3,5 uur achter dat ook de swash krom is. Dus de uiteindelijke schade, (hoop toch echt dat ik nu niks meer tegen kom):
Canopy
Linker frame
Main gear
Main shaft
Tailboom
Featering shaft
Bladen
Skids
Bodemplaat
2x Lagers main shaft
2x Lagers tail
tail shaft
tail featering
Swash

Pff ben er echt wel ff goed ziek van, en een smak geld waar ik van sta te kijken!!
Hoop dat ik hem af krijg voor as maandag op de meeting. maar vrees toch het ergste.....

Daarom had ik in de Logo 400SE servo's met kunststof tandwielen. Scheelt je heel veel schade omdat daar de kracht naar toe kan.

Balen van die lange lijst Nigel. Mikado is gewoon erg duur in onderdelen.

Mijn vraag is of onderstaande ontvanger geschikt is icm een Futaba 10CG zender. De ontvanger plaatst ik op een logo 480 super combo, dus met mini Vbar. Ik zie ook duurdere ontvangers, wat is nu het verschil?

Futaba Nieuw R6303SB SBUS (vervangt oude R6203SB)

Futaba is nog allemaal nieuw voor me.

De Futaba 6303SB heb ik op mijn beide Logo's 700 zitten. Werkt prima met de T7C en 14SG. De 10CG zit er tussen in en verwacht daar geen problemen.

De nieuwe 6303 heeft een kanaal toewijzingsfunctie erbij gekregen, iets wat je alleen misschien kan gebruiken bij planken, verder identiek aan de 6203...voor heli's geen verschil.

ne5yha2e.jpg

Wacht op de ontvanger! Kon eerst via een kennis een 7008 ontvanger overnemen alleen gaat deze helaas niet samen met mijn 10CG.

Back