mijn x-ray t1fk04

• Topicstarter Topicstarter freekthefreak
  • Startdatum Startdatum
ja zal best waar zijn maar dan heb je het over pro's wat ik niet ben dus voor mij maakt het niets uit.
Ik weet ook wel dat het meer weerstand geeft maar dat weegt niet op tegenover het gemak van zo snel je motor te kunnen wisselen zeker als je niet zo handig bent met een soldeerbout.

Overgens zou ik de stekkers gewoon solderen hoor die 4mm goudcontacten zijn nog best duur ook :mrgreen:

Pasqual zei:
Elke connector heeft een bepaalde contactweerstand. Waarom denk je dat hij deze connectors moet dumpen en gewoon rechtstreeks moet solderen. Juist de connector heeft zo'n hoge overgangs weerstand dat er door hoge strome warmte in de connector onstaat en zo dus de connector laat smelten als de stroom te hoog wordt die er door loopt.

Nu is dat bij goudconnectors wel stukken lager maar er blijft altijd een contactweerstand en als je direct soldeerd is de contact weerstand het aller laagst.

Waarom solderen de echte pro's zelfs hun accu's? Juist omdat kleine beetje weerstand van de accuconnector ook te omzeilen om zo weer 1/10de van een seconde sneller te zijn per rondtje.

Dus helemaal geen fabeltje en gewoon waar allemaal.
het geld hetzelfde bij zwemmen, de top gebruikt goede zwempakken, om tiendes sneller te zijn, maar op gewoon clubniveau maakt het geen moer uit!.. pas als je echt snel bent en goed wil meedoen is dit een vereiste. voor een beginnend rijder is het niet nodig.. maar daar ging het niet om.
als freek door wil rijden met zijn 13x2 haal ik ze er wel af, maar ik denk dat hij het nog beter kan dan ik aangezien zijn beroep

Zeg dan niet dat het onzin is en dat er geen weerstand zit tussen de contacten ;) Elk type connector heeft een weerstand. Bij de 1 is dat weer anders dan bij de ander. Hoe onstaat er nu altijd verwarring over dit soort dingen. Juist door zulke antwoorden te geven :?

Als je niet zo handig ben met de soldeerbout is het helemaal lastig om een 4mm goudconnector bus te solderen. Ik zou gewoon de draad rechtstreeks op de motor doen. Is makkelijk zelf te solderen zeker bij een niet V2 motor. Als je niet kan solderen wordt zo'n bus een tin zooitje en blijft niet vast zitten als je niet kan solderen.

Maar nogmaals: Met dat soort standaard motor connectors is het voor iedereen aan te raden om ze te dumpen. Zeker als je geen Mabuchi 540 gebruikt.

TT-01 rcdriver zei:
het geld hetzelfde bij zwemmen, de top gebruikt goede zwempakken, om tiendes sneller te zijn, maar op gewoon clubniveau maakt het geen moer uit!.. pas als je echt snel bent en goed wil meedoen is dit een vereiste. voor een beginnend rijder is het niet nodig.. maar daar ging het niet om.
als freek door wil rijden met zijn 13x2 haal ik ze er wel af, maar ik denk dat hij het nog beter kan dan ik aangezien zijn beroep

Gelukkig zeg ik ook nergens dat Freek het moet doen. om zo overal zijn connectors te verwijderen. Het was een voorbeeld om te laten zien dat een connector wel een weerstand heeft en dus geen onzin is :?

Maar hij kan zoizo die standaard dingen wel skippen bij de motor want die hebben een veelste hoge weestand zelfs bij 18Turns beginnen ze al te roken :?

En, niet geheel onbelangrijk, door een aanvaring met gras of een andere deelnemer zouden connectoren los kunnen raken, waardoor de auto stil valt. Met alle gevolgen van dien! (zie foto's :mrgreen: )
Lekker direct er op solderen.

Ik neem aan dat je je auto liever niet zo ziet :mrgreen:
Img_6762.jpg

Kopie%20van%20IMG_6763.JPG

Ik raakte perongelijk door een takje einde rechte stuk op mijn dak. Florian (maxxcellaretedfreak) reed achter mij. Beide reden we Modified. Dit was het gevolg. Gelukkig niks kapot, bij mij athands, bij florian was zijn Hub gebroken. Ach ik kon zo weer door rijden :mrgreen:

Groet Robert

Ik heb onlangs al m'n tamiya ! stekkers vervangen voor goudkontakten...

niet omdat ik er problemen mee heb gehad, maar omdat ik overal lees dat het ''zoveel beter is'', en ''veel minder weerstand''..

ik heb een 13x2 gereden met tamiya stekkers (zonder problemen), en nu heb ik een novak 6.5 brushless, die ook een hele tijd met tamiya stekkers heeft gereden..nog nooit problemen mee gehad...

ik merk nou eerlijk gezegd helemaal geen verschil...

Nou, bij mij zijn Tamiya stekkers heel snel vast gesmolten. Vandaar ook dat ik die krengen er meteen af knip.

Omdat de contacten zo dun en bewegelijk zijn kunnen ze gaan vonken, vonken veroorzaakt warmte.
Ook een te dun contact oppervlakte zorgt voor warmte productie. Kortom weg die Tamiya dingen.

Groet Robert

Robert waarom zo klein schrijven iedereen mag het weten :D, ik botste tegen robert op en ik brak een front hub en hij niks

hmm ok dan doe ik ze er wel rechtstreeks op

iig bedankt voor de reacties iedereen

He Freek,

Ik zie dat je mijn auto hebt gekocht, vele betere keus dan je Tamiya upgrade :wink:

Veel plezier er mee in iedere geval

En toch leuk om te horen dat mijn body in de smaak valt hier.

Groeten,

Ricardo

Ps. Hebben ze bij ERCE niet gezegt dat het een bekende auto/rijder daar is?

Rico zei:
He Freek,

Ik zie dat je mijn auto hebt gekocht, vele betere keus dan je Tamiya upgrade :wink:

Veel plezier er mee in iedere geval

En toch leuk om te horen dat mijn body in de smaak valt hier.

Groeten,

Ricardo

heyy

kvind t zelf ook n zeer mooie kap..
maar hij is nog ni niet mee geweest naar erce dus dat weet ik niet..

ps wat had jij er voor electronica in zitte als ik vrage mag?

o en wie heeft die kap gespoten ?

wil hem eigenlijk wel weer zo als ik n nieuwe koop :P

freekthefreak zei:
o en wie heeft die kap gespoten ?

wil hem eigenlijk wel weer zo als ik n nieuwe koop :P
ik weet wel adresje :wink:

nee dat hebben ze niet, omdat hij niet echt heeft gezegd van wie de auto was :roll:

Gelukkig zeg ik ook nergens dat Freek het moet doen. om zo overal zijn connectors te verwijderen. Het was een voorbeeld om te laten zien dat een connector wel een weerstand heeft en dus geen onzin is
ik heb nergens beweert dat het geen weerstand heeft! :wink:
wel dat het bij deze makkelijker is omdat je sneller wisselt en het veiliger is voor kortsluiting.
maargoed.

nee dat hebben ze niet, omdat hij niet echt heeft gezegd van wie de auto was
ik wist ook niet van wie die was om dat in in een winkel verkocht werd voor een particulier :wink:

He Freek,

Natuurlijk mag je weten wat voor electronica erin zat:

Ko Propo Mars zender
Ko Propo 2123 digitale fet servo
Ko Propo ontvanger
Regelaar LRP Quantum Competition
Reed Toen nog met 3300mAh Peak accu's
Heb er alleen maar 1 wedstrijd met een hang getunede 19turns gereden.
(Indien interesse staat alles te koop op het forum van ERCE)

Helaas heeft ie toen meer als een jaar stil gestaan wegen beeindiging hobby en heb ik besloten om hem dus te verkopen.

(Heb de hobby nu weer opgepakt maar dan 1:8 Brandstof)

Groeten,

Ricardo van Dam

En tja de body die komt van ................... gewoon eigen creatie.

He Freek,

Je blijft wel zeuren over die body he :D

Ik ga die kap niet nog een keer zo spuiten, kan wel voor iets soortgelijks zorgen.

Mail me maar op Rico890@hotmail.com voor meer info.

Groeten

Back