Mijn vlieg ervaring van vandaag

Ik ga op vakantie en ik neem mee .....
IMG20240730124745.jpg
IMG20240730124755.jpg

Afgelopen weken heb ik ook in Frankrijk gevlogen. Op 13 en 14 juli een wedstrijd in de Ardèche in de buurt van Montelimar. Het was een heel steile helling met een redelijke noorden wind.
TOA-Trricastin.jpg

Op de achtergrond de drie koeltorens van de kerncentrale van Tricastin.

Nog een Plaatje
ToA-Helling.jpg

In de week erna zat ik in de Ecrins, waar ik ook gevlogen heb, daar op de Puy de Manse, in de buurt van Gap. Een puist in het landschap waar je in 20 min naar boven loopt en je bij w tot NW wind kan vliegen tot in het 'oneindige', zeker vanaf ~13:00 h wanneer de zon op de helling staat.
Puy de Manse.jpg
Afbeelding van WhatsApp op 2024-07-24 om 15.13.40_16734a09.jpg

Hoe bedoel je te moeilijk maak? Dat je alles moet voorbereiden en meenemen op vakantie?
indirect. ik woon nu erg klein, en bijvoorbeeld een tas inpakken, of de spullen die mee moeten eerst hierheen halen, kost zo dermate veel moeite dat ik dat nu niet trek.
echter, ik ben met een oplossing bezig, dat dit uit de wereld is, en ik gewoon (zoals een normaal huis bewonen) alles hier heb, en genoeg ruimte om uit te zoeken wat mee moet naar de helling.
dit is al heel lang zo, en nu bijna opgelost. ik zeg dat ook al heel lang, maar mijn punt was, ik blijf volhouden en doorgaan tot het zover is.

Hallo MlvDoesburg. Ik vind de vliegende vleugel in roze leuk. Klein en compact. Welk model is dit?

img-20240728-wa0025-jpg.588730

Het is een eigenbouw kistje.
Heel simpel te bouwen!

Piepschuim vleugel met een balsa voor en achterlijstje en een klein liggertje. Deze is met kaftpapier bekleed. (Brown paper met verdunde witte houtlijm)

Rompje en spanten hebben we gemaakt van het goedkope lichte 3 gamma timmertriplex.

De lijndiktes op de tekening staan niet helemaal goed ingesteld maar dat lukt niet vanaf mijn telefoon als ik de dwg omzet naar pdf.

Bijlagen

Back