Mijn vlieg ervaring van vandaag

Ja, DLG en heel blijven... Dat is een heel ander verhaal.

Ik heb de Steigeisen van Jeroen hier op het forum gekocht.
Na een paar weekjes oefenen had ik het al voor elkaar om het zijroer zodanig te beschadigen, dat het beter was om een nieuwe te kopen.
Kort daarna is m'n vrouwtje nog op het hoogteroer gaan zitten die ik op de voorbank van de auto had gelegd....
Was best wel een duur grapje, want Stratair verlangt vorstelijke prijzen.... helaas.

De Steigeisen Race vliegt wel heel erg goed en ik heb er veel plezier van.
Ik heb er zeker al een uurtje of 40 mee gevlogen en ik hoop dat er nog veel bij komen.

Groetjes,

Jordy

Mijn dlg is een oude Highlight (waar algemeen van bekend is dat die niet beter vliegt dan een mimi) op een onbekend merk romp die door de vele reparaties vrij zwaar is geworden en dus in zijn totaal als dlg niet veel voorsteld. Als ik echt hard wil gooien flutterd de vleugel en hij is vermoedelijk zo krom als een hoepel want ik heb veeeeeel rolroertrim nodig...........maar ik heb er een hele hoop lol mee!

Hij raakt zelden de grond, heeft boven een duin bijna geen wind nodig en na vandaag weet ik dat ik er ook thermiek mee kan vliegen.........die gaat mee naar oostenrijk! (Als hij nu eens lang genoeg heel blijft!)

Niet meer mee vliegen dan;)

Ja hoor Terrence.......ik leg alles de komende 3 maanden op zolder en ga met dat mooie weer alleen maar zielig uit het raam kijken! Haha!

Ik heb het voor mekaar gekregen om met een highlight net gerepareerd en zonder al te veel ervaring (3u dlgen) loet en co naar huis te vliegen in de 2x5min ronde... het is dus geen rotkistje, het zit hem vooral bij de highlight van niet te snel te vliegen.

Ik heb helaas dit jaar nog maar 20min luchtruim gezien. Echt rot!

Ik heb met mijn red-neck truck een keer een stoplichtsprint van een audi TT gewonnen......het is echt geen sportwagen maar ik kan er lekker mee rijden.

Ik heb met mijn red-neck truck een keer een stoplichtsprint van een audi TT gewonnen......het is echt geen sportwagen maar ik kan er lekker mee rijden.

Justus, ja en je hebt ook het record off topic gebroken :D:D:D. Brullende automotoren in een zweefvliegdraadje????:D

Max

Ik reageerde op een opmerking die in dit draadje gemaakt werd.....dat was redelijk on topic volgens mij.

En elk draadje wordt leuker met brullende motoren! Zeker als het brullende V8-en zijn!

Eigenlijk geen ervaring van vandaag maar van gisteren... :D
Heb me een tijdje geleden een EPO Fox van 2,3m gekocht met een motortje op om hem de hoogte in te tuffen. Vorige week rondvlucht maiden gemaakt en gisteren hem serieus omhoog gebracht.

Omdat ik nog een groentje ben wat betreft "zweven en blijven zweven" kwam hij redelijk snel naar beneden en mocht ik hem na een tweetal minuutjes weer omhoog duwen maar man, LEUK!

Zucht, weer een verslaving erbij.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ondanks de stevige wind vandaag weer heerlijk aan het zweven geweest met de ASW22. Ditmaal extra gezelschap in de vorm van Arjan ( PHAJH ) die een dagje kwam gastvliegen met de Fox na een geslaagde transactie van zijn F5J model.

Uiteraard ook de Cap 21 nog de lucht ingestuurd maar die had vooral in de landing nogal last van de wind, de ASW gelukkig totaal niet.

amusevan.jpg

e9u5y8y3.jpg

usaju5yt.jpg

evu9a4ah.jpg

Wederom een gezellig en schadevrij dagje :-)

Ja dat was bijzonder gezellig! Eerst in de ochtend een paar uurtjes naar mijn zoon gekeken die aan het lessen is op een ASK-21 bij de ACS in Lemelerveld, en rond het middaguur op naar de gehaktballen en frieten bij Friendship in Dalfsen :-)

Dennis heeft zijn eerste sleepervaringen opgedaan met zijn Bidule 55. Wat een geweldige sleper is dat zeg! En ik moet zeggen, ik heb wel eens mensen méér moeite zien hebben met slepen in lastige omstandigheden. Het ging echt super strak en beheerst.

Met mijn Fox een nieuw snelheidsrecord gevestigd (voor mij dan); 213km/u. Ik heb er een logje van.

140316_Fox_zps568f9087.jpg

Laatst bewerkt:
Hoe betrouwbaar zijn die gps gegevens? Gisteren dook ik met de Skyfall vanaf 196mtr met een startsnelheid van 61kmh, voor de wind weg draaiend, zo'n 150mtr naar beneden. Resultaat volgens de gps logger was een piek gps snelheid van 286kmh.
Het zal wel....

Hangt een beetje af van het interval waarin je gps zijn metingen verricht. Op zeeschepen liet ik altijd een 3 minuten gemiddelde uitrekenen om zo niet het heen en weer slingeren van de antennes mee te rekenen. Maar de ruwe berekening is elke seconde of halve seconde dus even zo'n piekje kan best een meet fout zijn. De postie is na namelijk altijd fout dus als hij het ene moment 5 meter de ene kant op fout zit en een seconde later 25 meter de andere kant op heb heb je in een seconde toch ff 30 meter afgelegd.

Wind was NW toch? Heb je bij die kleine parkeerplaatsjes kunnen vliegen?

Ik heb met Frits Donker Duyvis gevlogen op een van de noordelijker stukjes, net ten noorden van kruispunt Maximaweg en Maasvlakte boulevard.
Frits van een uur of 10 tot 12:30 ik van 11:30 tot 15:00, daarna nog even bij één opgang zuidelijker.

Rick

Met mijn Fox een nieuw snelheidsrecord gevestigd (voor mij dan); 213km/u. Ik heb er een logje van.

Hoe betrouwbaar zijn die gps gegevens? Gisteren dook ik met de Skyfall vanaf 196mtr met een startsnelheid van 61kmh, voor de wind weg draaiend, zo'n 150mtr naar beneden. Resultaat volgens de gps logger was een piek gps snelheid van 286kmh.
Het zal wel....
Mogelijk ligt de snelheid nog VEEL hoger. GPS is in de praktijk heel erg slecht in het meten van de hoogte(verschillen). Dat heb ik vaak gelezen en gehoord , en zelf meermaals bevestigd gekregen bij het wandelen in de bergen. Ga er vanuit dat hij zomaar 100-200 van die hoogtemeters heeft gemist. Als je dan wat met Pythagoras gaat stoeien over de lengte van het traject, zou je zomaar wel eens 15%-30% meer meter afgelegd kunnen hebben in dezelfde tijd. Ergo snelheid was dus ook 15%-30% hoger ...

Als de ontvanger zijn satelieten in gunstige hoeken kan waarnemen is de positie erg goed, in de lucht is dit geen probleem, er is vrijwel 360 rondom een sateliet te vinden. In de bergen is er maar een kleine hoek waaronder satelieten 'zichtbaar' zijn omdat er hier een daar een stuk rots in de weg zit en dan is een kleine afwijking meteen een 'relatief' grote fout.

Gps rekent daarnaast een plekje uit t.o.v. zijn satelieten en de coordinaten volgen door jouw ontvanger te vertellen t.o.v. wel referentievlak jij jouw positie wil hebben. Daar volgt ook je hoogte uit. Verschillende referentievlakken geven verschillende hoogtes, terwijl jij op dezelfe plek blijft, en er zijn heel veel van die referentievlakken op deze aardkloot. Al naar gelang de noodzaak voor heel presieze weergaven. De zeevaartstandaard is wgs84 omdat alle zeekaarten ook op basis van wgs84 zijn en je dus je gps positie dan 1:1 over kan nemen op je kaart.
In nederland zal die hele vreemde hoogtes geven, daar kijk ik op een schip nooit naar, en ED50 schijnt hier beter te zijn maar als de kaart waar je het in zet niet ook t.o.v. ed50 is getekent klopt je positie ook weer voor geen meter.

Op een goede kaart staat ook ergens weergegeven welke geoide (referentievlak) gebruikt wordt en in een goede gps kan je deze ook selecteren, dan kloppen hoogte en exacte postie erg goed.

Ik heb geen idee waar google mee werkt en al helemaal niet waar een gpslogger in een model mee werkt maar dit alles zou alleen invloed hebben op de positie en de snelheid is m.i. wel goed.

Als het goed is rekent je gps 'gewoon' je snelheid van het ene naar het andere punt en die wordt alleen beinvloed door de meetfout.

Back