Mijn vlieg ervaring van vandaag

Hallo Arjan,

De Ask 14 is inderdaad een mooie kist en vliegt echt heerlijk.

Ik zag al mooie filmpjes voorbij komen van de Vintage Glider Treffen zag er erg gezellig uit, helaas woon ik te ver weg. Eind april, begin mei ben ik weer in het noorden voor o.a. hellingvliegen in de Eifel met vliegvrienden uit Nederland, en natuurlijk weer heerlijk duinenvliegen, en wie weet is er nog ergens een treffen in Nederland.

Gr,
Gert

Het is een mooie kist Gert....en zo zonnig en blauw is het hier de laatste tijd ook al niet. Enkel afgelopen zondag, tijdens het Vintage Glider Treffen :-)

Was weer heerlijk op de hei in Ede...

null_zpsb4de3e5d.jpg

ja, was lekker. Beetje vlagerige wind maar ook wel wat thermiek.

Ronan met de Fox

Ik heb zelf veel met mijn Libelle gevlogen, dat was met landen soms wel listig. Maar alles is heel gebleven en Hendrik heeft er twee tankjes doorheen gestookt :-)

Laatst bewerkt door een moderator:
En Tara heeft haar luchtdoop gehad met haar zwevertje ,dus die gaat ook vaker mee .
wind was wat vlagerig ,maar prima te doen .Ik persoonlijk heb er helemaal geen problemen mee ook niet met het zwevertje van Tara (500gram op 155cm span).
truuk blijft om te blijven vliegen tot hij op de grond is en niet je grondsnelheid te traag te maken .

Vandaag was het een dagje zweven ( asw 22 ), baksteen vliegen ( SG 38 ) en slepen ( Piper Supercub ). Heerlijk gevlogen en genoten :-)

Zondag helaas andere verplichtingen...

e8e6epeg.jpg

Straks met de jongens naar Groningen Feyenoord, en moeder de vrouw is met de auto weg, dus . . .

Helaas . . .

Maar toch even genoten. :)

Zie Videos Planeurs Retro

En dan 'Animation mannequins bois -Construction planeur GP1 - 3mn15s - 38MoVoir également la page TimeLapse et StopMotion'.

jan.

Heeeerlijk gevlogen in Ede vandaag. Hoogtepunt toch wel het invliegen van de Vliegende Keukendeur van Terence.

En speciaal voor Dirk nóg een mooie start van zijn Racek. En als toetje een blooper van mijn kant :-)

Laatst bewerkt door een moderator:
Heeeerlijk gevlogen in Ede vandaag. Hoogtepunt toch wel het invliegen van de Vliegende Keukendeur van Terence.

En speciaal voor Dirk nóg een mooie start van zijn Racek. En als toetje een blooper van mijn kant :-)
Ja, het was een fantastische vliegdag. Met een inderdaad geslaagde maiden van de Pikant van Terence.

Dank nog voor de mooie opname van mijn Raçek. Dat maakt de nasmaak van het weekend dubbel zo goed.

Vlak voor de mist op kwam zetten heb ik nog een half uurtje met mijn afgekeurde DLG kunnen spelen:

Foto's maken en vliegen blijft moeilijk!

waarom doet me die vliegende vleugel toch ongelofelijk aan de Vulcan denken? :D vleugeloppervlak mss?
Het geluid heeft ie alvast niet in de staart zitten....

Net wat rondgefladderd met mijn Gritter. Volop zon, maar een redelijk straffe koude noordenwind... vervolgens even met de FreeAir Twist gevlogen, altijd lastig om 'm zelf op te gooien maar die wind helpt wel. Na een paar rondjes was het opeens net of de accu naar achteren geschoven was (is theoretisch mogelijk maar hij zit wel goed klem), ik kreeg 'm nog even onder controle en dacht 'm gauw te landen maar hij overtrok nóg eens en ging met z'n neus de grond in. Neus afgebroken. Alle brokstukken meegenomen, ik laat dit soort dingen meestal een tijdje in een hoek liggen voor ik me ga afvragen of het iets is voor de kliko of om op te lappen...

Gisteren was het weer een stralend mooie dag hier in het noorden van Zwitserland.
Ik heb bijna 3 uur lang met mijn Steigeisen Race gevlogen en de langste vlucht was 38:12.
Lang leve de thermiek! :D

Steigeisen.jpg

De foto is van een goede vriend geknipst worden tijdens een kleine pause.

Groetjes,

Jordy

Vandaag vroeg klaar en nu eens niet op een duin gevlogen maar 'gewoon' op de club.

Het is mij voor het eerst eens een keertje gelukt een paar thermiekbelletjes te pakken met mijn DLG! Ik had wel af en toe een vogel nodig om het te vinden maar ik heb een paar vluchten van een minuut of 4 a 5 gemaakt terwijl ik normaal de minuut niet haal....lekker hoor!

De foto laat ook mijn nieuwe FunCubje zien waar ik voor het eerst wat langer mee heb kunnen vliegen maar dat hoort niet in het zweef-gedeelte. (maar dat motorvliegen wordt wel een blijvertje door dat ding!....man!....wat vliegt dat ook leuk!!)

3 uur lang? Accu's moeten wisselen?

ik vlieg met een 1s 650 mAh lipo
Ik heb alles zo in elkaar gezet dat de lipo heel makkelijk te wisselen is.
Met 1 lipo kan ik ca. 2 uurtjes vliegen en heb er dan nog 3.5 volt in zitten.

Uitgetest heb ik het met de servotester van de zender.
Gewoon lipo vol laden en alle servo's laten bewegen totdat de spanning bij 3.5 volt was.
Dat ging iets meer als een uur goed.
Als je bedenkt dat je nooit of te nimmer alle 4 servo's de hele tijd beweegt zit ik met 2 uur per lipo aan de zekere kant.

Groetjes,

Jordy

De foto laat ook mijn nieuwe FunCubje zien waar ik voor het eerst wat langer mee heb kunnen vliegen maar dat hoort niet in het zweef-gedeelte. (maar dat motorvliegen wordt wel een blijvertje door dat ding!....man!....wat vliegt dat ook leuk!!)

De FunCub was ook mijn eerste vliegtuig.
Hiermee heb ik leren vliegen (samen met een parkzone radian).
Hele leuke kist!

We hadden gisteren heel veel thermiek bij ons.
Het was gewoon weg niet normaal.
De Steigeisen op zo'n 35 meter gegooid en je zag al meteen dat het behoorlijk omhoog ging.
Ontzettend leuk zo iets.
Dank zij de Jeti Vario die voor in de neus zit merk ik ook op grotere hoogte nog of er thermiek is.

Groetjes,

Jordy

Mijn dlg is een oude Highlight (waar algemeen van bekend is dat die niet beter vliegt dan een mimi) op een onbekend merk romp die door de vele reparaties vrij zwaar is geworden en dus in zijn totaal als dlg niet veel voorsteld. Als ik echt hard wil gooien flutterd de vleugel en hij is vermoedelijk zo krom als een hoepel want ik heb veeeeeel rolroertrim nodig...........maar ik heb er een hele hoop lol mee!

Hij raakt zelden de grond, heeft boven een duin bijna geen wind nodig en na vandaag weet ik dat ik er ook thermiek mee kan vliegen.........die gaat mee naar oostenrijk! (Als hij nu eens lang genoeg heel blijft!)

Back