Mijn vlieg ervaring van vandaag

Ja lach maar :-) Ik kan er niet goed bij dat ik iedere keer denk zeker te weten ruim over het draad te gaan en er toch iedere keer bijna in te hangen...dat gaat een keer fout natuurlijk (en dat zou dan niet de eerste keer zijn....).
Vliegen is altijd 'safety first'. Niet alleen de bemande luchtvaart! Ik heb geleerd dat ik (iedereen?) bepaalde dingen niet goed kan inschatten. En dan moet je dat erkennen en er naar handelen. Kortom: afgooien die lijn, doorvliegen, en landen. Dat is niets om je te schamen. Je ziet dat alle goede piloten (=piloten met weinig schade) doen. Tenzij er geen hek staat ...
Dus: grote jongen zijn en voortaan gewoon afgooien, overvliegen en landen! ;-)

Hoote- en dieptepunten vandaag....
dieptepunt; Big Lift totaal afgeschreven vanwege een kapotte lipo voor de besturing.

131201_BigLift1_zpsecbf1538.jpg

Hoogtepunt: onze nieuwe aanwinst, een Rodel Modell Fox van 2,8m invliegen.

Het was een geweldige middag op de heide, beetje weinig thermiek maar daar maak je je met een Fox en Hendrik de sleper niet zo heel erg druk om :-)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk een nieuwe kist, bijvoorbeeld een kleine PAF trainer waar mijn motor op kan. Of iemand moet een losse Big Lift romp hebben liggen, dat kan ook.

Nieuwe bouwen via jaap? Hij kan er wel een gefreest krijgen.
En dat rotjong (ronan) kan vliegen als een malle, unglaublich :mrgreen:

He jakkes, ik kan je eventueel helpen aan een originele biglift bouwtekening.
Vraag Max even als je een paf-achtige kist wil gaan bouwen, ze hebben die ooit op de club in serie gebouwd.
Succes alvast.

Verstuurd van mijn Android telefoon

Laatst bewerkt:
Chips... gelukkig geen gewonden gevallen? Ik weet wat het is om een kist in je nek te krijgen :). Succes bij de keuze voor een vervanger.

Nee, geen gewonden. Zelfs niet bijna. Je realiseert je dan wel ineens hoe snel dingen ernstig mis kunnen gaan als er mensen op onveilige plekken zouden staan....

Hoi John,
Ik heb er geen tekening van en ik betwijfel of die bestaan. De PAF-trainer is een kit van PAF, met romp en vleugels al gebouwd.

zo komen ze bij de klant:

PAF-Trainer_gross4.jpg

PAF-Trainer_gross5.jpg

Ik heb inmiddels een half gebouwde romp voor de big Lift opgehaald bij Martijn (Vissermax), daar ben ik onwijs blij mee. Is zeker weer wat van te maken.
en ondertussen krijg ik van alle kanten dingen aangeboden, echt geweldig.

Ik heb inmiddels een half gebouwde romp voor de big Lift opgehaald bij Martijn (Vissermax), daar ben ik onwijs blij mee. Is zeker weer wat van te maken.
en ondertussen krijg ik van alle kanten dingen aangeboden, echt geweldig.

Dat zegt wel genoeg als vliegers onder elkaar... :yes:

rampenfonds Arjan :)
Nou daar zeg je wat. Eind september is mijn ASW20 uitgebrand, 3 weken later is mijn Salto door een mid-air geheel verwoest en nu deze. Drie kisten in krap 2 maanden geheel afgeschreven. Terwijl ik de 2 jaar daarvoor geen enkele grote schade heb gehad. Het is wel balen hoor, zeker omdat ik de Big Lift erg veel gebruikte.

En die Big Lift deed het wel heel erg lekker:D, maar dat is ff anders helaas.

Succes met je afwegingen, wel een beetje snel he;), kunnen we ook slepen als Hendrik er niet is.

groet

Terence

Nou daar zeg je wat. Eind september is mijn ASW20 uitgebrand, 3 weken later is mijn Salto door een mid-air geheel verwoest en nu deze. Drie kisten in krap 2 maanden geheel afgeschreven. Terwijl ik de 2 jaar daarvoor geen enkele grote schade heb gehad. Het is wel balen hoor, zeker omdat ik de Big Lift erg veel gebruikte.

... zeker omdat ik de Big Lift erg veel gebruikte.
Euuuh ... omdat wij jouw Big Lift veel gebruikten?! ;-)
En die Big Lift deed het wel heel erg lekker:D, maar dat is ff anders helaas.

Succes met je afwegingen, wel een beetje snel he;), kunnen we ook slepen als Hendrik er niet is.
Ja, beetje opschieten ....
En tot die tijd doet Hendrik verplicht dienst als 'altijd aanwezig veldmeubilair'! Net als jij al die tijd.
;-)

Succes met de bouw.

Back