Mijn vlieg ervaring van vandaag

Het was vanavond zulk mooi rustig weer dat we maar een een laagsleepje hebben geprobeerd. Gaaf hoor.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben vandaag lid geworden van een ander club. Meteen kist laten keuren en de Diva met veel wind kunnen testen.
Viel niet mee: lekker laminair op het strand is windkracht 5 n8g wel te doen maar nu zijn onderste meter of 25 heel turbulent en m8et je goed doorheen knuppelen. Eenmaal een beetje hoog kwam ik er aardig tegen in en nog een beste vlucht kunnen maken. De f5j logger laat nu gewoon 30 seconden motorlooptijd dus dat is goed.
Wel nam de wind iets toe en kwam ik bij de 2de vlucht niet meer tegen de wind in. Dus laten zakken, flink aanduiken en landen en toen was het klaar.....geen onnodige risico's want dat kost straks een kist en daar heb ik geen zin in.
Wel jammer dat ik dus niet meteen brevet kon vliegen om helemaal aan de clubregels te voldoen maar daar ga ik mijn best voor doen om dat zo snel mogelijk geregeld te hebben.

Leuk om weer eens tussen gelijkgestemde enthousiastelingen te staan!

De Diva doet het met de nieuwe 13x7 beter dan de oude 14x8 maar trekt nog steeds teveel stroom dus ik heb een nieuwe motor besteld die wel een 14x8 rond draait. Duimen dat ik die op tijd binnen heb maar ik denk dat ik oudenbesch nog met deze motor zal moeten vliegen.

Toch lekker gevlogen! De verslaving wordt steeds erger!

Ik ben vandaag lid geworden van een ander club. Meteen kist laten keuren en de Diva met veel wind kunnen testen.
Viel niet mee: lekker laminair op het strand is windkracht 5 n8g wel te doen maar nu zijn onderste meter of 25 heel turbulent en m8et je goed doorheen knuppelen. Eenmaal een beetje hoog kwam ik er aardig tegen in en nog een beste vlucht kunnen maken. De f5j logger laat nu gewoon 30 seconden motorlooptijd dus dat is goed.
Wel nam de wind iets toe en kwam ik bij de 2de vlucht niet meer tegen de wind in. Dus laten zakken, flink aanduiken en landen en toen was het klaar.....geen onnodige risico's want dat kost straks een kist en daar heb ik geen zin in.
Wel jammer dat ik dus niet meteen brevet kon vliegen om helemaal aan de clubregels te voldoen maar daar ga ik mijn best voor doen om dat zo snel mogelijk geregeld te hebben.

Leuk om weer eens tussen gelijkgestemde enthousiastelingen te staan!

De Diva doet het met de nieuwe 13x7 beter dan de oude 14x8 maar trekt nog steeds teveel stroom dus ik heb een nieuwe motor besteld die wel een 14x8 rond draait. Duimen dat ik die op tijd binnen heb maar ik denk dat ik oudenbesch nog met deze motor zal moeten vliegen.

Toch lekker gevlogen! De verslaving wordt steeds erger!

Als je voor de papieren zorgt kun je op 13 oktober in oudenbosch brevet vliegen

dit is wat ik namiddag zowat gedaan heb :D
zet het geluid wel even minder...

Soms valt het mee en soms valt het tegen.

Om met het laatste te beginnen: helaas crashte ik gisteren mijn Adriana van Topmodel RC – toch wel mijn favoriete toestel tot vandaag.

Tijdens de motorvlucht omhoog ging ik te steil en draaide het toestel in een onvrijwillige looping. Met de motor nog steeds vol aan vloog het toestel over de kop en met een rotgang weer naar beneden. De G-krachten waren te veel voor het toestel en de vleugels klapten dubbel. Ik had niet gereageerd – soms blijf je stom omhoog kijken….

Bleek overigens dat de hoofdligger van balsa was, geen vurenhout en laat staan koolstof. Maar eigenlijk lag het natuurlijk aan het gebrek aan motor domping of het niet bijmixen van down. Tja..

Toch maar even een duimpje omhoog…. Misschien win ik wat bij Hobbyking..

Crash Cash

g9jr.jpg

Toen had ik nog maar 1 toestel over – mijn Riser 100.

p1060687y.jpg

En daar heb ik vervolgens fantastisch mee gevlogen. Het was heerlijk thermisch en hier zie je een van de mooiste vluchten. Na een klein minuutje motorloop zat ik op zo’n 250 meter. Meteen in een bel omhoog. Regelmatig de kleppen gebruikt om wat hoogte te verliezen en totaal zo’n 15 minuten gevlogen.

Ik heb er ook een filmpje van. Ik heb de vlucht ingekort, wel mooie beelden. Volg de link:

[media=youtube]E_3gIQjiNh8[/media]

Roger

niet vandaag Maar gisteren gevlogen in het mooie Tirol...

ik was hier een stukje verder gereden tot 1500m , de mooie super ava pro 4flaps in elkaar gestoken en gevlogen.

niet simpel om weg te raken bij 1bft wind die bijna evenwijdig op de Helling stond.

een kwestie van wachten tot de wind iets draaide en toenam om dan het toestel als een Speer te lanceren.
vervolgens had ik met wat geluk 30seconden om thermiek te vinden en weg te raken...

vaak lukte dit niet waardoor ik 30m lager tegen de Helling lag en kon gaan lopen.

de koeien vonden me alvast erg leuk en aangenaam want die stonden steeds rond me :)

vandaag ff kunnen DLGen met de Helios...

helaas te koud en 3bft wind uit een foute richting waardoor thermieken onmogelijk is.

voor vrijdag voorspellen ze een mooi pakje sneeuw! ben benieuwd...

Vanmiddag ben ik weer eens ouderwets wezen scheuren op Langevelderslag. Wind gemiddeld zo'n 20 knopen met uitschieters naar meer (windkracht 5-6) recht op het duin. Het was wat turbulent vanwege de wat vlagerige wind (meestal niet het geval aan de kust) maar heerlijk om te vliegen.
Toen ik aankwam was MaartenX er, toen hij weg moest loste Zwevert hem af. Zwevert had ook een Typhoon bij zich, en hij is er net zo blij mee als ik :D.

Hieronder wat beelden met mijn nieuwe cameraatje. De beelden met de Typhoon zijn wat waziger dan de eerste beelden van de Fantasy, ik ben vergeten de lens tussendoor schoon te maken. Zo zie je wat er binnen een paar minuten aan aanslag op de lens komt. Daarom zit mijn zender aan de kust altijd in een zenderhoes. Verder valt het beeld zeker niet tegen voor een €30 camera. Groot nadeel: mijn videobewerkingsprogramma leest de bestanden niet goed in, ik moet ze eerst converteren naar mp4 maar dan verlies ik het geluid..... En Windows speelt de originele bestanden we gewoon goed af!

Het kriebelde bij mij vandaag ook, maar kon geen vrij krijgen.
Misschien aanstaande zondag.

Opvallend, dat zelfs bij de wildste manoeuvres van de Typhoon, er vrijwel geen uitslag van het stabilo zichtbaar is.

De vleugel van de typhoon is ook duidelijk pakken stijver... ook mooi om te zien hoe de luchtstroom invloed heeft op de propbladen.

Je ziet inderdaad een mooi verschil in stijfheid van de vleugel, de Fantasy vleugel klappert aardig op en neer, de Typhoon vleugel beweegt nauwelijks. En ik geef hem minstens net zo hard op zijn donder :twisted:

De elevator uitslag is inderdaad beperkt bij de Typhoon, maar hij gaat er toch strak mee de bocht om.

Ik heb ook weer zin in het hellingseizoen! Hoop er dit jaar iets vaker te staan als voorgaande jaren.

Gisteren weer twee jeti ontvangers binnen gekregen. Ik geloof dat ik nu 100% "om" ben. Tijdrovend, best wel, voordat je alles om heb geprogrameerd.

Morgen met de caravan richting Zoutelande. Op de camping de Solaris programeren, en dan eens kijken hoe dat gaat. Nu duimen voor net voldoende hellingwind. En anders zeeer binnenkort naar de Maasvlakte.

Back